Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:24:25 GMT

۳۰۰ هزار موقوفه در کشور ثبت شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۵۹۸۷

۳۰۰ هزار موقوفه در کشور ثبت شد

رضا معممی‌مقدم روز پنجشنبه در همایش یاوران وقف استان چهارمحال و بختیاری افزود: موقوفات ثبت شده در کشور شامل یک میلیون و ۳۰۰ هزار رقبه، ۷۲ هزار مسجد، ۸ هزار بقعه متبرکه، یک هزار و ۴۰۰ موقوفه درمانی، ۱۳۳ بیمارستان، ۱۲ هزار مدرسه و ۱۹ درمانگاه است.

وی با بیان اینکه وقف یک امر فرادینی و فراملی است، تصریح کرد: وقف یک امر پویا و نامحدود است که آثار و برکات بسیاری با خود به همراه دارد و همه جوانب زندگی بشر را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معممی‌مقدم با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروز کشور، تصریح کرد: ترویج امر وقف امر پسندیده‌ای است اما ترویج وقف‌های اولویت‌دار بسیار پسندیده‌تر است و از ضروریات امروز کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه، مسائل اجتماعی را از اولویت‌دارترین و واجب‌ترین مسائل کشور دانست و گفت: باید همگان برای رفع این مسائل و مشکلات بسیج شوند و هدایت نیت‌های واقفان به این سمت از مهمترین رویکردهای سازمان اوقاف به شمار می‌رود.

معممی‌مقدم، از نهاد وقف با عنوان یک دولت کوچک یاد کرد و افزود: با سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه و به ویژه امور اجتماعی می‌توان در یاری دادن به دولت نقش موثری ایفا کرد.

وی، رسالت امروز یاوران وقف را دیپلماسی وقف دانست و اظهار داشت: ضروری است تا کارگروه‌های تخصصی یاوران وقف در هریک از استان‌های کشور تشکیل و دبیران هر کارگروه عملکرد خود را بر اساس اولویت‌های اجتماعی تعریف و هدایت کنند.

معممی‌مقدم از تعریف ۴۰ فعالیت اجتماعی در سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: این فعالیت‌های اجتماعی متناسب با ظرفیت‌های نسبی بقاع متبرکه هریک از مناطق کشور پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از واقفان نیکوکار تقاضا می‌شود تا نسبت به نیازهای روز جامعه نظیر ایجاد ورزشگاه، بیمارستان، مدرسه و توسعه دانش‌های نوین توجه داشته و موقوفات خود را متناسب با این نیازها وقف کنند.

به گزارش ایرنا، در این همایش از ۵۰ یاور وقف استان چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف تجلیل و قدردانی شد.

دهه وقف از ۴ تا ۱۴ آبان نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی شهرکرد چهارمحال وبختیاری اوقاف و امور خیریه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور