Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزیمدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان مرکزی گفت: کارخانه کنسانتره تولید خوراک دام اتحادیه تعاون روستایی استان مرکزی با فعالیت در حوزه تامین خوراک دام‌های صنعتی در روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد، همچنین محصولات تولیدی این کارخانه به سراسر استان ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدحسین هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۳۰ هزار تن خوراک دام و ایجاد اشتغال آن ۱۴ نفر است، اظهار کرد: طرح انبار آهنگران نیز از دیگر طرح‌هایی است که همزمان با کارخانه کنستانتره به بهره‌برداری خواهد می‌رسد، این انبار در زمینه تهیه و توزیع بذر اصلاح شده فعالیت دارد که قرارداد آن با جهاد کشاورزی منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از بذر اصلاح شده استان مرکزی تحت نظر تعاون روستایی تولید می‌شود تصریح کرد: درحال حاضر ۴ شرکت در استان مرکزی تولید بذر اصلاح شده کشاورزی را انجام می‌دهند.

هاشمی با بیان اینکه ظرفیت سیلوی میلاجرد ۲۵ هزارتن به صورت دوکندوی ۱۲.۵ تنی است، بیان کرد: در سطح استان سه سیلوی نگهداری گندم مربوط به سازمان تعاون روستایی است که فعالیت یکی از این سیلوها به زودی در استان آغاز خواهد شد.

وی در خصوص میزان گندم ذخیره شده در سیلوهای استان گفت: درحال حاضر میزان ذخیره گندم در سیلوی آهنگران بیش از دو هزار و ۲۰۰ تن، سیلوی عباس آباد ۹ هزار و ۴۱۷ تن و در سیلوی انقلاب ۸ و هزار و ۳۰۸ تن است.

هاشمی اضافه کرد: ۱۴ انبار در استان مرکزی تحت نظر سازمان تعاون روستایی است که در سال جاری تاکنون ۷۳هزار و ۶۷۲ تن گندم خریداری شده و این میزان گندم خریداری شده ۹۷ درصد میزان گندم خریداری شده در سال گذشته است.

وی با اشاره به حذف ۵ انبار نگهداری گندم خاطرنشان کرد: حذف این انبارها در قبل و حین خرید گندم سبب کاهش خرید گندم نسبت به سال گذشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعاون روستایی خوراک دام استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

رحیم زاده با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در آذربایجان شرقی از ۲۰ شهریور آغاز می شود و تا نیمه اول مهر ماه ادامه خواهد داشت گفت: کلزا محصولی راهبردی است که کشت آن به صورت قراردادی در استان انجام می‌شود. 

وی افزود: پیش بینی می‌شود از کشت پاییزه امسال حدود ۵۶۰۰ تن کلزا برداشت شود. 

عباسی رئیس جهادکشاورزی جلفا گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

 وی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده علاوه بر جلوه طلایی و طبیعت بی‌نظیر منطقه بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است. 

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد گفت: در سال زراعی امسال در ۸۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان دانه روغنی کلزا کشت شده و با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی می‌شود امسال شاهد برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند از مدت‌ها قبل کشاورزان به دنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران