Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:27:57 GMT

چه خوراکی‌هایی برای چشم مفید است؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۵۰۷۰

چه خوراکی‌هایی برای چشم مفید است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای داشتن چشمانی زیبا و قوی باید علاوه بر رعایت اصول سلامت چشم به فکر تغذیه‌ای اصولی برای سلامت چشم‌ها نیز باشید. 

هویج
احتمالا شنیده اید که هویج و دیگر میوه‌های نارنجی رنگ و سبزیجات سلامتی چشم را افزایش داده و از بینایی محافظت می‌کنند. بتا کاروتن، نوعی ویتامین A که به این مواد غذایی رنگ نارنجی می‌بخشد به شبکیه و دیگر نقاط چشم کمک می‌کنند تا به آرامی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بهبود دید فقط به بتا کاروتن مربوط نیست. ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی برای سلامتی چشم ضروری هستند. این ۵ ماده غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بینایی شما بهبود یابد.

سبزیجات
مطالعات نشان می‌دهد سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان لوتئین و زیگزانتین هستند که به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می‌کند.

تخم مرغ
غذا‌های مفید برای چشم، تخم مرغ و چشم

به گفته پل دورتی، مدیر پزشکی بینایی لیزری در لس آنجلس، زرده منبع اصلی تولید لوتئین و زیگزانتین و روی است و به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند.

مرکبات و انواع توت‌ها
این میوه‌ها سرشاز از ویتامین C هستند و به منظور کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مصرف می‌شوند.

بادام
غذا‌های مفید برای چشم، بادام برای سلامت چشم

بادام غنی از ویتامین E می‌باشد و باعث کاهش آسیب دژنراسیون ماکولا می‌شود. یک مشت بادام (یک اونس) نیمی از دوز روزانه ویتامین‌ای روزانه را فراهم می‌کند.

ماهی‌های چرب
غذا‌های مفید برای چشم، ماهی‌های چرب برای چشم

ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی کولی سرشار از DHA، اسید چرب موجود در سطح شبکیه چشم، هستند. جیمی لی، مدیر جراحی انکساری در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک می‌گوید مقدار کم این ماده باعث سندرم خشکی چشم می‌شود.

میوه تاماریلو
غذا‌های مفید برای چشم، تاماریلو

از آنجا که تاماریلو حاوی ویتامین A است، ممکن است در بینایی بیشتر چشم‌ها نقشی موثر داشته باشد. ویتامین A در جهت بینایی خوب، سیستم ایمنی قوی و رشد سلولی مهم است. بتاکاروتن نوعی از ویتامین A است که به طور خاص از گیاهانی مانند تاماریلو به دست می‌آید.

بتا کاروتن یا ویتامین A یک آنتی اکسیدان است. مصرف این آنتی اکسیدان مفید، می‌تواند به تقویت بدن و حفظ سلامتی کمک کند.

منبع: مجله سلامت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، می‌توانید چند تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا در نهایت شکم‌ صاف داشته باشید. کنترل وعده غذایی سالم و ورزش منظم همگی بنای کار برای داشتن اندامی متناسب و خوش فرم هستند.

دو نوشیدنی موثر برای سوزاندن چربی شکم

لیمو و زنجبیل
شگفت انگیز است که چگونه چند ماده ساده می تواند شما را خوش هیکل و سالم نگه دارد. چرا آب گرم؟ زیرا آب گرم به هضم غذا کمک می کند. اول صبح آن را بنوشید و سیستم گوارش خود را به خوبی شروع کنید. لیمو نه تنها سرشار از ویتامین است، بلکه در پاکسازی دستگاه گوارش و کبد نیز نقش دارد که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل یک سم زدایی طبیعی است و به شروع متابولیسم کمک می کند.

گریپ فروت و رزماری
این نوشیدنی گریپ فروت و رزماری ترکیبی از مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است. آب گریپ فروت تازه یک نیروگاه حاوی ویتامین C است که به سم زدایی بدن و کاهش کلسترول کمک می کند. رزماری به سم زدایی کبد کمک می کند که باعث بهبود هضم و افزایش جریان خون می شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901740

دیگر خبرها

  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار