Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:59:45 GMT

۲۹ کشته و هزاران آواره در سیلاب‌های کنیا

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۵۰۴۱

۲۹ کشته و هزاران آواره در سیلاب‌های کنیا

آژانس سازمان ملل متحد امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که وقوع سیلاب‌های شدید از اوایل ماه جاری در کنیا علاوه بر ویرانی‌های بسیاری که بر جای گذاشته، تاکنون منجر به کشته شدن ۲۹ نفر نیز شده است.

به گزارش ایسنا،  بارندگی‌های شدیدی که از اوایل ماه اکتبر در کنیا آغاز شده، هزاران نفر را آواره کرده و مردم را با تهدید شیوع موجی از بیماری‌های قابل انتقال مانند وبا، حصبه و مالاریا مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بشردوستانه سازمان ملل با استناد به آمار و ارقام جمعیت صلیب سرخ کنیا اعلام کرده که طغیان رودخانه‌ها، سیلاب‌ها، گِل‌رودها و رانش‌های متعدد زمین ناشی از این بارندگی‌ها در مناطق مختلف این کشور حادثه آفریده و در میان این مناطق، شهر "واجیر" در شمال شرقی کنیا بیشترین آسیب‌ را متحمل شده است.

با توجه به دریافت و تأیید اطلاعات بیشتر از مناطق آسیب دیده طی روزهای آینده، انتظار می‌رود شمار تلفات این سیلاب‌ها از ۲۹ نفرِ اعلام شده فراتر رود.

به گفته مقامات کنیا زیرساخت‌های این کشور از جمله جاده‌ها و پل‌ها، مدارس و مراکز درمانی در اثر سیلاب‌ها تخریب شده و دسترسی مردم به مواد غذایی، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی مختل شده است.

این بارندگی‌های شدید به دنبال یک دوره خشکسالی طولانی و شدید صورت گرفته که شمار افرادی که در بحران غذایی قرار داشتند را در این کشور به ۳/۱ میلیون نفر رسانده بود.

طبق اعلام انجمن صلیب سرخ کنیا (KRCS) بیش از ۱۰۱ هزار نفر به طور عمده در مناطق شمال شرقی، مرکزی و ساحلی کنیا تحت تاثیر این بارندگی‌ها و سیلاب‌ها قرار گرفته‌اند. هم‌چنین تاکنون دست‌کم ۱۴ هزار نفر که در مناطق کم‌ارتفاع و حاشیه رودخانه‌ها سکونت داشته‌اند، آواره شده‌اند.

به گفته مقامات هم‌چنین تاکنون دست‌کم ۹۸۳ هکتار از اراضی زراعی این کشور از بین رفته و ۲۱ هزار و ۷۱۰ دام تلف شده‌اند. این امر تأثیرات زیادی بر معیشت مردم به ویژه در مناطقی که به دلیل خشکسالی با چالش‌هایی روبرو هستند، داشته است.

طی یک ماه گذشته کنیا و کشورهای همسایه آن از جمله سودان جنوبی و سومالی شاهد بارندگی‌های بیش از حدی بوده‌اند که با جاری شدن سیلاب‌ها همراه شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، با توجه به مسدود شدن راه‌های ارتباطی بین شهرها و شهرک‌های مختلف در سطح کنیا توزیع کالاهای اساسی مواد غذایی و دارو برای مراکز بهداشتی با اختلال مواجه شده و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت مواد غذایی در مناطق سیل‌زده این کشور با افزایش سرسام‌آوری روبرو شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سیلاب كنيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.

گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.

در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.

همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.

در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 848413 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم کنیا حوادث جهان سد

دیگر خبرها

  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • فیلم/ ۴۲ کشته بر اثر شکسته شدن سد در کنیا
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته