Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، شهباز حسن‌پور بیگلری با تاکید بر ضرورت هدایت اقتصاد کشور به سمت نوآوری‌های نوین گفت: در شرایط فعلی کشورهای توسعه یافته توانسته‌اند با ظرفیت‌های کسب و کارهای نوین به سطح بالایی از رشد دست یابند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال باتوجه به شرایط کنونی کشور می‌تواند در جنگ نابرابر و تحریم‌های ظالمانه به رشد اقتصادی و کاهش مشکلات کمک کند، افزود: صنعت خدمات ارزش‌افزوده یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد دیجیتال است که به برکت آن صدها کسب‌وکار خلاق، فناوری‌محور و دانش‌بنیان در کشور شکل گرفته، ‌از این‌رو برخورد دور از منطق با این نوع کسب و کارها به ضرر اقتصاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی فعلی کشور کسب‌وکارهای نوین بیش از هر مسئله‌ای، ‌نمادی از خودکفای اقتصاد بومی و ملی با اتکاء به توان نخبگان ایرانی است، مطرح کرد: این نوع کسب و کارها امتحان خود را در روزهای دشوار تحریم‌های اقتصادی پس داده‌اند و با اشتغالزایی، جذب و حفظ نیروی انسانی ارزشمند توانسته‌اند بخشی از مشکلات پیش‌روی اقتصاد را کاهش دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و حتی کمک به رفع نواقص آن‌ها وظیفه دولت است، گفت: دولت باید با در نظر گرفتن اهمیت ارزش‌افزوده کلان این نوع خدمات، برخورد با تخلفات را طبق قانون انجام دهد و از برخوردهای سلیقه‌ای با آن‌ها دوری کند.

حسن‌پور بیگلری با تاکید بر اینکه مسیرسازی برای فعالیت کسب و کارهای نوین باید ازسوی دولت صورت گیرد، افزود: مانع‌سازی پیش‌روی این نوع کسب و کارها همچون صنعت خدمات ارزش‌افزوده، صدمه بیش از حدی به اقتصاد وارد خواهد کرد زیرا در شرایط فعلی که دولت توان استخدام رسمی نیروهای جوان را ندارد این نوع کسب و کارها توانسته‌اند کاستی‌ها را در بخش اشتغال جبران کنند.

وی ادامه داد: تخلفات تنها بهانه برای پایان دادن به وس است در حالی که مسئولان باید این تخلفات را با نظارت و اصلاح قانونی رفع کنند نه آنکه ابزاری در دست آن‌ها برای پایان دادن به 30 هزار شغل شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توسعه زیرساخت‌ها ازجمله عواملی است که می‌تواند از تخلفات احتمالی وس جلوگیری کند از این رو دولت باید حامی این نوع کسب و کارها باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دولت عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد