Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از رفع تصرف ۷۱۵۰ مترمربع از موقوفات متصرفی در استان خبر داد و گفت: کمیته حقوقی و قضایی با هدف صیانت از بیت‌المال و رفع تصرف از موقوفات تشکیل یافته است. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده  عصر امروز در  همایش اصحاب وقف خلخال  اظهار داشت: با هدف جلوگیری از تصرفات موقوفات کمیته قضائی رفع تصرفات از موقوفات در اردبیل تشکیل یافت و در این زمینه 7 هزار و 150 مترمربع از موقوفات متصرفی در استان رفع تصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که آمار رقبات استان اردبیل در حد پایین قرار دارد بیان کرد: باید در راستای احیای فرهنگ موقوفات برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یافته و درصدد هستیم با تبیین اهمیت اوقاف و نقش آن در حفاظت از منافع عمومی جامعه به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

بیرجند| وقف خرید جهیزیه و ترخیص بیماران در بین مردم فرهنگ‌سازی شودامور‌ وقفی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی تقویت شود‌گلستان نیازمند وقف‌های جدید در حوزه‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: 300 رقبه به مجموع رقبات استان اضافه می‌شود و یکی از اهداف ما این است که بتوانیم وضعیت اقتصادی جامعه را بهبود بخشیده و با اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نسبت به توسعه اشتغال و اقتصاد گام‌های اساسی برداریم.

ستوده بیان کرد: چهار هزار و 200 رقبه در سطح استان فعالیت دارد که درصدد هستیم با اجرای طرح ‌های نیت واقفین و نیز تنوع‌بخشی به آن در راستای کمک به نیازمندان و نیز تبدیل آن به یک امر نهادینه و فراگیر ورود پیدا کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: عرصه وقف به هیچ وجه قابل واگذاری نیست و امسال 10 مورد وقف در استان به ثبت رسیده و موقوفاتی که به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مشخص شود به نیات واقفین در آن تا چه حدی عمل شده است. 

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • معترضان به جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد