Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@06:50:51 GMT

معاون اول رئیس جمهور وارد تاشکند شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۲۱۰۶

معاون اول رئیس جمهور وارد تاشکند شد

‍‍‍‍‍‍

معاون اول رئیس جمهور، برای شرکت در اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای؛ وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای جهانگیری در این اجلاس سخنرانی می‌کند. معاون اول رئیس جمهور با نخست وزیر ازبکستان و برخی مقامات شرکت کننده گفتگو خواهد کرد.  
معاون اول رئیس جمهور در فرودگاه تاشکند در جمع خبرنگاران، حل مسائل بین المللی و مدیریت جهانی را از طریق چندجانبه گرایی ممکن دانست و تاکید کرد: با توانمندی کردن سازمان‌های منطقه‌ای می‌توانیم با یکجانبه گرایی که اکنون دولت آمریکا منادی آن است مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آقای اسحاق جهانگیری گفت: سازمان همکاری شانگ‌های یکی از مهمترین سازمان‌هایی است که در آسیا شکل گرفته و کشور‌های مهمی مانند روسیه و چین در آن عضویت دارند و هند و پاکستان نیز اخیرا به عنوان عضو اصلی پذیرفته شده اند.   وی با اشاره به ابراز تمایل جمهوری اسلامی ایران برای عضویت دایم در این سازمان افزود: سازمان همکاری شانگ‌های از ظرفیت بسیار بزرگی برای همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی برخوردار است و کشور‌های عضو این سازمان می‌توانند با اتکاء به این ظرفیت ها، همکاری‌های را گسترش دهند.   آقای "جهانگیری" مقابله با یکجانبه گرایی امریکا را ضروری دانست و تاکید کرد: باید چندجانبه گرایی را در پیش بگیریم و این رویکردی است که دنیا باید آن را در پیش بگیرد.   معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر دو روزه از برخی مراکز تاریخی شهر سمرقند نیز بازدید کند.   وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و معاون سیاسی وزیر امور خارجه معاون اول رییس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.   سازمان همکاری شانگ‌های را چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان سال ۲۰۰۱ پایه‌گذاری کردند. در سال‌های بعد ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر به این سازمان پیوستند. هدف از ایجاد این سازمان همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جهانگیری سفر تاشکند ازبکستان اجلاس شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی

پس از پایان سفر دوروزه رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان، صبح امروز آیت‌الله رئیسی با هیات همراه خود وارد کشور سریلانکا شدند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پس از پایان سفر دوروزه رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان، صبح امروز آیت‌الله رئیسی با هیات همراه خود وارد کشور سریلانکا شدند.این سفر به دعوت رسمی رئیس‌جمهور سریلانکا و با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انجام شده است.علاوه‌ بر این در این سفر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور سریلانکا و حتی جهان که توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده افتتاح شد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • رئیس جمهور وارد سریلانکا شد