Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستانرئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: تسهیلات تخصیص داده شده برای مشاغل خانگی به لحاظ نرخ سود مناسب نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر سید علی نادر دهقانی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان که با حضور دکتر ابتکار برگزار شد، بیان کرد: طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی را با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در حال اجرا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی کاری علمی است که به‌صورت میدانی انجام و به مدلی تبدیل شد که شامل آموزش، توانمندسازی و اتصال به بازار است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: در اجرای طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی یکی از استان‌های پایلوت کشور هستیم و خوشبختانه در این رابطه اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و در استان مشکلی نداشتیم.  

دکتر دهقانی بیان کرد: در طرح دیگری با عنوان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از ۳۵۰ نفری که امور بانوان استانداری لرستان معرفی کرد ‌۱۷۰ نفر انتخاب و بین شهرستان‌های استان تقسیم شدند.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه در سیل امسال پل‌دختر و دلفان بیشتر آسیب را داشتند بیشترین سهمیه را به این دو شهرستان اختصاص دادیم.

وی گفت: خوشبختانه مشکل خاصی نداریم و در مرحله آموزش و توانمندسازی هستیم و به موفقیت‌هایی رسیده‌ایم که در ادامه کار اعلام خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با تأکید بر اینکه مشکلی که در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد این است که تسهیلات تخصیص داده شده به لحاظ نرخ سود مناسب نیست، افزود: تسهیلات با بهره ۱۸ درصد و حتی ۱۰ درصد نمی‌تواند به ایجاد مشاغل خانگی پایدار کمک کند.  

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد نیاز است سرانه‌ای برای هر متقاضی با حدود ۲۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد برای شکل‌گیری موفق مشاغل خانگی پایدار که تفاوت بنیادی با کارگاه‌های صنعتی و متمرکز دارد، اختصاص یابد.

عضو عیات علمی جهاد دانشگاهی لرستان تأکید کرد: با توجه به شرایط و نیاز لرستان پیشنهاد می‌شود سهمیه استان در طرح توانمندسازی زنان به یک‌هزار نفر افزایش یابد و آمادگی اجرای آن در استان هست.

وی یادآور شد: هماهنگی خوبی بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و امور بانوان استانداری لرستان برای اجرای طرح مذکور وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی لرستان طرح توسعه مشاغل خانگی تسهیلات مشاغل خانگی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال گذشته نیز برخی پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود:  ساخت پارک‌های محلی، احداث میدان «نماز» و یادمان شهید گمنام، اصلاح هندسی برخی معابر، لکه‌گیری و آسفالت و بهسازی شماری از مسیرها از جمله این طرح‌هاست.
شهردار محمدآباد تصریح کرد:بهره برداری از پارک کوهستانی، اصلاح و تعبیه روشنایی میدان ورودی شهر از سمت اصفهان، احداث میدان خروجی شهر به سمت شهرضا و تکمیل آزادسازی برخی خیابان‌ها از جمله دیگر پروژه‌های مورد اشاره محسوب می‌شود. 
وی اضافه کرد: مرمت آثار تاریخی و گردشگری، تکمیل پد(محل استقرار و پرواز) بالگرد و تکمیل استخر ذخیره آب‌های سطحی از جمله پروژه‌هایی دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 
اسماعیل زاده با بیان اینکه سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی را در ارگ تاریخی این شهر افتتاح کردیم، گفت: بالغ بر ۳۰ غرفه از برخی شهرهای استان‌ اصفهان و مناطق دیگر مانند آذربایجان شرقی و کرمان در این نمایشگاه حضور دارند. 
وی با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مباحث با اهمیت این خطه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقا بخشیم می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ای مسافرپذیر تبدیل کنیم. 
اسماعیل‌زاده گفت: نمایشگاه نامبرده از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد. 
وی اضافه کرد: شهر محمدآباد و به طور کلی شهرستان جرقویه از منابع طبیعی و محیط زیست زیبا و بکر سود می‌برد و بی‌شک گردشگری طبیعی بویژه با توجه به مجاورت آن با پارک ملی کلاه قاضی قابلیت پیشرفت دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه