Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: بیشترین ضمانت اجرایی به نظارت همگانی مردم برمی‌گردد یعنی اگر مسئولی از اعلام دارایی اش خودداری کند آن زمان مشخص می‌شود که وی با شفاف سازی در‌ این زمینه زاویه دارد.

احمد علیرضابیگی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سامانه ثبت اموال مقامات و مسئولان کشور، اظهار داشت: مقامات سیاسی باید بدانند که در اتاق شیشه‌ای هستند و از سوی مردم و رقبای سیاسی مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه محرمانه بودن اموال مسئولان توجیهی ندارد و در بسیاری از کشور‌ها این موضوع متداول است، افزود: از سوی دیگر چاره کار ما در شرایط کنونی شفافیت است. باید اعتماد از دست رفته مردم که بنا به دلایل مختلف از جمله سوء استفاده‌های مالی، رانت خواری و دزدی صورت گرفته با شفاف سازی در این زمینه تقویت شود.

بیگی تصریح کرد: باید حساب مدیران پاک دست از مقاماتی که ثروت‌های نجومی به دست آورده اند جدا شود و این افراد از ثبت کردن اموال و دارائی های خود به صورت آشکار در چنین سامانه‌ای، استقبال کنند.

نماینده مردم تبریز یادآور شد: در دولت یازدهم شاهد بودیم علی رغم الزام قانونی که برای اعلام دارایی‌های مسئولان وجود داشت، اما تا پایان دولت تعدادی از وزرا از این موضوع استنکاف کردند و پیگیری خاصی از سوی قانون در این زمینه صورت نگرفت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید بر اینکه قانون گذار باید در خصوص استنکاف مسئولان از اعلام دارایی‌های خود ضمانت اجرایی پیش بینی کند، خاطرنشان کرد: بیشترین ضمانت اجرایی به نظارت همگانی مردم برمی گردد یعنی اگر مسئولی از اعلام دارایی اش خودداری کند آن زمان مشخص می‌شود که وی با شفاف سازی در‌این زمینه زاویه دارد و با توجه به اینکه در نظام جمهوری اسلامی اساس و ریشه مسئولیت‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به اراده مردم برمی گردد آن‌ها می‌توانند از این رهگذر به قضاوت روشنی برسند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سامانه ثبت اموال مسئولان اموال مسئولان دزدی اعتماد مردم نسبت به مسئولان رئیس جمهور روحانی شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم

سردار محمد سعید فاضل دادگر، فرمانده انتظامی گلستان در جمع خانواده‌ها و مردم گفت: در زمینه همکاری و احترام مردم در اجرای این طرح و همچنین تبعیت از قانون، یکی از بهترین استان‌های کشور هستیم.

طرح ملی «نور» همزمان با سراسر کشور با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف در معابر و اماکن عمومی استان گلستان نیز در حال اجرا است.

در اجرای این طرح که از ۲۵ فروردین امسال آغاز شده است، با ناهنجاری‌ها در موضوع حجاب و عفاف، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • شرط تنصیف دارایی
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد