Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالح نساج شامگاه پنجشنبه در حاشیه چهارمین نمایشگاه الکامپ در اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه الکامپ امسال در ۲ سالن کلی برگزار شده که در یک سالن دولت الکترونیک دستگاه‌های اجرایی و الکامپ استارز را شامل شرکت‌های نوپا را شاهد هستیم و در  سالن دیگر شرکت‌هایی با محصولات دانش‌بنیان و تولیدی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان آسان‌تر کردن دیدار چهره به چهره مدیران و برداشتن موانع پیش پای شرکتهای نوپا و در کنار حمایت از آنها را از دیگر اهداف این نمایشگاه خواند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت‌هایی که به تازگی وارد عرصه شده‌اند و با ایده‌های نو توانسته‌اند اشتغال ایجاد کنند مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

صالح نساج بیان کرد: تلاش ما براین است که  در هر دوره از نمایشگاه الکامپ رفته رفته به سمت نمایشگاه تخصصی پیش برویم و اکنون نیز سعی شده بسترهای استفاده از حوزه فناوری اطلاعات در جهت پیشبرد،ساده سازی و ارتقا دستگاه‌های اجرایی باشند به عنوا مثال دستگاهی که پیش از این کارش را به شکل سنتی انجام می‌داد اکنون با استفاده از فناوری تلاش کردیم در عین کاهش هزینه به بهره‌وری بیشتری نیز دست یابد.

وی با اشاره به رونمایی از طرح ایران نو افرین در این نمایشگاه بیان کرد: ۶ طرح حمایتی زیر مجموعه طرح ملی ایران نوآفرین قرار دارد که طرح نخست آن حمایت از شرکت‌های نوپا است و تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام با سود چهاردرصد در اختیار شرکت‌ها قرار می دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان طرح دوم را ایجاد شتاب دهنده با  تسهیلات ۱۰ میلیارد ریال با تنفس یک ساله و سود ۱۰ درصد بیان کرد و ادامه داد: مراکز شتاب دهنده در مجموعه‌های مختلف مثل مراکز صنعتی و دانشگاه‌ها می‌توانند از صاحبان ایده حمایت کنند تا ایده به عمل و محصول تبدیل شود.

وی گفت:طرح حمایتی سوم حمایت از ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال است؛ صندوق‌های حمایت در زمینه کسب و کار فناورانه که احتمال خطر پذیری بالایی دارند می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

صالح نساج با اشاره به اینکه پلتفرم‌های کسب و کار حمایت چهارم  طرح ایران نوآفرین هستند توضیح داد: خیلی از پلتفرم‌ها در کارهای روزانه ما مانند سفارش یک محصول یا درخواست ارایه یک نوع خدمت هستند که در قالب وام ۳۰ میلیارد ریالی  از نوع پلتفرم حمایت می‌شود و در همین قالب به افراد زیرمجموعه برای خرید تجهیزات هر نفر وام ۵۰۰ میلیون ریالی تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ششم حمایتی مربوط به اصنافی است که در حوزه فناوری آی تی و آی سی تی فعالیت می‌کنند .

وی ادامه داد: بسیاری از بازدیدکنندگان از نمایشگاه بخش الکام استارز برایشان جالب است چراکه در این بخش خدماتی که مردم نیاز  مانند انتخاب پزشک، پرستار، نطافت منزل، انتخاب رستوران و ... در قالب یک اپلیکیشن ساده برایشان ایجاد شده است.

چهارمین نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای دولت الکترونیک از ۹ تا ۱۲ آبان در محل نمایشگاه‌های  دائمی بین‌المللی اهواز در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی الکامپ استارتاپ خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی