Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت الله جمالی‌پور از بخش‌های مختلف مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی قزوین اعم از مدرسه تاریخی امید، سردر عالی قاپو، بنای تاریخی گراندهتل، کاوش‌های باستان شناسی، کاخ موزه چهلستون و موزه اشیای تاریخی شهر قزوین بازدید کرد.

جمالی پور در این بازدید به پیشینه و اهمیت تاریخی مجموعه دولتخانه صفوی اشاره کرد و گفت: دولتخانه صفوی یک ظرفیت ارزشمند تاریخی برای استان قزوین و کشور ایران است و در حال حاضراقدامات مرمتی و مطالعات باستان شناسی برای ساماندهی و آماده سازی این مجموعه مهم تاریخی ، فرهنگی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ساماندهی و مرمت بنای تاریخی گراند هتل نیز اظهار داشت: گرند هتل یکی از بناهای تاریخی ارزشمندی است که در دل مجموعه دولتخانه واقع شده و صیانت و نگهداری از این اثر تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار قزوین گفت: با همکاری و پیگیری صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور و واگذاری پروژه مرمت این بنا به شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) به عنوان مجری طرح، عملیات اجرایی مرمت و ساماندهی آن آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که شرکت سمگا در مدت زمان منطقی این پروژه را به پایان رسانده و انتظارات شهروندان را برآورده کند.

نماینده عالی دولت در قزوین با بیان اینکه موضوع تصرفات دولتخانه به زودی تعیین تکلیف خواهد شد گفت: در سفر دکتر مونسان به قزوین در تیرماه سال جاری تعهداتی در مورد ساماندهی و مرمت مجموعه دولتخانه صورت گرفته که با جدیت پیگیری خواهد شد و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور مجدد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قزوین باشیم و با همفکری ایشان تصمیمات موثری را برای صیانت و نگهداری از آثار تاریخی استان اتخاذ کنیم.

به گزارش ایلنا گراند هتل قزوین دومین مهمانخانه شهر قزوین و همچنین از اولین نمونه‌های هتل به شیوه مدرن و اروپایی است که در سال‌های پایانی دوره قاجاری ساخته شد.

این بنا در حوالی سال‌های ۱۲۹۹ تا ۱۳۰۰ توسط ارباب برزوی شاپور پارسی که بعدها به مهر شاهی تغییر نام داد بنا شد و محل بنا در شرق خیابان پیغمبریه و در قسمت غربی ارگ صفوی قرار دارد و بنا در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع ساخته شده‌ است.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آثار تاریخی دولت گردشگری و صنایع دستی مدرسه بناهای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری افزود: محور خاش - سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: طول کلی محور خاش - سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب شش قطعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

اکبری با عنوان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود