Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@20:49:35 GMT

تذکر استاندار تهران به شهرداری

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۶۳۹۲

به گزارش صدای ایران از فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جمع خبرنگاران درباره واگذاری مراکز بهاران شهرداری به بهزیستی که مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز دارد، اظهار داشت: شهرداری مکلف نیست مراکز را به بهزیستی واگذار کند، ولی به لحاظ قانونی مکلف است نسبت به اجتماع‌پذیر کردن و توانمندسازی معتادان متجاهر اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برای این اقدام چه مراکز را به سازمان بهزیستی یا بخش خصوصی واگذار کند، باید این اقدام انجام شود و استانداری نیز به عنوان ناظر پیگیر این موضوع خواهد بود.

بندپی بیان داشت: حتی اگر این ساختمان‌های مرکز بهاران را به بهزیستی واگذار کند، بهزیستی این مراکز را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد، ولی مهم این است که نسبت به توانمندسازی و اجتماع‌پذیر کردن معتادان متجاهر اقدام شود و این افراد بتوانند با مهارت‌آموزی، کسب درآمد داشته باشند.

استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه لایحه‌ای هم شهرداری به شورای شهر درباره واگذاری ساختمان‌های بهاران ارسال نکرده، گفت: شهرداری می‌تواند به تشخیص خودش این اقدام را انجام دهد، ولی ما پیگیر اقدامات صورت گرفته در مراکز بهاران خواهیم بود.

ساختمان‌های بهاران برای معتادین متجاهری که دوره درمان را سپری کردند و می‌توانند مهارت و یا حرفه‌ای را بیاموزند و از آن کسب درآمد داشته باشند احداث شده است و اخیراً نیز در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران مصوب شده بود که این مراکز به سازمان بهزیستی واگذار شود، ولی شهرداری تهران با این مصوبه موافق نبود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: استاندار تهران سازمان بهزیستی شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها را نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان دانست و گفت: نظم‌دهی به بخش‌های دیگر بازار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص فعالیت هیئت امنای بازار اظهار کرد: نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در بازار اصفهان نخستین اقدام مؤثر در حال انجام است؛ با حضور دستگاه‌های همکار در این زمینه تصمیماتی گرفته شده است که ناشی از درخواست‌های متعدد مردمی بوده است و در همین راستا نظم دهی به بخش‌های دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: از پلیس راهور درخواست می‌کنیم از این طرح حمایت کنند، زیرا اگر توفیقی در اجرای آن حاصل شود، همه مردم از نتایج مؤثر آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: روایت حکمرانی این دوره از مدیریت شهری منظوم و منظومه‌دار نیست و هر بخشی از شهرداری نسبت به شرایط خود تلاش‌هایی داشته است؛ در این راستا نیازمند اقدامات فرایند محور هستیم که برنامه اصفهان ۱۴۱۰ شاید مدلی از این دست باشد، بنابراین استدعا دارم کمیته مشترکی برای این موضوع ایجاد و مصوبات شورا و اقدامات شهرداری به صورت مشترک پیگیری شود.

کد خبر 750769

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۵ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در بم واگذار شد
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت