Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع معتبر اعلام کرده ارسال کالاهای بشردوستانه کره جنوبی به ایران به دلیل تحریم‌های واشنگتن متوقف شده است.

طبق گفته این منبع معتبر، پس از آن‌که واشنگتن از سئول درخواست کرده تا جزئیات صادرات خود را به اشتراک بگذارد، تراکنش‌های مالی میان سئول و تهران به منظور صادرات مواد دارویی و غذایی به شدت دشوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن ماه گذشته با سخت‌تر کردن تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران، باعث شد تا کشورهای ثالث برای تجارت با ایران ملزم به ارائه اطلاعاتی در این خصوص باشند.

این منبع معتبر همچنین در ادامه افزود که از لحاظ واقع‌بینانه اشتراک‌گذاری اطلاعات تجاری هر پرونده با واشنگتن غیرممکن است.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته مدعی شد که کشورش علی‌رغم تحریم‌های دونالد ترامپ، ارسال دارو و غذا به ایران را تسهیل می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در  روز جمعه اعلام کرد که راهی برای تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران ایجاد کرده است. این وزارت همچنین ادعا کرده است که اجازه می‌دهد "مبادلات مجاز" با جمهوری اسلامی برای حمایت از مردم ایران انجام گیرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر کرده است، اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا بر زندگی و سلامت مردم ایران تاثیر منفی گذاشته است.

در این گزارش ۴۷ صفحه‌ای، از دولت آمریکا خواسته شده تا هرچه سریع‌تر به بانک‌ها و شرکت‌های سراسر جهان اعلام کند که در صورت صدور دارو و سایر کالاهای اساسی به ایران، با هیچ مشکل حقوقی یا مالی روبه‌رو نخواهند شد.

در این مقاله آمده است که محدودیت‌های ناظر بر عملیات بانکی، توانایی ایران در وارد کردن دارو و تجهیزات پزشکی را خدشه‌دار و به حق مردم ایران برای تندرستی لطمه وارد کرده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر همچنین با اشاره به ادعاهای مقام‌های آمریکایی درخصوص تحریم نبودن مواد دارویی و نیازهای انسانی ایرانیان، تصریح کرد که شرکت‌ها و بانک‌های آمریکایی و اروپایی همچنان از بیم فشارهای ایالات متحده از هرگونه معامله با ایران خودداری می‌کنند.

در این گزارش آمده است که دولت آمریکا طبق قوانین بین‌المللی ملزم است مسئولیت خود را در آسیب زدن به وضعیت تندرستی و درمان در ایران قبول کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: کره جنوبی کمک های بشردوستانه تحریم های آمریکا تحریم دارو و تجهیزات پزشکی ایران و کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی بحرینی» سفیر ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این نسل‌کُشی را فوراً متوقف کنید.

سفیر ایران در ژنو همچنین ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کُشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین المللی برای توقف این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این مکاتبه با اشاره به گزارش مؤسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گور دسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است: پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

بحرینی تاکید کرد: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فوراً متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

وی در این نامه با استناد به حقوق بین الملل، حقوق بین المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار کرد: سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این رفتار قبلاً نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

گفتنی است؛ کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون ها مبذول دارد.

کد خبر 6087829 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران