Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:22:47 GMT

۶۱ وقف جدید در استان سمنان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۰۱۹۶

۶۱ وقف جدید در استان سمنان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ایجاد ۶۱ وقف جدید در این استان خبر داد و گفت: عواید موقوفات در راستای نیات واقفان هزینه می‌شود. ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل تدینی شامگاه گذشته در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان اظهار داشت: اقدامات متعدد و متنوعی برای استفاده از ظرفیت اماکن متبرکه، بقاع و امامزادگان استان سمنان در دستور اداره اوقاف این استان قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای امینانه نیات واقفان را از جمله اقدامات فرهنگی انجام‌شده از سوی اداره کل اوقاف استان سمنان دانست و گفت: سه مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان استان سمنان فعال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان داشت: عواید موقوفات در راستای نیات واقفان هزینه می‌شود و در این زمینه نهایت دقت و توجه صرف می‌شود.

بیرجند| 55 درصد مراکز درمانی تهران موقوفه استاستان قم 2200 موقوفه‌ دارد‌100 روستای موقوفه آذربایجان غربی سند دار می‌شودسرمایه‌گذاری در اراضی موقوفه گیلان حمایت می‌شود

‌تدینی بیان داشت: حمایت اجتماعی از اقشار نیازمند و محروم جامعه در مراکز اجتماعی واقع در بقاع متبرکه و امامزادگان در دستور کار قرار دارد.

وی از اعزام 150 مبلغ از قم به بقاع متبرکه استان سمنان و مناطق محروم از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: اجرای طرح‌هایی نظیر آرامش بهاری ویژه نوروز، نشاط معنوی ویژه تعطیلات تابستانی، بصیرت عاشورایی ویژه محرم و صفر از جمله برنامه‌های انجام‌شده از سوی مبلغان بومی و غیربومی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان و طرح سوگواره یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی با حضور در بقاع متبرکه نسبت به اجرای این برنامه‌ها از ابتدای امسال اقدام کرده‌اند.

‌تدینی بیان داشت: کمک به حوزه‌های علمیه یکی از اهدافی است که با ساماندهی و احیای موقوفات دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه جی آی اس ثبت شد

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه وقفی داریم که اطلاعات جی آی اس ۳۳ درصد از آنها معادل ۵۰۰ هزار رقبه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مهدی زنگنه، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت- در جلسه با مدیرکل اوقاف استان زنجان اظهار کرد: از ۱۰ سال گذشته کار اتصال اطلاعات و مشخصات املاک و اراضی وقفی به سامانه GIS آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۰ سال فقط پنج هزار رقبه به این سامانه متصل بود اما در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ رقبه نیز به آن اضافه شد، اضافه کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ رقبه به این سامانه متصل هستند.

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه وقفی داریم که اطلاعات جی آی اس ۳۳ درصد از آنها معادل ۵۰۰ هزار رقبه انجام شده است، اضافه کرد: امید است کار ثبت اطلاعات ۸۰ درصد رقبات وقفی کل کشور در یک‌سال آینده انجام شود.

زنگنه اضافه کرد: انجام جی آی اس حلقه مفقوده مدیریت وقف است و تنها در صورت انجام کامل این طرح است که مدیریت بهینه در املاک و اراضی وقفی که یکی از اهداف سازمان اوقاف است، امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس اداره نقشه و جی آی اس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در قالب جی آی اس حد و حدود موقوفات مشخص شده و مشخصات املاک و اراضی وقفی از حالت کلی و توصیفی خارج می‌شود.

کد خبر 751648

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۸۸ برنامه و فعالیت در قالب ۴۰ محور مختلف همزمان با دهه کرامت در استان سمنان
  • ۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه GIS ثبت شد
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی در کشور هدف گذاری شده است
  • استان سمنان رتبه سوم اجرای نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان