Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار غلامرضا جلالی عصر پنجشنبه درجلسه پدافند غیرعامل در سالن جلسات استانداری قم افزود: تحریم همزمان ایران و روسیه فرصت مطلوبی برای همکاری‌های بیشتر بین دو دولت ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی بانک جهانی پول رشد اقتصادی دولت ایران در سال ۲۰۲۰ مثبت خواهد شد و از روند تورم نیز کاسته می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: حجم دشمنی و درگیری‌های بین ایران و آمریکا در سال ۹۸ روند تنش زایی را پشت سرگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برای مقابله با تهدیدات احتمالی در مرز‌های غربی کشور از ابتدای سال جاری اقدامات ویژه‌ای در این مناطق انجام گرفت.

جلالی خاطرنشان کرد: احتمال حملات ترویستی، تهدیدات سایبری و احتمال اشتباه محاسباتی دشمن و مسائل اقتصادی ۴ اولویت اصلی پدافند غیرعامل کشور در سال جاری بوده‌است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تحرکات دشمن نوعی از تهدید ترکیبی است که مجموعه‌ای از تهدیدات اقتصادی، سایبری و نظامی را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پاسخ قاطع و کوبنده نظامی کشور در برابر تهدیدات نظامی دشمن، بسیاری از تهدیدات چند لایه‌ای دشمن در عرصه‌های مختلف را خنثی کرد.

وی گفت: سرنگونی پهپاد امریکا برگ جدیدی از بازدارندگی دفاعی ایران در هوافضا را نشان داد که بسیاری از مولفه‌های نظامی امریکا را دچار تحول و تغییر کرد.

جلالی اظهار داشت:‌آمریکا تصور می‌کرد ایران توانایی دفاع در ارتفاع بالای ۳۰ هزار پا را ندارد، اما با سرنگونی پهپاد آمریکایی تمام معادلات آن‌ها با تغییر روبه رو و گزینه‌های نظامی آن‌ها را محدود کرده‌است.

وی گفت: با سرنگونی پهپاد آمریکایی و سایر پیروزی‌های جبهه مقاومت اسلامی، کشور‌های عربستان و امارات به عمق قدرت بازدارندگی ایران پی برده و به سمت مذاکره و گفتگو حرکت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به مساله برجام تصریح کرد: کاهش تعهدات برجامی ایران در قبال عهد شکنی‌های طرف‌های غربی، گام بزرگی بود که در حوزه سیاسی برداشته شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: عدم وابستگی بودجه سال ۹۹ به نفت از برکات خروج امریکا از برجام است که باید هر سال این عدم وابستگی کمتر شود.

جلالی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه سایبری گفت: آمریکا ادعا می‌کند که پاسخ نظامی ایران را در حوزه سایبری می‌دهد، اما هیچ گونه اثر خلل آمیزی در زیرساخت‌های اساسی کشور ایجاد نشده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری ۱۲۰ رزمایش در حوزه سایبری کشور انجام و بسیاری از نقاط آسیب و اشکال زیرساخت‌های کشور شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه اقتصادی به شدت تحت تاثیر از شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبر است که باید به صورت کامل این شبکه‌های اجتماعی کنترل و مدیریت شوند.

جلالی گفت: تدوین و پی ریزی یک دفاع چند لایه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، جمعیتی، سایبری و ... نیاز مهمی بوده که در طرح‌های پدافندی احیساس می‌شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: قم از آنجایی که یکی از قطب‌های اصلی پرورش و تبادل دام در کشور است، از نظر تهدیدات زیستی و بیماری‌های مشترک انسان و دام در معرض تهدید است.

وی اضافه کرد: موضوع پدافند زیستی در استان قم به دلیل وجود واحد‌ها و مجتمع‌های پرورش دام و طیور باید در اولویت طرح‌های پدافندی قرار بگیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار جلالی تحریم آمریکا علیه ایران تحریم اقتصادی مناقشه ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران