Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ثبت ۴٨ اثر تاریخی، معنوی و طبیعی در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیف الله فرزانه با اشاره به تهیه ۴۵ پرونده ثبت آثار تاریخی در استان گفت: در شش ماه نخست سال، ۴٨ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تهیه نقشه و ضوابط حفاظتی عرصه و حریم در ١٣ بنای ثبتی استان مازندران در شش ماه نخست سال جاری گفت: در مدت مشابه دو هزار قلم اموال فرهنگی - تاریخی ساماندهی و مستند نگاری شد.

وی همچنین از تهیه طرح محتوایی ٣ موزه موسیقی، کشتی و سایت موزه گوهرتپه خبرداد و افزود: در شش ماه نخست سال ٩٨، خانه موزه معرق قرآنی در شهر کیاسر افتتاح شد.

فرزانه با اشاره به مرمت و حفاظت در ٣۴ پروژه، با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد و ٣٨٢ میلیون ریال در شش ماه نخست سال ٩٨ گفت:  در این مدت دو فصل کاوش در شهرستان های نوشهر و محمودآباد، پایان پذیرفت و همچنین مجوز گمانه زنی و لایه نگاری در ٣ محوطه تاریخی استان نیز صادر شده است.

وی همچنین از برگزاری ١٢ نمایشگاه، مراسم شب فرهنگی، نشست و کارگاه تخصصی در راستای معرفی میراث‌فرهنگی استان در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در مازندران شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان میراث گردشگری صنایع دستی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران

دریافت 56 MB کد خبر 6093392

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت