Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@16:18:10 GMT

پیش بازی:جنگ فیلسوف و ریاضیدان در یادگار

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۱۵۸۱

پیش بازی:جنگ فیلسوف و ریاضیدان در یادگار

در حساس ترین دیدار هفته نهم رقابت های لیگ برتر، تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان تیم استقلال است.

به گزارش ورزش سه ، تراکتور به دنبال صدر نشینی و استقلال برای حفظ روند رو به رشد خود، یک دیدار جذاب در عصر جمعه را نوید میدهند. در این یادداشت به بررسی شرایط فنی دو تیم قبل از این دیدار میپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفی دنیزلی مربی کهنه کار تراکتور در مقابل استقلال خاطرات خوبی دارد. اما دنیزلی این بار برای فتح لیگ ایران پا به تبریز گذاشته است. او سابقه قهرمانی در لیگ ترکیه را دارد، اما در فتح یک جام در ایران ناکام مانده است.


در طرفی دیگر آندره استراماچونی پس از گذراندن دوران سخت در ابتدای لیگ،  توانسته استقلال را به ساحل آرامش نزدیک کند. هر دو مربی تقریبا به ترکیب ایده ال خود دست پیدا کرده اند و با پیروزی در این دیدار، میخواهند خود را در قواره یک مدعی جدی برای تصرف لیگ برتر نشان دهند.


هر دو مربی به خوبی واقف اند که به  راحتی نباید در دیدار های بزرگ و در مصاف های رو در رو با سایر مدعیان امتیاز از دست بدهند. تراکتور در تنها دیدار بزرگ این فصل پرسپولیس را با یک گل مغلوب کرد و استقلال با نتیجه مشابه یک بر صفر از پرسپولیس شکست خورد.


هزار و یک نکته از نبرد بزرگ

 

*در تیم دنیزلی نقش هافبک دفاعی را مسعود شجاعی به عهده دارد. دنیزلی با توجه به در اختیار داشتن  بازیکنانی در پست هافبک  دفاعی ، ترجیح میدهد از شجاعی و حاج صفی در این پست استفاده کند، تا از خلاقیت های پا به توپ این دو بازیکن نهایت بهره را ببرد.شجاعی و حاج صفی و ممبلا در عقب زمین با توپ گیری وظیفه پخش توپ و انتقال توپ را بر عهده دارند. احتمال قرار گرفتن رضا اسدی در ترکیب اصلی با توجه به حضور موثر  به عنوان یار تعویضی در دیدار هفته گذشته،  نیز وجود دارد.


*استقلال از نبود یک مهاجم تمام کننده رنج میبرد، ولی با توجه به پیشرفت بازی به بازی قائدی به نظر میرسد که این نقیصه هر چه زودتر بر طرف گردد. در این دیدار استقلال با فشار گذاشتن روی هافبک های میانی تراکتور، در یک سوم دفاعی حریف میتوانند با توپ گیری  در آن مناطق به این تیم ضربه بزند و نگذارد  مهاجمین و مدافعین کناری را  صاحب توپ کنند. زیرا گاها شجاعی و حاج صفی و ممبلا پا به توپ و با برداشتن یار مستقیم وظیفه انتقال را بر عهده میگرند. اما امان از وقتی که موفق به برداشتن یار مستقیم خود نشوند که تبدیل به نقطه ضعف این تیم میشود.


*تراکتور در مقابل  ضربات ایستگاهی متزلزل نشان داده و هر دو گل در یافتی این تیم روی ضربات آزاد به ثمر رسیده، این در حالی است که استقلال به خوبی از این ضربات بهره میبرد و مدافعین این تیم روی ضربات ایستگاهی موفق به گلزنی شده اند.


*استقلال نیز در کانال های کناری بازیکنان موثری دارد. ووریا غفوری که یکی از بهترین های ایران و میلاد زکی پوری که عملکردش نسبت به فصل گذشته با پیشرفت همراه شده است. این بازیکنان با نفوذ و اضافه شدن به فرشید اسماعیلی و مهدی قائدی آماده میتوانند به راحتی برابر تراکتور خلق موقعیت کنند.وظیفه بازیسازی در این تیم پس از مصدومیت داریوش شجاعیان در میانه میدان بر عهده آرش رضاوند است، او در جلوی هافبک های دفاعی با توپ گیری، تیم را رو به جلو  هدایت و رابط بین هافبک های میانی و کانال های کناری است.


*تراکتور روی حضور هواداران پرشور خود برای پیروزی مقابل استقلال حساب ویژه ای باز کرده است.دیدار های این تیم تا به اینجای فصل با استقبال کم هواداران در دیدار خانگی روبرو بوده است، امید است یک  نبرد جذاب با حضور هواداران را در استادیوم شاهد باشیم.


*تراکتور این فصل در همه ی دیدار های داخل خانه به سه امتیاز دست یافته و در این دیدار هم به دنبال هر سه امتیاز خانگی است. استقلال در دیدار های خارج از خانه تنها به یک پیروزی دست یافته، که آن هم برد پر گل در برابر سایپا بود.


*هر دو در این فصل فوتبالی متکی بر حفظ و مالکیت  توپ از خود به نمایش گذاشته اند و در این زمینه هم  تا حدودی موفق ظاهر شده اند. تراکتور تنها در دو دیدار مقابل پرسپولیس و نساجی مالکیت کمتری نسبت به حریف داشته که در هر دو دیدار نیز موفق به پیروزی شده است.در مقابل استقلال  در دو دیدار برتری در مالکیت توپ را به حریف واگذار کرده، نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس حریفانی بوده اند که در مقابل استقلال مالکیت را از آن خود کرده اند و استقلال نیز موفق به پیروزی نشده است. این بر میگردد به این که بازیکنان تراکتور از تجربه بالاتری  نسبت به حریف برخوردار بوده اند.


*هر دو تیم برای این دیدار در شرایط مطلوب به سر میبرند. تراکتور بعد از چهار برد پی در پی مغلوب صنعت نفت شد و شاگردان دنیزلی به دنبال جبران شکست هفته ی گذشته  آبادان به مصاف استقلال میروند. استقلال هم به به دنبال دست یابی به چهارمین برد متوالی است.


*تراکتور  در هفت دیدار موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد و استقلال هم دو بازی است که موفق شده کلین شیت به نام خود ثبت کند. تراکتور در تنها دیداری که دروازه اش باز شد و از حریف عقب افتاد موفق به تغییر نتیجه نشد. استقلال نیز در دو دیدار در مقابل ماشین سازی و پرسپولیس در لحظات آخر از حریف عقب افتاد که در هر دو دیدار نتیجه را به حریفان واگذار کرد. حال باید دید هر تیمی که دروازه اش باز شود  موفق به تغییر نتیجه خواهد شد یا نه؟

 


*دنیزلی که به مربی هجومی در ایران مشهور است تنها در دیدار مقابل نساجی به پیروزی پرگل دست یافت و در بقیه دیدار ها با پیروزی حداقلی میدان را ترک کرده است. دنیزلی به خوبی واقف است که برای موفقیت در لیگ ایران باید دفاع منسجم و مستحکم نیز داشته باشد، تا در دیدار هایی که بازی گره میخورد با حداقل گل سه امتیاز را به جیب بزند.


*در هر  دو تیم دو دروازه بان مطرح قرار گرفته اند که برای پیروزی در این دیدار روی هر دو حساب ویژه ای باز شده است .مظاهری تا به اینجا، فصل موفقی را پشت سر گذاشته اما حسینی عملکردش با نوسان همراه بوده است، که بررسی این مورد بر عهده روانکاوان است تا علت های فنی.


*تراکتور ترکیب ایده آل خود در خط دفاع را پیدا کرده است، دو مدافع کناری این تیم با بازی رو به جلو نقش موثری در ارائه نمایش هجومی این تیم ایفا میکنند. استقلال  در این فصل سیستم اولیه خود را مدام تغییر داده است. در چند دیدار استراماچونی رو به دفاع سه نفره آورد و در دیدار  هفته گذشته در نبود چشمی با چهار دفاع به میدان رفت.در دیدار این هفته  با توجه به بازگشت چشمی ،احتمال ورود این تیم با سه مدافع در مقابل تراکتور زیاد است. در جلوی خط دفاع این تیم علی کریمی قرار میگیرد و در این دیدار احتمالا برای کم رنگ کردن خط هافبک پر توان تراکتور یک هافبک دفاعی دیگر در کنار کریمی به میدان میرود، تا او بهتر توانایی های خویش را در هنگام هجوم به نمایش بگذارد. مسعود ریگی که هر موقع در ترکیب اولیه این تیم قرار گرفته نمایش خوبی از خود ارائه داده است.

 


امیر فروزش

تراکتور استقلال تهران آندره آ استراماچونی (سرمربی) مصطفی دنیزلی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تراکتور استقلال تهران آندره آ استراماچونی سرمربی مصطفی دنیزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع مصدوم استقلال به تراکتور می‌رسد

به گزارش "ورزش سه"، استقلال برای کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، جدال سختی را برابر تراکتور در پیش دارد. شاگردان نکونام باید روز چهارشنبه و در تبریز، به مصاف میزبان خود بروند و به کسب سه امتیاز این مسابقه، نیاز مبرمی دارند.

یکی از مهره‌های کلیدی استقلال که پیش از دیدار با شمس آذر دچار آسیب‌دیدگی شد، آرمین سهرابیان است. مدافعی که در این فصل 18 بار در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت و چهار گل حساس و مهم را نیز برای تیمش به ثمر رساند.

در پایان بازی با شمس آذر بود که سهرابیان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برای بازگشت به میادین، نیازمند استراحت 12 روزه است و همین موضوع باعث افزایش نگرانی هواداران درخصوص احتمال نرسیدن این بازیکن به دیدار با تراکتور شد به‌خصوص اینکه رافائل سیلوا نیز آسیب دیده و عملا استقلال مدافعی روی نیمکت ندارد.

با این حال، سهرابیان برخلاف پیش‌بینی اولیه خودش، توانست زودتر از زمان اعلام شده به تمرینات بازگردد و او با شرکت در کارهای گروهی، برای جدال حساس برابر تراکتور به مرز آمادگی رسیده است.

انتظار می‌رود که سهرابیان روز سه‌شنبه به همراه دیگر اعضای تیم راهی تبریز شود و برای دیدار با تراکتور نیز در دسترس نکونام خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • پنجمین مصاف اردیبهشتی تراکتور - استقلال
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • مدافع مصدوم استقلال به تراکتور می‌رسد
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال پیش از دیدار با تراکتور
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار