Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

منابع امتحانی کنکور ۹۹ منتشر شد
مطابق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره نحوه و میزان تأثیر سوابق تحصیلی و انتخاب نظام آموزشی برای شرکت در آزمون و همچنین فهرست کتب و منابع این آزمون منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرحله تکمیل ظرفیت برای ۵ آزمون تحصیلی کشور برگزار می‌شود
براساس مصوبات بیست و یکمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مقرر شد، تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو فقط در آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته، کاردانی به کارشناسی، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی- کاربردی، آزمون سراسری (فقط برای رشته محل‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی) برای پذیرش بهمن ماه براساس برنامه زمانی هماهنگ شامل زمان ثبت نام، انتخاب رشته، اعلام نتیجه و زمان ثبت نام پذیرفته شدگان در هر آزمون صورت پذیرد.

دانشگاه آزاد در هر ۳ مقطع تحصیلی تکمیل ظرفیت خواهد داشت
بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد گفت: پیرو برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد این دانشگاه مشابه سایر زیر نظام‌های وزارت علوم نسبت به پذیرش دانشجو از طریق مرحله تکمیل ظرفیت خود در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام کند.

مهلت ثبت‌نام دوره‌های فراگیر ارشد پیام نور تمدید شد
مهلت ثبت‌نام دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد ناپیوسته پیام نور ورودی بهمن ماه سال ۱۳۹۸ (نوبت بیستم) تا پنج‌شنبه ۱۶ آبان ماه تمدید شد لذا داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت‌نام در پذیرش این دوره‌ها اقدام نکرده‌اند می‌توانند تا ۱۶ آبان ماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و برای ثبت‌نام اقدام کنند.  
زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۹۸ تغییر کرد
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸، به منظور ایجاد فرصت مطالعه و حضور ذهن بیشتر برای داوطلبان، زمان برگزاری آزمون به روز جمعه ۲۹ آبان ماه تغییر پیدا کرده است.

چیزی به نام سهمیه فرزندان هیئت علمی در قانون وجود ندارد
فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فکر می‌کنم سهمیه‌ای برای دانشجویانی که والدین آن‌ها از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند، وجود ندارد. در قانون چیزی به نام سهمیه نیست و اگر چنین باشد، خلاف عدالت است.
وی ادامه داد:، اما طبق تصویب وزارت علوم، اولویتی برای فرزندان هیئت علمی قرار دارد که بتوانند برای تحصیل در همان رشته‌ای که مورد پذیرش واقع شده اند، در دانشگاه والدین خود تحصیل کنند. البته قانونی برای این موضوع تصویب نشده است.   ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی به زودی جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند
محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیئت علمی گسترش یافته به نحوی که طی ۳ دهه گذشته تعداد اعضای هیئت علمی علوم پزشکی ۷ برابر شده گفت: حدود ۲ هزار عضو هیئت علمی هم به زودی جذب خواهند شد.  
فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد تا پایان آبان اعلام می‌شود
محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد گفت: با توجه به این که ۳۷ سال از عمر تاسیس دانشگاه آزاد گذشته است، بسیاری از اساتید پیشکسوت این دانشگاه در حال بازنشستگی هستند به همین منظور این دانشگاه برای تامین نیروی انسانی در بخش اعضای هیئت علمی تا پایان آبان ماه جاری اقدام به انتشار فراخوان جذب خواهد کرد.

فراخوان پذیرش مدرس در دانشگاه علمی کاربردی ابلاغ شد
مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابلاغ دستورالعمل فراخوان دعوت به همکاری متقاضیان تدریس سال ۱۳۹۸ در دانشگاه جامع علمی کاربردی به روسا و سرپرستان واحد‌های استانی خبر داد.

۳۱ دانشگاه ایرانی درمیان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفتند
مطابق گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، در ویرایش ۲۰۲۰ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز»، ۳۱ دانشگاه ایرانی در میان دانشگاه‌های برتر جهان جای گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشگاه‌های «تهران»، «آزاد اسلامی»، «صنعتی شریف»، «صنعتی اصفهان»، «علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران»، «صنعتی امیرکبیر»، «صنعتی نوشیروانی بابل»، «تربیت مدرس»، «تبریز»، «شیراز»، «علوم پزشکی مشهد»، «علم و فناوری ایران»، «فردوسی مشهد» و ... اشاره کرد.  
۴۵۰ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران و جهان درحال انجام است
منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ضمن دیدار با گابریلا سرویلیا رامیرز وزیر علوم و فناوری ونزوئلا گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران و جهان در حال انجام است و تجربه خوبی که در این زمینه داریم این است که دانشجویان دکتری بخشی از پژوهش‌های مرتبط با پایان‌نامه‌های خود را در خارج از ایران انجام می‌دهند. این امر سبب آشنایی دانشجویان با دانشگاه‌های مختلف و مشارکت اساتید و پژوهشگران خارجی در پایان‌نامه‌های دکتری و ایجاد و حفظ ارتباط علمی بین آن‌ها می‌شود.

مجاز شدن شرکت در کنکور پس از دوبار قبولی اتفاق خوبی نیست
رییس دانشگاه الزهرا (س) گفت: بلامانع شدن شرکت مجدد در کنکور برای پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه کنکور سراسری اتفاق خوبی نیست، چون قطعا اگر دانشجویان با بهره‌گیری از این فرصت، قبولی‌های بدون استفاده داشته باشند جای عده دیگری که برای این کار تلاش کرده‌اند را می‌گیرند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور 99 فراگیر پیام نور وزارت علوم دانشگاه آزاد جذب اعضای هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه

سازمان سنجش اعلام کرد: کنکور مجدد برای داوطلبان گرفتار در سیل روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سازمان سنجش اعلام کرد: به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه به‌تاریخ 1403/02/06)، مقرر شد؛ برای مساعدت با این داوطلبان  مجدداً از آنها در روز جمعه به‌تاریخ 1403/02/21در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد بعمل آید.

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ 1403/02/18از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت 8:00 صبح روز جمعه به‌تاریخ 1403/02/21شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است که همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند. بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ 1403/02/06 حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه به‌تاریخ 1403/02/06) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (به‌تاریخ 1403/02/21) برای آنها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟