Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:36:04 GMT

قصور و کوتاهی مسئولان در حوادث رانندگی مشخص شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۴۷۴۴

قصور و کوتاهی مسئولان در حوادث رانندگی مشخص شود

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: در حوادث رانندگی باید میزان قصور دستگاههای اجرایی و مسئولان مربوطه مشخص و در پرونده درج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند حجت‌الاسلام «یدالله وحدانی نیا» امروز(9 آبان) در کارگروه کاهش و پیشگیری از تصادفات استان با اشاره به اینکه وضعیت تصادفات در خراسان جنوبی به یک قصه پرغصه تبدیل شده است، اظهار کرد: خراسان جنوبی با وجود اینکه استانی فرهنگی است اما در زمینه رانندگی نمره خوبی ندارد و آستانه تحمل مردم پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خطاهای انسانی، نقص فنی خودرو، زیرساخت ها و پایین بودن آستانه صبر و تحمل مردم از جمله عوامل بسیاری از تصادفات رانندگی است، گفت: فرهنگ رانندگی درست باید در استان ما عملیاتی شود.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه در هنگام وقوع تصادف چنانچه کم کاری دستگاههای اجرایی مربوطه در دلیل تصادف ثابت شود، باید برای آن مسئول مربوطه درج در پرونده شود، افزود: برخی از تصادفاتی که اخیرا در استان اتفاق افتاده، گاها بدلیل برخورد با شتر بوده است که در جلسه قبلی مقرر شد تعیین تکلیف شترهای رها شده در کنار جاده ها با هلال احمر باشد.

 

وی با اشاره به لزوم نصب گاردریل در کنار برخی کانال های آب خطرساز، گفت: عدم ایمن بودن کانال هایی که در مکان های پر تردد وجود دارند، مانند کانال خیابان شهید فایده تاکنون چند مورد تصادف منجر به فوت داشته که اینها باید هر چه زودتر ایمن سازی شود.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بر ملزم بودن همه سرویس های مینی بوس مدارس به مراقب تاکید کرد و ادامه داد: برخی از مدارس متاسفانه هنوز مراقب ندارند که باید با کمک اولیا و مدیران مدارس صورت گیرد.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا درخواست کرد: رسانه های استان در زمینه ترویج فرهنگ رانندگی صحیح در استان تلاش کنند.

 

 وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید مدیران مدارس را ملزم به نظارت بر سرویس های مدارس کند، گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی از سرویس های مدارس هیچ نظارتی از سوی مدارس نمی شود.

 

«یدالله غلامپور» رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم در این جلسه با بیان اینکه تاکنون 260 راننده سواری و 15 شرکت در سامانه سرویس های مدارس ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد 214 راننده و 12 شرکت تایید شدند که بیشتر این راننده ها خانم هستند.

 

وی افزود: سال قبل 110 دستگاه مینی بوس و 60 سواری سرویس مدارس دانش آموزان بودند که امسال به 175 سواری و 38 مینی بوس تبدیل شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه تمامی خودروهایی که وظیفه جابجایی دانش آموزان را دارند، باید برچسب سرویس مدارس داشته باشند، گفت: تمامی مینی‌بوس ها در مقطع ابتدایی مکلف به تعیین یک مراقب هستند.

 

غلامپور با بیان اینکه آموزش و پرورش و مدیران مدارس خیلی با هم همراه نیستند، اظهار داشت: مدارس تمایلی به انعقاد قرارداد با سرویس های مدارس را ندارند، لذا راننده ها با اولیای دانش آموزان قرارداد امضا می کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع ماه صفر امام رضا ع پیاده روی اربعین مساجد جهان کانون های مساجد اردبیل حوادث رانندگی قصور سرویس مدارس خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سقوط از پل و واژگونی نیسان در کیلومتر ۱۴ محور گرمسار به آرادان یک کشته ، واژگونی تویوتا کرولا در در کیلومتر ۲۹ محور سمنان به فیروزکوه  ۲  مصدوم ، واژگونی سانتافه در  کیلومتر ۲۲ محور فولادمحله - دامغان ۴  مصدوم ، انحراف از جاده پیکان وانت و سقوط آن در کانال آب  در محور آرادان به گرمسار  ، فرعی بنه کوه، روستای عروس پرون یک مصدوم و برخورد نیسان با کامیون در کیلومتر ۶۴ محور دامغان به سمنان ۲  مصدوم بر جای گذاشت .

 

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی