Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:01:08 GMT

90 درصد قوانین بخش تعاون در کشور اجرایی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۴۴۵۷

90 درصد قوانین بخش تعاون در کشور اجرایی نمی‌شود

ایسنا/خراسان رضویمدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مشکلی که ما در تمام کشور داریم عدم اجرای قانون تعاون است که ۹۰ درصد قوانین بخش تعاون در کشور اجرایی نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین مجتبوی امروز در هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی، اظهار کرد: خواهش ما این است که قانون تعاون اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش تعاون نیازی به این ندارد که دولت پولی کمک کند. ما برای اجرای قوانین مشکل داریم. بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان عضو تعاونی‌های فعال هستند که ۱۴۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده و می‌توانیم این اشتغال را افزایش دهیم. 

در ادامه نیز، محمد سنجری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: بخش تعاون یکی از بخش‌های سه رکن اصلی اقتصاد کشور است، قوی‌ترین قوانین بالادستی را دارد و یکی از بخش‌هایی است که حداقل دو مورد از اصول اصلی قانون اساسی به آن اختصاص داده شده است.

وی افزود: در سیاست‌های کلانی که توسط مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد اشاره شده، بخش تعاون به این مورد تاکید دارد. تعاون مردمی‌ترین بخش اقتصاد است و می‌تواند در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش مهم و اساسی داشته باشد. اگر بخش تعاون مورد توجه قرار گیرد، همان‌طور که در ابتدای انقلاب و جنگ نقش خود را به خوبی ایفا کرد، در شرایط جنگ اقتصادی نیز می‌تواند این نقش را ایفا کند. بخش تعاون همچنین می‌تواند نقش خود را در اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی داشته باشد.

سنجری با بیان اینکه ما در بخش تعاون دو درخواست از شورای گفت‌وگو داریم، عنوان کرد: اولین خواهش همان مواردی است که در قانون بخش تعاون وجود دارد و باید توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا شود، مدیران باید کمک کنند تا این قانون اجرا شود، ما امتیازی فراتر از قانون نمی‌خواهیم. دومین خواهش اصلاحات در قانون است. موارد پیشنهاد اصلاح را به وزارتخانه فرستادیم که قطعا می‌تواند راهگشا باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت تعاون استان، گفت: ۶۹۰۰ تعاونی فعال در سطح استان داریم که ۱۱۴ هزار اشتغال در این حوزه ایجاد شده و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان عضو تعاونی‌ها هستند. ۴۰۶ میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری ثبتی تعاونی‌ها است. ۴۹ درصد تعاونی‌ها در سطح استان تولیدی، ۴۴ درصد خدماتی و ۱۳ درصد توزیعی هستند.

وی ادامه داد: نقش تعاون در اقتصاد استان اینگونه است که۱۰ درصد تولید فراورده‌های دامی، ۸ درصد محصولات زراعی، ۵ درصد گوشت سفید و تخم مرغ و ۳ درصد در حوزه بهره‌برداری معادن را تعاون تشکیل می‌دهد. در حوزه مرزنشینان که بحث مهم و اساسی است، ۲۲ تعاونی وجود دارد که توانستند ۶۵۱ نفر از مرزنشینان را ساماندهی کنند. خواهش ما این است مشوق‌ها ارسال شود و درخواست اجرای آن را داریم تا بستری برای رسیدن تعاون به سهم ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باشد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد

ظهوری مدیرعامل بندر خشک پیشگامان یزد در بازدید  نجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از غرفه بندر خشک پیشگامان در شمشین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو)، خدمات و فعالیت‌های بندر خشک پیشگامان را تشریح کرد.

ظهوری اظهار داشت: در این بازدید مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان ارائه شد که مورد استقبال دکتر نجار قرار گرفت و ایشان تمایل خود را برای اجرای اقتصاد تعاونی در شرکت‌های زیرمجموعه ابراز داشتند.

در پایان مقرر گردید تیمی از سوی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع برای بازدید و بررسی موقعیت و ظرفیت‌های بندر خشک پیشگامان به یزد سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد