Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:42:19 GMT

درمان نفخ با این ۴ گیاه

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۹۵۶۹

درمان نفخ با این ۴ گیاه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  می‌توانید این ۴ گیاهی که نام بردیم را به‌صورت پودر دربیاورید و هر بار مقداری از آن‌ها را روی غذایی که سرو کرده‌اید، بپاشید.


برای درمان نفخ، ابتدا باید علت ابتلا به آن تشخیص داده شود. اگر بیماری یا دلیل پزشکی نگران‌کننده‌ای برای نفخ‌کردن شما وجود نداشت و نفخ‌هایتان ناشی از سوء‌هاضمه، هضم نکردن قند موجود در برخی از خوراکی‌ها یا مصرف خوراکی‌های نفاخ باشد، می‌توانید از برخی دارو‌های حاوی ترکیب‌های گیاهی برای درمان نفخ و دل‌دردتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا مصرف دارو‌های گیاهی که حاوی ترکیب‌هایی مانند زیره سبز، زیره سیاه، نعناع و رازیانه هستند، می‌توانند برای درمان نفخ شما موثر باشند. البته اگر علاقه‌ای به مصرف دارو ندارید و می‌خواهید کمی سنتی‌تر مشکل گوارشی‌تان را برطرف کنید، می‌توانید این ۴ گیاهی که نام بردیم را به‌صورت پودر دربیاورید و هر بار مقداری از آن‌ها را روی غذایی که سرو کرده‌اید، بپاشید.

اگر هر روز و به‌صورت دوره‌ای از پودر یکی از این گیاهان ضدنفخ به‌عنوان چاشنی غذا نیز استفاده بکنید، غذای شما هم تنوع طعم خواهد داشت و هم مصرف مداوم یکی از این ادویه‌ها دلتان را نخواهد زد.

در ضمن، شما می‌توانید برگ‌های تازه نعناع را هم همراه غذای خود میل کنید و از خاصیت ضدنفخی آن بهره‌مند شوید. ضمن اینکه شربت نعناع یا شربت‌های کم‌شیرین خانگی که عصاره نعناع، پودر زیره یا عرق رازیانه در آن‌ها ریخته شده باشد هم می‌توانند نوشیدنی خوبی در کنار غذای افرادی باشند که از مشکل نفخ، رنج می‌برند.

شما می‌توانید گاهی از دمنوش نعناع، زیره یا رازیانه هم به‌جای استفاده از پودر و شربت این گیاهان برای کاهش علایم نفخ، کمک بگیرید. یعنی افرادی که زیاد نفخ می‌کنند، می‌توانند یک لیوان از این دمنوش‌ها را به‌جای یک وعده از چای روزانه یا در کنار یکی از میان‌وعده‌هایشان مصرف کنند.

دکتر غلامرضا امین، متخصص فارماکوگنوزی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

منبع: سلامت ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)

 

 

 

مواد لازم:   - ران مرغ 500 گرم   - تخم مرغ 1   - آرد گندم 1 لیوان   - نشاسته ذرت 1/2 فنجان   - بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری   - نمک 1 قاشق چایخوری   - پودر سیر 2 قاشق چایخوری   - فلفل 1 تن   - پودر فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری   - شکر 1/2 قاشق چایخوری   - آب 1/2 قاشق چایخوری   - 100 میلی لیتر آب     منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه گوجه بادمجان به سبک فرانسوی (فیلم) طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم) طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)

دیگر خبرها

  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • رفتار انسانی یک «اورانگوتان» برای اولین‌بار؛ تهیه ضماد برای درمان زخم!
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران