Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم یکی از آسیب‌های اولویت‌دار و مهم در قم را مسئله حاشیه‌نشینی و رفع نیازهای آنان دانست. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، رضا ملک‌زاده ظهر امروز در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: هدف از ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در توسعه محلی در کشور جلب مشارکت مردم در بهسازی محله‌ها و رفع آسیب‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: در این طرح از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در شناسایی مناطق کم برخوردار و احصای مشکلات استفاده می‌شود تا در جهت برطرف کردن موانع تنها بر ظرفیت دستگاه‌های اجرایی تمرکز نشود.

وی با اشاره به لزوم فعال شدن دفاتر تسهیل‌گر اضافه کرد: دفاتر تسهیل‌گری در توسعه محلی در سال 94 به تصویب شورای اجتماعی کشور رسیده است و مصوبه آن به استان‌ها ابلاغ‌ شده و امسال ما نیز مصوبه را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم و به تبیین وظایف این دفاتر پرداخته‌ایم.

ملک‌زاده تعداد متقاضیان دفاتر تسهیل‌گر در استان قم را بیان کرد و افزود: تعداد  شرکت‌هایی که برای راه‌اندازی دفاتر در قم اقدام کرده‌اند ده متقاضی بوده و به‌طورکلی انتخاب این دفاتر بر عهده وزارت کشور بوده و مشاور ملی سه دفتر را تا امروز تعیین کرده است.

وی با گلایه از اعضای دفاتر برای عدم حضور مستمر در دفاتر گفت: تمامی آمار و گزارش‌ها توسط دفاتر در قالب یک بانک اطلاعاتی جامع گردآوری‌شده  و طبق آن به بررسی مصوبات می‌پردازیم و باید هنگام حضور مشاور ملی برای تشریح اهداف و رسالت دفاتر اعضاء در دفاتر حضور داشته باشند.

راه جلوگیری از حاشیه نشینی در همدان چیست؟حاشیه نشینی در یاسوج به یک تهدید جدی تبدیل شده استحاشیه نشینی از مهم‌ترین آسیب اجتماعی در استان مرکزی است

مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تصریح کرد: یکی از آسیب‌های اولویت‌دار و مهم در قم، مسئله حاشیه‌نشینی بوده و دفاتر تسهیل‌گری باید به مطالعات میدانی و جمع‌آوری اطلاعات در مورد مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای بپردازند و امیدواریم با تلاش‌های انجام‌گرفته بتوانیم آسیب‌ها را در این بخش کاهش دهیم.

وی با تأکید بر لزوم همکاری همه ارگان‌ها با دفاتر تسهیل‌گر برای  کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: باید محورهای همکاری از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادها تعیین شود تا دفاتر تسهیل‌گری در جهت رفع آسیب‌ها اقدام کنند و بتوانند برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و مسکن اقشار ضعیف به‌خوبی برنامه‌ریزی کنند.

ملک‌زاده ادامه داد: در ذیل کارگروه تخصصی، سه گروه کاری شامل گروه کنترل آسیب‌های اجتماعی با دبیری بهزیستی، زنان و خانواده متعالی با دبیری دفتر امور بانوان استانداری و سلامت و امنیت غذایی به دبیری دانشگاه علوم پزشکی تشکیل‌ شده است.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای سیاست‌گذاری جمعیت ستاد نماز جمعه کشور، با اشاره به جهان قبل و بعد از انقلاب جنسی، گفت: استان مرکزی به واسطه آمار ۶۰ درصدی طلاق، از این حیث رتبه پنجم را در کشور دارد که باید در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشید.

وی گفت: آسیب شناسی فردی و اجتماعی طلاق در جامعه کنونی باعث شده تا ایران به سوی سالمندی پیش رود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: همچنین استان مرکزی رتبه چهارم جمعیت سالمند در کشور را دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و گام‌های موثرتری در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی برداشت.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی نیز گفت: دوره ملی آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت و تربیت کنشگر فعال با استفاده از فنون کاربردی با بهره گیری از اساتید مجرب در دانشگاه آزاد واحد اراک، برگزار شد.

رضا بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مرکزی حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.

وی گفت: انتظار است این جامعه هدف، به عنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند نسبت به فرهنگ سازی در فضای عمومی حوزه جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت، گام‌های مؤثرتری بردارند.

کد خبر 6088836

دیگر خبرها

  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی