Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار در ایام محرم و صفر و تبریک حلول ماه ربیع الاول، به هفته تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در این ایام برگزار شد که بیش از ۱۰۰ برنامه در حوزه جوانان و بیش از ۵۰۰ برنامه در حوزه ورزش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در برخی شهرستان‌ها را از برنامه‌های شاخص در حوزه ورزش و برگزاری مجمع انتخاباتی سمن‌های جوانان استان کرمان را از مهمترین برنامه‌های حوزه جوانان در این هفته عنوان کرد.

پاریزی ضمن قدردانی از تلاش‌های اسدی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، از عملکرد حوزه جوانان استان کرمان در کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: حوزه جوانان حرکت رو به رشد خود که از پارسال با حمایت‌های همه شکل گرفته را همچنان ادامه می‌دهد.

او تعداد سمن‌های جوانان طی پارسال را زیر ۱۰۰ سمن عنوان و تصریح کرد: امسال خوشبختانه این تعداد از مرز صد سمن گذشته و هم اکنون جزو باشگاه‌های صدتایی شده ایم که در کشور تقریبا حدود سه چهار استان وجود دارند که سمن هایشان از صد تا گذشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از شکل گیری کمیته تخصصی سمن‌های ورزشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: بدین ترتیب تمام مسائلی که مربوط به ورزش استان است، از طریق این سمن‌ها پیگیری و دنبال می‌شود.

پاریزی به برگزاری ستاد استانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور استاندار در زمان امیری خراسانی مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این ستاد بحث حمایت بنگاه‌های اقتصادی از مستعدان این رقابت‌ها دنبال شد که بدین ترتیب یک لیست ۵۲ نفره از افراد مستعد تهیه شد، ولی نقدی که به این داشتیم این بود شاید برخی از این انتخاب‌ها هیجانی بود و می‌بایست منطقی‌تر می‌شد بر این اساس، هم اکنون ۱۷ نفر انتخاب شده اند که شرایط کسب سهمیه را دارند.

او ۱۳ فرودین ماه سال آینده را آخرین مهلت ورزشکاران برای نهایی کردن کسب سهمیه ۲۰۲۰ توکیو دانست و ابراز امیدواری کرد: بنگاه‌های اقتصادی به تعهدات گذشته شان مبنی بر حمایت از ورزشکاران عمل کنند.

پاریزی به دور سوم سفر ریاست جمهوری اسلامی به استان کرمان اشاره کرد و افزود: اطلاعات پروژه‌ها به زودی به صورت موارد مکتوب اعلام می‌شود.

او با اعلام اینکه در شهر کرمان زیرساخت‌ها کم است و نسبت سرانه فضای ورزشی نسبت به جمعیت، رقمش پایین است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به هر کدام از هیئت‌های ورزشی کرمان یک سالن یا فضا را به صورت اختصاصی بدهیم، به تعدادشان ما فضا نداریم.

پاریزی تصریح کرد: امیدواریم با کمک دستگاه‌های عضو شواری عالی ورزش بتوانیم کاری کنیم تا کمبود این حوزه کم شود و این گسترش را به صورت متوازن در استان داشته باشیم.

او بیان داشت: بنگاه‌های اقتصادی و معین‌هایی که برای مناطق در نظر گرفته شده اند، در حوزه شمال استان خوبند و قوی هم کار می‌کنند، اما در جنوب، جدای از محدودیت‌ها و محرومیت ها، بنگاه‌های اقتصادی و معین‌های منطقه نتوانسته اند متناسب با نیاز منطقه پوشش دهند که می‌طلبد با سازکار‌هایی از سوی جنابعالی از معین‌های اقتصادی حوزه شمال در جنوب نیز بهره برد.

پاریزی از افزایش ۱۰ سانتیمتری سرانه فضای ورزشی این استان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و افزود: این هدف گذاری ماست و عمده‌ی تمرکز ما روی پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌های ورزش است که این افزایش ۱۰ سانتیمتری را حداقل تا پایان دولت دوازدهم داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان با استاندار کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب

بیماری کبد چرب غیرالکلی به یک نگرانی رو به رشد سلامت در سراسر جهان تبدیل شده است و سبک زندگی بی‌تحرک باعث افزایش چنین وضعیت خطرناکی در سلامتی می‌شود.   به گزارش ایسنا، کبد یکی از مهمترین اندام‌های بدن است که سبب دفع سموم  ناشی از بیماری‌هایی مثل چاقی، دیابت و فشار خون بالا می‌شود و کبد چرب به بیماری گفته می‌شود که در آن  چربی در کبد تجمع کرده باشد و وقتی درمان نشود ممکن است منجر به سایر عوارض کبدی شود.   علائم کبد چرب شامل خستگی، حالت تهوع، درد شکم، کاهش اشتها، زردی پوست و چشم‌ها و ادرار تیره و مدفوع خاکستری است.   پیشگیری از کبد چرب   برای اینکه کبد سالمی داشته باشید باید غذای سالم بخورید و از مصرف الکل خودداری کنید، همچنین باید ورزش کنید و وزن خود را پایین بیاورید، خوب بخوابید، بیماری‌های زمینه‌ای خود را کنترل کنید و سبک زندگی خود را تغییر دهید.   ورزش‌های قلبی عروقی   دویدن، شنا کردن، حرکات موزون و ایروبیک، می‌توانند سبب سوزاندن چربی و بهبود عملکرد قلب شوند.   تمرینات مقاومتی   ایجاد توده عضلانی بدون چربی از طریق تمرینات قدرتی می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و یکی از بهترین راه‌ها برای پایین آوردن سریع چربی خون، تمرینات مقاومتی است۰   یوگا و پیلاتس    این ورزش روی کشش، قدرت مرکزی و تعادل کار می‌کند و به صورت غیر مستقیم می‌تواند استرس را کاهش داده و از سلامت کبد و مدیریت وزن حمایت کند.   تمرینات تناوبی با شدت بالا و ریکاوری کوتاه   تمرینات تناوبی با شدت بالا و ریکاوری کوتاه می‌توانند عملکرد کبد را بهبود بخشند و چرخش نیم‌تنه بالایی که باعث اکسیژن‌رسانی هر چه بهتر به کبد می‌شود و در عین حال شنا کردن، اسکات زدن، تمرینات شکم، وزنه‌ زدن و دوچرخه‌سواری از جمله این ورزش‌ها به شمار می‌روند.   پیاده‌روی بر اساس این مطلب که از سوی زهرا داوودی، فیزیولوژیست ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌آمده است: پیاده‌روی سریع و منظم فوائد بسیار زیادی برای سلامتی دارد و در مطالعه‌ای معتبر ثابت شده که افراد اگر در پنج روز هفته به مدت یک ساعت پیاده‌روی کنند، می‌تواند به میزان قابل توجهی کلسترول LDL خون را کاهش دهند.   شاید جالب باشد بدانید حتی ورزشکاران حرفه‌ای هم ممکن است با مشکلات چربی و کلسترول بالا دست و پنجه نرم کنند؛ به عبارت دیگر ورزش در کنار سایر بخش‌های دیگر مثل تغذیه خوب، حذف چربی‌های ترانس، مصرف غذاهای غنی از امگا ۳، افزایش مصرف فیبر محلول و مصرف پروتئین وی، خواب صحیح، سبک زندگی متعادل و آرامش روحی، می‌تواند تاثیر دو چندانی داشته باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • کرمانی‌ها و کسب ۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار