Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@13:10:48 GMT

بازیگر مختارنامه درگذشت +عکس

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۸۴۴۴

بازیگر مختارنامه درگذشت +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سریال‌های زیادی برای تلویزیون بازی کرده،‌کارهای خوبی در سینما از او به نمایش درآمده و بارها روی صحنه تئاتر هنرنمایی کرد اما همواره خودش و خانواده‌اش به این نکته انتقاد داشتند چرا آن‌طور که باید و شاید خبری از او نمی‌گیرند. بارها به این نکته گلایه می‌کرد که چرا مسئولان پیشکسوتان فرهنگ و هنرشان را فراموش می‌کنند و حالا او رفت؛ بعد از دوره‌ای تحمل بیماری و کما و بیهوشی با صحنه هنرمندی در تئاتر، سینما و تلویزیون برای همیشه خداحافظی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بیمارستان آراد در بخش CCU گفت ساعت 16:15 در بیمارستان آراد بر اثر ریوی و مشکلات تنفسی درگذشت.

او چند صباحی در حالت بیهوشی و کما به سر برد و حال وخیمی داشت. 

در همین حال، آرتا آبادی فرزند مرحوم "ابراهیم آبادی" اعلام کرد که روز یکشنبه دوازدهم آبان ماه مراسم تشییع جنازه پدرم است.

او در خصوص مکان مراسم تشییع تأکید کرد که احتمالاً از خانه سینما خواهد بود و در صورت قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

آخرین سریالی که برای تلویزیون بازی کرد «پادری» محمدحسین لطیفی است اما بارها بازی درخشان «ابراهیم آبادی» در سریال «مختارنامه» و «آپارتمان شماره 13» دیده می‌شود. بسیار بازیگر مردمی و هنرمند قابل احترامی است؛ 63 فعالیت هنری در تئاتر، تلویزیون و سینما که 128 سریال و تله‌فیلم و 54 فیلم سینمایی و کارهای متعدد نمایشی در کارنامه "ابراهیم‌آبادی" وجود دارد.

ابراهیم آبادی متولد سال 1313 بود. او ابتدا در رشته هنر زیر نظر اساتیدی همچون علی اصغر گرمسیری به تحصیل پرداخت و بعد به شهر پراگ رفت و مدرک تحصیلی کارگردانی تئاتر را گرفت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازیگر بازیگر پیشکسوت مختارنامه ابراهیم آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت

هیل نخستین بار سال ۱۹۸۲ با نام یوسر هیوز در مینی سریال «پسرانی از مواد سیاه» آلن بلیزدیل بازی کرد و با آن به شهرت رسید. همان سال، او نقش گروهبان پاتنم را در فیلم «گاندی» به کارگردانی ریچارد آتنبرو بازی کرد. هیل در چندین سریال تلویزیونی بریتانیایی دهه ۷۰ و ۸۰ هم ظاهر شد که «من، کلودیوس»، «اتاق‌ها» و «روباه» از جمله آن‌ها هستند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سال ۱۹۹۷، هیل نقش کاپیتان اسمیت را در فیلم «تایتانیک» جیمز کامرون که برنده ۱۱ جایزه اسکار شد، بازی کرد. او سپس به مجموعه «ارباب حلقه‌ها» پیتر جکسون پیوست و در «دو برج» و «بازگشت پادشاه» در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در نقش پادشاه تئودن ظاهر شد که فیلم دوم نیز ۱۱ جایزه اسکار دریافت کرد. به این ترتیب هیل در ۲ فیلم از ۳ فیلمی که بیشترین جوایز اسکار را تا به امروز دریافت کرده‌اند، بازی کرده است. فیلم سوم که این رکورد را دارد «بن هور» است.

هیل سال ۲۰۱۵ در نقش دوک نورفولک، عموی آن بولین در مینی سریال «تالار گرگ» بازی کرد. این سریال هم برنده جایزه بفتا برای بهترین سریال درام شد.

برنارد هیل متولد سال ۱۹۴۴ در منچستر بود و در طول دوران بازیگری خود که بیش از پنج دهه را دربرگرفت، در فیلم‌های مهم دیگری، چون «رویای یک شب نیمه تابستان» (۱۹۹۹)، «جنایت واقعی» (۱۹۹۹)، «شاه عقرب» (۲۰۰۲)، «والکری» (۲۰۰۸) و صداپیشگی در انیمیشن «پارا نورمن» (۲۰۱۲) حضور داشت.

آخرین نقش آفرینی وی در کنار مارتین فریمن در درام پلیسی «پاسخ دهنده» است که پخش فصل دوم آن از همین هفته در شبکه یک بی‌بی‌سی شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • «برنارد هیل»، شاه «تئودون» ارباب حلقه ها درگذشت
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • رخنه به قلب دشمن
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس