Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزیمدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی در آئین دیدار با اهل قلم از برنامه ریزی جهت برگزاری ۱۳ مراسم بزرگداشت برای مفاخر استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد سجادی گفت: برای دفتر اجتماعی استانداری هشت محور فعالیت فوق‌العاده تعریف کرده‌ایم که یکی از این محورها هنر است. یکی از برنامه‌های این محور نمایشگاه کتاب بود که تقریبا هشتاد درصد هزینه‌های آن توسط استانداری پرداخت شد و اداره کل ارشاد استان آن را برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی افزود: در نظر داریم برنامه‌های فوق‌العاده را برون سپاری کنیم. برگزاری این نشست توسط بنیاد ایران شناسی نیز در همین راستا بوده است. بنیاد ایران شناسی از این پس دبیرخانه اینگونه نشست‌هاست و ما قصد داریم امسال نشست با شاعران را نیز در کارنامه خود ثبت کنیم.

سجادی ادامه داد: قصد داریم ۱۳ برنامه جهت بزرگداشت مفاخر استان برگزار کنیم که اولین آن‌ها بزرگداشت پروفسور قوام زاده در هجدهم همین ماه است.

سجادی اظهار کرد: در سه ماهی که این مسئولیت را برعهده داشته‌ام، دو نقطه ضعف بزرگ را مشاهده کرده‌ام‌. یکی پراکنده کاری و دیگری عدم مشارکت بین دستگاهی و همینطور عدم همکاری میان مردم و مسئولان.

علی اصغر میرزایی رئیس بنیاد ایران شناسی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: ارتباط با نویسندگان چند دهه است که به تاخیر افتاده بود و دستگاه‌ها و ایضا نویسندگان تلاش چندانی برای برگزاری چنین نشستی نکرده بودند. این نشست یک نشست تکراری و از جنس آن نشست‌هایی که سیاسیون برگزار می‌کنند تا کلاهی از این نمد برای خود بدوزند، نیست. هدف ما از برگزاری این نشست این است که نویسندگان و پژوهشگران نظرات خود را به گوش مسئولان برسانند و انتظار داریم سخنرانان تنگناها و دغدغه‌ها را بیان کنند.

وی ادامه داد: بنیاد ایران شناسی یک بنیاد پژوهشی با شخصیت حقوقی، زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است. ریاست بنیاد هر چهار سال یکبار توسط رئیس جمهور وقت تعیین می‌شود. پژوهش‌های این بنیاد هر موضوعی در زمینه‌های اخلاق، آداب و رسوم و عقاید ایران را در برمی‌گیرد.  بنیاد ایران شناسی اراک در سال ۷۸ تاسیس شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهل قلم بنیاد ایران شناسی استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی

نخسین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

در این نشست به بررسی نیازها و چالش های احتمالی در ایام اربعین پرداخته شد.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری ۷ محل برای ایجاد سالنهای سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان ها و موسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

فعالیت ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد