Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان گفت: اصفهان آمادگی تعامل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را با شهر سارایوو دارد، به ویژه آن که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به عنوان پایتخت گردشگری دنیا نیز معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در نشستی با شهردار سارایوو که پیرامون مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برگزار شد، ضمن معرفی اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی، میراثی، صنعتی، فرهنگی و دانشگاهی و نیز یادآوری تاریخچه این شهر به عنوان پایتخت ایران در طول سه دوره حکومتی آل‌زیار، سلجوقیان و صفویان، گفت: اصفهان امروزه در بسیاری از زمینه ها دومین شهر مهم ایران پس از تهران به حساب می‌آید و در عرصه بین‌المللی با ۱۴ شهر در کشورهای مختلف اروپا، آسیا، خاور دور و جهان عرب پیوند خواهرخواندگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ملاقات‌ها و گفتگوهای پر ثمر گذشته با هیئت های بوسنی و هرزه‌گوینی اعلام کرد: اصفهان آمادگی تعامل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را با سارایوو دارد؛ به ویژه آن که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به عنوان پایتخت گردشگری دنیا نیز معرفی شود.

نوروزی همچنین با اشاره به انجام مقدمات برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در بسیاری از شهرهای جهان هم‌چون پاریس و سوئیس و نیز با توجه به روابط خوب گذشته اظهار کرد: اصفهان برای برگزای هفته فرهنگی بوسنی و هرزه‌گوین آمادگی کامل دارد و نشست حاضر مقدمه‌ای برای سفرهای بعدی و تعاملات فرهنگی گردشگری میان این دو شهر خواهد است.

شهردار سارایوو، عبدالله اوسکاکا نیز ضمن تشکر از امدادهای دولت ایران در طول جنگ ۱۹۹۵ بوسنی و هرزه‌گوین و تلاش کشور برای به رسمیت شناخته شدن استقلال آن، به جایگاه ویژه ایران در قلب مردمان و تاریخ این کشور اشاره کرد و گفت: اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای تاریخی و از پایتخت‌های فرهنگی امروز جهان است که توانسته روابط خوبی با یونسکو برقرار کند.

وی ادامه داد: بوسنی هنوز در ابتدای این مسیر قرار دارد و امیدوار است بتواند در زمینه ثبت تعدادی از اماکن فرهنگی و تاریخی خود در یونسکو از حمایت اصفهان برخوردار شود.

عبدالله اوسکاکا با اشاره به پیشرفت‌های مناسب بوسنی در صنعت فیلم و سینما گفت: سارایوو به تازگی از سوی سازمان مذکور به عنوان شهر سینمایی شناخته شده است و در این راستا میزبان جشنواره فیلمی هستیم که در ماه آگوست میلادی، برابر با اواسط شهریورماه شمسی برگزار خواهد شد که از اصفهان نیز برای مشارکت در این جشنواره دعوت رسمی به عمل خواهیم آورد.

وی با ابراز امیدواری برای معرفی هنرمندان بوسنیایی به ایران و همکاری هنرمندان ایرانی با بوسنی افزود: این اتفاق می تواند زمینه‌ساز آغاز و ادامه همکاری‌های سینمایی میان ایران و بوسنی باشد.

شهردار سارایوو در پایان با استقبال از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان به معرفی فیلمی مستند از دوران جنگ بوسنی پرداخت و گفت: این فیلم که در آن وقایع چند مدرسه به نمایش در آمده است، نشان می‌دهد چگونه جنگ مانعی برای پیشرفت آموزش و پرورش در این کشور نشد و به همین خاطر و با توجه به تناسب فیلم با جشنواره مذکور امیدوار هستم که با حضور در جشنواره سال آینده اصفهان بتواند در داوری‌ها پیروز میدان باشد.

کد خبر 395150

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان خواهرخوانده های اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: مدیریت شهر و شورا، استانداری و فرمانداری همیشه در کنار هم بوده‌اند و از برکت این همدلی بسیاری از مشکلات استان و شهر رفع شده است.

وی افزود: امیدوارم در فرصت باقی‌مانده نیز کماکان کنار هم مشکلات باقی مانده که احصا شده است را رفع کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوعاتی همچون آب که مشکل اول است و دیگر موضوعات همچون قطار سریع السیر که جز رویاهای شهر ما است، تصریح کرد: قطار شهری، رینگ چهارم، حمل‌ونقل بین شهری به‌ویژه خط هوایی که مقدمه‌ای برای توسعه گردشگری است، مورد توجه است.

قاسم‌زاده گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

کد خبر 748828

دیگر خبرها

  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان