Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  معاونت پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص اجرای برنامه پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، آخرین فهرست فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی غیرمجاز و قاچاق قطعی را اعلام کرد.طبق فهرست اعلامی با توجه به حساسیت موضوع سلامت جامعه، تمام مبادی ورودی موظف‌اند ضمن تشدید اقدامات کنترلی از ورود این اقلام ممانعت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تمامی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی وارداتی ملزم به الصاق برچسب اصالت و سلامت هستند لذا معیار تشخیص فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی دارای اصالت و قاچاق استعلام کد برچسب اصالت و سلامت مندرج بر روی محصولات از طریق ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا سایت به نشانی www.ttac.ir و یا نصب نرم افزار سامانه ttac بر روی تلفن همراه خواهد بود؛ لذا بهره‌گیری از فهرست مصادیق قاچاق قطعی ابلاغی ستاد، رصد کشفیات قاچاق و انعکاس عناوین و تصاویر نشان‌های تجاری دارای فراوانی بیشتر در مکشوفات قاچاق به ستاد می‌تواند منجر به افزایش اثر بخشی بازرسی‌ها و بهبود نظارت‌ها شود.

 

همچنین با توجه به اینکه استفاده از این کالاها دارای عوارض متعددی بوده و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد، فروشندگان و مصرف‌کنندگان باید از تهیه آن اجتناب کنند.شایان ذکر است این اطلاع‌رسانی صرفا در خصوص محصولات قید شده با عناوین ذیل می‌باشد و مشمول سایر محصولات با نام‌های تجاری مشابه که دارای نمایندگی رسمی و برچسب اصالت سلامت معتبر هستند، نمی‌شود.

 

فهرست فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی غیرمجاز و قاچاق قطعی اعلام شده به شرح ذیل است:

 

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آشامیدنی غیر مجاز قاچاق کالا خوراکی اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان

محمد کریمی در خصوص روند اجرا‌های طرح‌های آبرسانی در شهرستان فارسان، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترمکعب و به‌منظور افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی این شهر آغاز شد.

وی افزود: احداث این مخزن ذخیره آب آشامیدنی در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع انجام می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار

کریمی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن آب آشامیدنی شهر گوجان شهرستان فارسان پس از پایان سنگ‌بری و خاک‌برداری آغاز خواهد شد.

شهر گوجان شهرستان فارسان در فاصله ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • گزارشی از نمایشگاه یک قرن اصالت و ماندگاری سنندج‌ + فیلم