Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: هیچ دولتی توانایی حل مشکلات عراق در یک دوره کوتاه را ندارد.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در  با اشاره به تحولات اخیر عراق و خبر استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور، گفت: بر اساس آنچه رئیس جمهور عراق اعلام کرده است، در ابتدا پارلمان عراق باید نخست وزیر جدیدی را انتخاب کند که دولتی بر روی کار بیاید و بتواند هدف دوم که برگزاری انتخابات زودهنگام است را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این اقدام موجب برطرف شدن موضوع خلا دولت در این کشور می‌شود و سپس با توافق طیف‌های داخل پارلمان، این دولت انتخابات زودهنگام را برگزار خواهد کرد؛ طبیعتا این فرایند بیش از ۶ ماه زمان خواهد برد تا انتخابات جدیدی در عراق برگزار شود.

زارعی با بیان اینکه به نظر می‌آید طیف‌های داخلی این کشور در نهایت به یک تفاهم نامه‌ای رسیده اند، گفت: بناست طیف‌های داخلی در چارچوب این تفاهم برای تشکیل دولت جدید و رفع نگرانی‌های کنونی اقدام کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اوضاع میدانی عراق، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با تصمیم آقای برهم صالح رئیس جمهور این کشور، عملا خواسته‌های رهبران تجمعات اخیر محقق شده باشد.

او اضافه کرد: در حال حاضر زمان برقراری آرامش، برای اجرای تمهیدات تعیین شده است و افزون بر این، امروز هم خبر‌ها بیانگر کاهش تجمعات خیابانی بوده است و شکل تظاهرات به شکل تحصن تبدیل شده است.

زارعی با اشاره به اینکه عمده دلیل حضور مردم عراق در خیابان‌ها خواسته‌های اقتصادی بوده است، تصریح کرد: مسائل اقتصادی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ باید توجه داشته باشیم که این مشکلات در یک زمان کوتاه پدید نیامده است و محصول شرایط ده‌ها سالی است که در عراق حاکم بوده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: بنابراین هیچ دولتی توانایی حل مشکلات عراق در یک دوره کوتاه را ندارد؛ اما اگر دولتی در این کشور شکل بگیرد که مورد رضایت اکثر مردم و طیف‌های سیاسی باشد، طبیعتا مسیر برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تسهیل و سریع خواهد شد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق در پیامی تلویزیونی خطاب به ملت عراق، علاوه بر اینکه اظهار کرد در زمینه مبارزه با فساد از تظاهرکنندگان حمایت کرده و با هر نوع سرکوب و تجاوزگری مخالف است، موافقت خود را با استعفا عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور اعلام کرده و از گروه‌های سیاسی خواست در خصوص جایگزین توافق کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی سعدالله زارعی لبنان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق ظهر دوشنبه به همراه وزیر داخلی عراق از مرزهای زرباطیه عراق و مرز مهران بازدید کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌های ایران و عراق برای حل مشکلات مرزهای دو کشور برای اربعین، افزود: هفته گذشته مسایل و موضوعات مرز خسروی بررسی و امروز نیز مسایل مرز زرباطیه عراق و مهران بررسی شد.

آل صادق عنوان کرد: اهتمام مسوولان دو کشور ایران و عراق خب و فصل مشکلات مرزهای در بحث زیرساخت‌ها برای تسهیل در تردد زوار و موکب ها است.

وی بیان کرد: موضوعات و مشکلات دیگر مرزهای دو کشور برای اربعین نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 6098176

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • اطلاعیه|زمان تبلیغات انتخابات مجلس ۸ صبح فردا پایان می‌یابد
  • رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ فقط مذاکره مسائل را حل نمی‌کند/ ساختارهای فسادزا را اصلاح می‌کنیم/ از وضع زندگی مردم و خواسته‌های جوانان مطلعم
  • رفع مشکلات بیجار با برنامه‌ریزی محقق می‌شود
  • تضمین تعهدات بیش از ۲۰۴ هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین