Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه کردستان با مشکلاتی همچون کمبود خوابگاه و فضای ورزشی مواجه است و انتظار می‌‌رود مسئولان تدبیری اساسی بیندیشند. ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، دانشگاه کردستان یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران است که کار خود را از سال 1353 با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت‌معلم تهران آغاز کرده و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 56 رشته کارشناسی، 30 رشته دکترا و 114 رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه فعال و دارای 400 عضو هیئت‌علمی است.

دانشگاه کردستان امسال در رتبه‌بندی موسسه آمریکایی تایمز از مؤسسات جهانی به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر جهان مطرح شد و در حال حاضر در ردیف یک هزار و 390 مین دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

از بین 39 دانشگاه برتر کشور، دانشگاه کردستان در این رتبه‌بندی قرار گرفته و درمجموع و در بین دانشگاه‌های جامعه کشور رتبه هشت و در بین دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم رتبه 15 را به خود اختصاص داده‌ است.

خبرنگار تسنیم در این گزارش وضعیت و مشکلات موجود در دانشگاه کردستان را بررسی کرده که مشروح آن از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

عثمان عزیزی, معاون دانشجویی دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، بابیان اینکه دانشگاه کردستان دارای 16 خوابگاه دولتی جهت اسکان دانشجویان غیربومی است اظهار داشت: از این تعداد 9 باب برای اسکان دانشجویان دختر و 7 باب نیز مختص به دانشجویان پسر است و درمجموع 10 خوابگاه در داخل پردیس دانشگاه و مابقی در سطح شهر قرار دارد.

وی افزود: در نیم‌ سال تحصیلی 99-98, 5 هزار و 129 دانشجو در سراهای دانشجویی دانشگاه کردستان اسکان داده شدند که 3 هزار و 191 دانشجو دختر و هزار و 938 دانشجوی پسر هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان به کمبود ظرفیت و فضای خوابگاه در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: 2 باب سرای پسرانه با ظرفیت 550 نفر و یک خوابگاه دیگر برای دختران با ظرفیت 195 نفر به‌صورت استیجاری از سازمان جهاد کشاورزی, مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان و دانشگاه آزاد اسلامی اجاره و قرارداد آن‌ها منعقد شده است.

وی به مشکلات اجاره بالای مسکن در سطح شهر سنندج اشاره اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه کردستان برای دانشجویان دختر در دوره شبانه از ظرفیت سراهای خودگردان بهره برده و حدود 185 نفر دانشجوی شبانه در دو سرای خودگردان اسکان داده شدند.

عزیزی بابیان اینکه صندوق رفاه دانشجویی در تأمین اعتبار بهسازی، تعمیر و ارتقاء سطح خوابگاه‌های دانشگاه مشارکت 50 درصدی داشته است, خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر 14 باب سرای دولتی بااعتباری بالغ‌ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تعمیر و بازسازی شده و سطح خوابگاه‌های دانشگاه از تراز 4 و 5 به سطح 2 و 3 ارتقاء یافته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تنها سرای دخترانه بهاران نیازمند تعمیر و بهسازی بوده که در صورت تأمین اعتبار عملیات بهسازی آن در تابستان سال آینده انجام می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان یادآور شد: در مهرماه امسال نیز یک باب سرای پسرانه به بهره‌برداری رسید که 240 دانشجوی ایرانی و غیر ایرانی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن اسکان داده شدند.

دانشگاه کردستان در جمع برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفتتعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان افزایش می‌یابددانشجویان عراق، سوریه و افغانستان در دانشگاه کردستان تحصیل می‌کنند

2 خوابگاه جدید در دانشگاه کردستان ساخته می‌شود

وی با اشاره به اینکه جهت جبران کمبود سرای دانشجویی و نزدیک شدن به سرانه کشوری دو باب سرای دخترانه و پسرانه در دست اجراست, افزود: سرای دختران با ظرفیت 400 نفر که ساخت آن از خردادماه آغازشده، از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردار بوده و بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده بهمن‌ماه امسال به بهره بردای می‌رسد.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان تأکید کرد: اسناد مناقصه سرای پسران نیز آماده برگزاری مناقصه بوده و یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و اتمام این پروژه در نظر گرفته‌ شده; این پروژه نیز با پیشرفت 40 درصدی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان جهت سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان در سراهای دانشجویی به داخل دانشگاه و بالعکس از ناوگان حمل‌ونقل شرکت اتوبوس‌رانی و همچنین شرکت‌های بخش خصوصی استفاده می‌کند, گفت: در حال حاضر 24 دستگاه  اتوبوس, مینی‌بوس و مان به‌صورت ثابت از ساعت 7 صبح لغایت 20 شب به‌طور مرتب دانشجویان را جابجا می‌کنند.

عزیزی افزود: علاوه بر این تعداد، شرکت اتوبوس‌رانی سنندج تعداد 4 دستگاه اتوبوس ولوو جهت سرویس‌های اول وقت به دانشگاه اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه مسئولان این دانشگاه در راستای حفظ جان و امنیت دانشجویان حساسیت‌های ویژه‌ای دارند, اظهار داشت: اهمیت این موضوع تا حدی است که در شرایط برگزاری مناقصه برای خودروهای مینی‌بوس مدل هیوندا با سال ساخت 88 به بالا و برای اتوبوس نیز 85 به بالا تعیین‌شده است.

عزیزی به وجود 4 سالن ورزشی سرپوشیده در دانشگاه کردستان اشاره کرد و افزود: این فضاهای ورزشی رشته‌های استخر، فوتسال، والیبال بسکتبال، تنیس روی میز، بدن‌سازی، ژیمناستیک و کشتی را پوشش می‌دهد.

وی بابیان اینکه درحال حاضر سرانه فضای ورزشی در دانشگاه کردستان برای هر دانشجو برابر 7 دهم متر است یادآور شد: 4 فضای ورزشی روباز شامل زمین چمن استاندارد با پیست دومیدانی، زمین چمن جهت تمرین، زمین چمن مصنوعی فوتبال و زمین بسکتبال در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه این دانشگاه با دارا بودن 11 هزار و 200 دانشجو روزانه به‌طور متوسط 4500 پرس غذا ارائه می‌دهد, خاطرنشان کرد: در منوی غذای دانشگاه بیش از 45 غذا وجود داشته که بیشتر وعدهای غذایی نهار و شام به‌صورت دو منوی ارائه می‌شود.

به گزارش تسنیم; بدون تردید یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین دغدغه‌های دانشجویی در طول دوران تحصیل، موضوع خوابگاه‌های دانشجویی و سکونت دانشجویان است به‌طوری‌که غالباً امور تحصیلی و آموزشی آنان را تحت تأثیر خود قرار داده و این موضوع معمولاً نگرانی خانواده‌ها را نیز به دنبال دارد.

گرچه مشکلات اسکان و کمبود فضای خوابگاه‌های دانشجویی در تمام دانشگاه‌های کشور، کم‌وبیش قابل‌مشاهده است اما این مشکلات در دانشگاه‌‌‌‌‌‌ها کردستان نمود بیشتری داشته و انتظار می‌رود مسئولان تدبیری اساسی بیندیشند.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع دانشجویان دانشگاه کردستان ظهر یکشنبه همزمان با برپایی تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در محوطه دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این تجمع دانشجویان فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند و حمایت خود را از خیزش‌های دانشجویی در آمریکا برای دفاع از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان در این تجمع جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و تمامی اتفاقات فلسطین و غزه را اقدامی غیرانسانی و وحشیانه از سوی این رژیم غاصب برشمردند.

در این مراسم حجت الاسلام عجم معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان به سخنرانی پرداخت.

گفتنی است؛ دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند.

کد خبر 6091064

دیگر خبرها

  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • کلنگ زنی دومین سرای دانشجویان متاهل در یاسوج
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس