Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر فغفوری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل شرکت ایران ترانسفو برگزار شد، افزود: طرح توسعه فولاد ناب البرز آرش، طرح توسعه راشا کاسپین ایرانیان و بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور از جمله این طرح‌ها است.

وی از پیگیری برای ایجاد اولین شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه تفاهم های لازم با کشور ترکیه انجام شده و در صورت انعقاد نهایی قرارداد، شهرک مذکور در استان زنجان ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فغفوری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۲۰۰ پروانه بهره‌برداری با بیش از ۷۶۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و اشتغال بیش از ۴۲ هزار نفر در صنعت زنجان فعالیت دارند.

وی افزود: شمار جوازهای تاسیس و طرح توسعه در استان نیز ۱۸۳۴ جواز با پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه و اشتغال ۵۸ هزار نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۳ حجم سرمایه‌گذاری صنعتی این استان ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که با جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در حال حاضر به بیش از ۷۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و در قیاس با سال ۹۳ جهش قابل توجهی داشته است.

وی گفت: از اردیبهشت ۹۴ تا کنون در مجموع ۱۲۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده که ۴۹ مورد آن مربوط به سال جاری است.

فغفوری، شمار مصوبات جلسات کارگروه در سال جاری را ۷۱۱ مورد خواند و اظهار داشت: ۵۸۶ مورد از مصوبات اجرایی شده و ۱۲۵ مورد در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تمام مصوبات سال‌های ۹۴ تا ۹۷ اجرایی شده و از مصوبات سال جاری نیز ۸۲ درصد اجرایی شده است.

فغفوری یادآور شد: از اردیبهشت ۹۶ تا کنون هیچ واحد تولیدی در استان زنجان تعطیل نشده است.

توجه به زیرساخت‌های صنعت ضروری است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز توجه به زیرساخت‌های صنعت را ضروری خواند و گفت: فعالیت فرودگاه زنجان و تکمیل دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- تهران برای رونق تولید و صنعت استان موثر است اما فرودگاه چندین بار تعطیل شده و پروژه خط آهن نیز متوقف مانده که نیازمند پیگیری هستند.

علی وقف‌چی با بیان اینکه در کنار توجه به رونق تولید و ایجاد اشتغال باید توجه جدی به بحث زیست‌محیطی شود، اظهار داشت: آلودگی زنجانرود برای مردم، قابل تحمل نبوده و تعیین تکلیف پسماند روی به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه نیز به‌رغم پیگیری‌ها نهایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای بعضی از مناطق زنجان مانند زنجانرود و قره‌پشتلو، شهرک صنعتی تعریف نشده که توجه به این مهم ضروری است.

وقف‌چی افزود: توجه نکردن به توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی سبب پراکندگی تولید شده است.

سهم معدن از تولید ناخالص داخلی، پایین است

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایران، یک درصد جمعیت و هفت درصد معادن دنیا دارد اما بهره‌وری و سهم کشور از GDP (تولید ناخالص داخلی)، پایین است.

سیدمرتضی خاتمی با بیان اینکه معدن، یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه، تلقی شده است، خاطرنشان کرد: باید به سمت مالیات و ایجاد ارزش افزوده‌ای که در بخش معدن داریم، حرکت کنیم.

وی با اشاره به واگذاری کالسیمین، اظهار داشت: این واگذاری ابهاماتی دارد که باید بررسی شود ضمن اینکه به‌رغم دستورالعمل‌ها، بومی‌گزینی به صورت صحیح اتفاق نمی‌افتد که نیازمند بررسی و پیگیری است.

خاتمی تصریح کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های زیست‌محیطی در روستای مرصع (محل مشخص شده برای انتقال دائمی پسماندهای روی)، فراهم نشود انتقال پسماندها تاثیری ندارد و مسائل اجتماعی باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به متوقف ماندن شرکت پتروشیمی زنجان، گفت: این شرکت با ۱۰۰ هزار سهامدار، ۱۵ سال است که متوقف مانده و هیچ نظارتی به این موضوع نمی‌شود و هم‌اکنون ۱۰۰ میلیون یورو نیاز ارزی دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن پسماند سرمایه گذاری زنجان تکمیل زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اهمیت ساماندهی مسائل اقتصادی در برنامه‌های اساسی کشور، گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، مسئولیت و تکلیف بزرگی برای بخش خصوصی و بخش دولتی است و ما همگی باید در کنار هم تلاش کنیم تا مشکلات موجود رفع شود، گرچه حل برخی مسائل برای واحدهای تبدیل تولیدی تبدیل به رؤیا شده است.

صمد حسن‌زاده در صد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برگزار شد، افزود: اتاق ایران، یک بسته کارشناسی‌شده در زمینه رفع مسائل ارزی و پولی برای ارائه به دولت تدوین کرده که در آن، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی به‌صورت مفصل اعلام شده است.

حسن‌زاده با تأکید بر لزوم تأمین نقدینگی برای فعالیت واحدهای تولیدی، گفت: مدیران بانک‌ها دلیل کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را الزام دولت به اعطای وام‌های تکلیفی از جمله وام مسکن، ازدواج، فرزند آوری و... اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ بهره‌های بانکی که به‌منظور کنترل نقدینگی انجام شده بود، گفت: با این نرخ هیچ‌گونه ظرفیت و امکانی برای توسعه وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند از کمک‌ هزینه تحصیلی بهره‌مند شدند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند