Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقیاستاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از امن‌ترین، پاک‌ترین و منسجم‌ترین استان‌ها به لحاظ مدیریت است، گفت: تلاش بسیاری طی ۱۱ ماه گذشته انجام شده است و طی چند ماه اخیر نیز ۱۵۰۰ پروژه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی افتتاح کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمد رضا پورمحمدی در نشست رئیس قوه قضائیه با فعالان اقتصادی و کارآفرینان، اظهار کرد: طی ۲۰ سال گذشته رییس قوه قضائیه به آذربایجان‌ شرقی سفر نکرده بود و از تشریف‌ فرمایی آقای رییسی به تبریز قدردانی می‌کنیم و روز بزرگی برای ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از رییس قوه قضائیه به دلیل انتصاب‌های شایسته در سمت رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان اظهار کرد: افرادی که انتصاب شده‌اند، از چهره‌های خدوم، لایق و شایسته بوده و از اقبال عمومی برخوردار هستند.

پورمحمدی خطاب به رییس قوه قضائیه گفت: رنسانسی در باب گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و فساد شروع کرده‌اید و از این اقدامات قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که تمامی تلاش خود را جهت جلب رضایت مردم به کار بسته‌ایم، اما قدری نارضایتی در اذهان عمومی وجود دارد، افزود: فعالیت‌های قوه قضائیه در مبارزه با ظلم و فساد به نوعی در جامعه امید و رضایت ایجاد کرده است. حجت‌الاسلام رئیسی صاحب فکر و اندیشه هستند و ان‌شاءالله نهضت مبارزه با ظلم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در خاتمه با قرائت شعری از استاد شهریار خطاب به رییس قوه قضائیه اظهار کرد: گردن ظالمان و نامردمان را بفشارید.

مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی تبریز نیز در این نشست بیان کرد: تیم فعلی دادگستری استان بازوان توانمند حمایت کننده از صنعت و تولید بوده و احیای کارخانجات ورشکسته زیادی را در کارنامه خود دارند که منجر به ایجاد اشتغال برای هزاران نفر شده است.

ابوالفتح ابراهیمی، عدم اهتمام به قوانین مسکوت مانده و عدم همراهی بانک‌ها را از جمله مشکلات حوزه صنعت برشمرد و گفت: خواستاریم تا تاسیس دادگاه‌های تخصصی برای اهالی صنعت و انتخاب کارشناسان مجرب در این حوزه را مدنظر قرار دهید.

نماینده فعالان صنعت دارو نیز در این جلسه اظهار کرد: کشور در معرض شدیدترین تحریم‌ها است، اما با درایت مسئولان و تلاش صنعت گران و کشاورزان توانستیم تاکنون در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

خوارزمی بیان کرد: اکنون در جبهه اقتصادی قرار داریم و تمام فشار بر گردن صنعتگران است و ارگان‌هایی هم که باید حمایت کنند، رویه سال‌های گذشته را ادامه می‌دهند.

وی تشریح کرد: خواستاریم تا کارگروه و تیم ویژه‌ای در این رابطه تشکیل شود تا در قالب آن و بصورت عملیاتی مشکلات حوزه صنعت و تولید بررسی شده و تصمیمات اجرایی اتخاذ شود.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان نیز در این نشست گفت: موضوع واگذاری کارخانجات به بخش خصوصی و واگذاری‌های حزبی قبلیه‌ای، فامیلی و سیاسی است.

محمد جواد عقلمندی با بیان این‌که معیشت کارگران موضوع مورد تاکید ما بوده و حقوق‌شان با توجه به تورم کفاف ۱۰ روز زندگی را هم نمی‌دهد، افزود: وجود انواع مختلف قراردادها و عدم وجود امنیت شغلی از دیگر مشکلات کارگران بوده و همچنین توجه ویژه به صلاحیت در انتصاب مدیران دیگر خواسته جمعیت کارگری استان است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان استان نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان از طریق قالیبافی ارتزاق می‌کنند، بیان کرد: پنج برابر شدن قیمت مواد خام و اولیه و همچنین عدم اعطای تسهیلات بانکی ۱۰ میلیونی از جمله مشکلات صنعت فرش است.

اسماعیل چمنی در ادامه گفت: نرخ‌های متغیر، صنعت فرش را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است. 

مدیرعامل پتروشیمی تبریز نیز در این نشست با بیان این‌که پتروشیمی‌ها دومین منبع ارز کشور هستند، اظهار کرد: اخیرا در فروش ارز با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم و بانک‌ها خریدار ارز نیستند.

سیاوش درخشی با تاکید بر این‌که فرآیند صادرات را با واسطه انجام می‌دهیم، افزود: این درحالی است که از مشوق‌های مالی محروم می‌شویم.  

وی در خاتمه متذکر شد: در حوزه گمرک نیز دارای مشکلاتی هستیم و اکنون به مدت شش ماه است که مواد اولیه در گمرک مانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی آذربايجان شرقي قوه قضاييه سيدابراهيم رئيسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای بازدید از پروژه‌های راه آذربایجان شرقی و افتتاح واحدهای طرح نهضت ملی مسکن وارد تبریز شد.

بذرپاش در این سفر تعداد ۸۴۰۴ واحد مسکونی را در آذربایجان شرقی افتتاح کرده و عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، افتتاح پارک ۳.۵ هکتاری بازآفرینی شهری در تبریز، آغاز عملیات احداث ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند، آغاز عملیات اجرایی شهرک مسکونی ۱۵۲ هکتاری آذران آذرشهر، آغاز عملیات آماده سازی اولین دهکده شهری استان در سراب به تعداد ۱۴۰۰ قطعه تفکیکی مسکونی و بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر از جمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی است.

گفتنی است؛ پروژه‌های مرتبط در برخی از شهرستان‌های استان نیز با حضور معاونان وزیر به بهره برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری