Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:43:04 GMT

کرمان با بیش از ۶۶ کشور دنیا روابط اقتصادی دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۱۲۸۵

کرمان با بیش از ۶۶ کشور دنیا روابط اقتصادی دارد

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه با بیش از ۶۶ کشور دنیا روابط اقتصادی داریم و میز اورآسیا در اتاق بازرگانی استان کرمان به‌زودی تشکیل می‌شود گفت: بیش از دو میلیارد دلار صادرات در سال داریم و امکان افزایش آن تا پنج برابر وجود دارد. ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در نشست بررسی پتانسیل‌های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی استان کرمان که با حضور انصاری معاوم وزیر امور خارجه، فدائی استاندار کرمان، تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و سفرا و رایزنان اقتصادی 15 کشور دنیا در هتل پارس کرمان برگزار شد اظهار داشت: کرمان استان پهناوری است و جاذبه‌های اقتصادی و گردشگری زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای آشنایی با استان کرمان به حداقل 10 روز زمان نیاز است و در سه روز امکان آشنایی کامل با کرمان نیست گفت: کرمانی‌ها به مهمان‌نوازی در دنیا معروف هستند و جهانگردی مانند مارکوپلو کرمان را با عناوین مهربان، ساده، صمیمی و مهمان‌نوازی و مرکز صنعت و صنایع فلزی معرفی می‌کند.

صادرات استان کرمان به 263 میلیون دلار رسیداستاندار کرمان: رشد درآمد صادراتی استان کرمان از متوسط کشور بیشتر استمحصولات صادراتی استان کرمان تنوع لازم را ندارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی کرمان با بیان اینکه تعدد کاروانسراها در استان کرمان بیانگر تجارت و بازرگانی کرمان از سالیان بسیار دور است افزود: گرم‌ترین نقطه کره زمین در شهداد کرمان واقع شده، بزرگترین بنای خشتی جهان در رفسنجان کرمان قرار دارد و بزرگترین معدن روباز مس دنیا در کرمان است.

وی با اشاره به اینکه متنوع‌ترین آب و هوای دنیا در کرمان است گفت: استان کرمان خاستگاه تمدن بشری است و مطالعات زیست‌شناسی به‌زودی این موضوع را اعلام می‌کند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه اگر کرمان را بشناسیم ایران را نیز شناخته‌ایم و تقاضا داریم به کرمان سفر کنید و با فرهنگ ایران و کرمان آشنا شوید عنوان کرد: بیش از هفت هزار اثر تاریخی ملی در استان کرمان وجود دارد که هفت اثر آن ثبت یونسکو است.

وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی استان با رویکرد صادرات عمل می‌کند گفت: بیش از دو میلیارد دلار صادرات در سال داریم و امکان افزایش آن تا پنج برابر وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی کرمان با بیان اینکه 265 میلیون دلار صادرات در سال 96 داشته‌ایم افزود: سال گذشته صادرات استان مقداری کم شده است اما امسال رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه بزرگترین محصول صادراتی استان کرمان محصول پسته است گفت: بیشترین صادرات ما به کشور تاجیکستان بوده و با بیش از 66 کشور دنیا روابط اقتصادی داریم.

طبیب‌زاده با بیان اینکه بیش از 500 کالای صادراتی داریم و می‌توانیم رابطه بسیار خوبی با کشورهای اورآسیایی داشته باشیم افزود: رابطه اقتصادی با کشورهای اورآسیایی اولویت استان کرمان است و میز اورآسیا در اتاق بازرگانی استان کرمان به‌زودی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجارت امری دو سویه است گفت: استان کرمان یک استان در حال توسعه است و کارخانجات بزرگی در حال تاسیس در استان کرمان وجود دارد که برای تامین مواد اولیه نیاز به واردات این مواد داریم.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری