Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگی اتحادیه اروپا در سودان از ورود یک هیات عالی رتبه این بلوک به شهر خارطوم برای انجام مذاکراتی با هدف حمایت از دولت انتقالی سودان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نمایندگی اتحادیه اروپا در سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف از این سفر که دو روز ادامه دارد، ادامه گفتگوها با دولت سودان و حمایت از آن در کنار گفتگو با احزاب سیاسی و مدنی در این کشور برای حمایت از تغییرات در دست انجام و تغییرات احتمالی در آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیات شامل ژان کریستف بیلیارد، معاون دبیرکل فعالیت‌های خارجی اتحادیه اروپا و معاون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، کویین دوینز، مدیر کل همکاری‌های بین‌المللی و توسعه در کمیساریای اروپا و الکساندر روندوس، نماینده ویژه شاخ آفریقا در اتحادیه اروپا بود.

انتظار می‌رود این هیات مقامهای اتحادیه اروپا با هیاتی به ریاست عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و وزرای دولت انتقالی، اعضای شورای حاکمیتی، فراکسیون‌های آزادی و تغییر و نیز آژانس‌های سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی که پروژه‌های اتحادیه اروپا را در سودان اجرا می‌کنند، دیدار داشته باشد.

سفیر اتحادیه اروپا در خارطوم اظهار کرد: این دومین سفر هیات بلندپایه این نهاد به سودان در طول یک ماه اخیر است، هدف اصلی از این سفرها تنها اطلاع از تلاش‌ها و پیشرفت دولت سودان جهت برقراری صلح و ثبات و نیز احیای اقتصادی در دوره انتقالی و حمایت از اتحادیه اروپا در راستای اولویت‌های دولت است.

وی افزود: هدف دوم از این سفر، رسیدن به رویکردی مشترک با دولت سودان درباره نقش اتحادیه اروپا و حمایت از آن در دوره آتی است، باید رویکردی روشن، درکی عمیق و هماهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک فنی، مالی و سیاسی به سودان در این مرحله حساس وجود داشته باشد.

ازسرگیری روابط سودان با اروپا به عنوان آغاز دوره جدیدی در این کشور پس از سرنگونی دولت عمر البشیر، رئیس جمهور برکنار شده سودان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان دولت انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد