Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌هایی متعدد روبرو بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

۹۸/۸/۸؛ تاریخی شیک و لاکچری برای تولد نوزاد/ والدینی که از مدت‌ها قبل پشت درِ اتاق عمل زنبیل گذاشته‌اند!

۹۸/۸/۸؛ تاریخی شیک و رُند برای تولد نوزادان و لاکچری بازها، امروز هم مثل یا ۹۷/۷/۷ باید منتظر صف طولانی سزارین در بیمارستان‌های خصوصی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس شنیده‌ها بسیاری از والدین از مدت‌ها قبل با صرف پول‌های کلان، در صف انتظار تولد در این تاریخ هستند.

برخی به اصطلاح لاکچری باز حتی با تاریخ تولد نوزاد خود قصد پُز دادن و فخر فروشی دارند و حاضر هستند، پول کلان خرج و با جان فرزندشان بازی کنند، تا شناسامه فرزندشان با تاریخ شیک و لاکچری ۹۸/۸/۸ مزین شود.

متاسفانه مد لاکچری بازی با تاریخ تولد نوزاد چند سالی است که باب شده و فقط مربوط به تاریخ تولد رُند نیست، بسیاری از والدین را دیده ایم که  افتخار می‌کنند نوزادشان در روز تولد مادر یا پدر یا سالگرد ازدواج آن‌ها متولد شده است و با افتخار این جملات را بیان می‌کنند که «فرزندم در روز تولد مادرش به دنیا آمده است»، «فرزندم در ۹۷/۷/۷ به دنیا آمده و حتی تاریخ تولدش خاص است».

آمار تولد‌های لاکچری از ۹۷/۷/۷ تا ۹۸/۸/۸

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موضوع تولدهای تقویمی در تاریخ های مانند ٩٧/٧/٧ و ٩٨/٨/٨ اظهار کرد: آمار سزارین در کشور ما ۵٠.٢ درصد زایمان‌های سزارین بوده و و در زایمان های اول ۴٩.۴ درصد زایمان ها به صورت سزارین انجام می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمار تولدهای لاکچری در ۹۷/۷/۷ اظهار کرد: آمار تولد‌ها در ۹۷/۷/۷ به ۵۹ درصد رسیده که ۱۸ درصد بیش از متوسط سال و ۶۸ درصد بیش از آمار در ۹۷/۷/۶ با ۳۵ درصد سزارین بوده است.

او با بیان اینکه امسال در ۹۸/۸/۸ شاهد افزایش سزارین در برخی بیمارستان‌های خصوصی بودیم، گفت: امروز در یکی از بیمارستان‌های خصوصی شمال تهران که به طور متوسط روزانه ۱۲ سزارین انجام می‌شود، ۳۲ سزارین در لیست اتاق عمل بیمارستان قرار داشت.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همچنین در یک بیمارستان خصوصی در جنوب شهر که روزانه متوسط ۷ سزارین انجام می‌شود در تاریخ ۹۸/۸/۸، ۲۱ سزارین در اتاق عمل بوده است.

تحریم‌های ظالمانه جان ١۵ بیمار «ای‌ بی» را گرفت/ هزینه ٢ میلیونی پانسمان بیماران پروانه‌ای

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا هاشمی مدیرعامل خانه‌ ای بی با اشاره به هزینه میلیونی پانسمان بیماران‌ ای بی اظهار کرد: قیمت یک برگ پانسمان بیماران‌ ای بی ١.۵ میلیون تا ٢ میلیون تومان است که نیاز بیمار را تا ٢ روز پاسخ می‌دهد و بهترین پانسمان در کشور سوئد تولید می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به آمار بیماران‌ ای بی در ایران اظهار کرد: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته و استاندارد‌های جهانی باید هزار بیمار شناسایی کنیم که تاکنون ٧٠٠ بیمار‌ ای بی در ایران شناسایی شده است.

مدیرعامل خانه‌ ای بی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره نبود پانسمان اظهار کرد: تا اردیبهشت ٩٧ بیماران‌ای بی پانسمان داشتند، اما از این زمان تاکنون به شکل چمدانی و روش‌هایی غیر رسمی وارد کشور می‌شود و در سال ٩٨ بیماران‌ ای بی سه دوره پانسمان به میزان سه ماه مصرف دریافت کردند و ما مجبور شدیم به سمت دارو‌های مکمل، شربت و پماد تقویتی رفته‌ایم، اما هیچ چیزی جای پانسمان را نمی‌گیرد.

او ادامه داد: پانسمان‌ها، دارو‌های بیماران، پماد‌ها و گاز‌های استریل با پست و کد مخصوص به دست بیماران‌ای بی می‌رسد و هزینه‌های درمان و داروی بیماران با حسابی که خانه‌‌ی ای بی باز کرده است، به حسابشان واریز می‌شود که همه هزینه‌ها را خیرین پرداخت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به تحریم‌ها و جان باختن بیماران ای بی به دلیل نبود پانسمان اظهار کرد: تاکنون ۵٢ بیمار‌ ای بی از سال ٩۵ جان خود را از دست داده‌اند و از اردیبهشت ٩٧ تاکنون که پانسمان‌ها در اختیار بیماران قرار نگرفته است، بیماران دچار عفونت شده‌اند  و ١۵ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

مچ گیری از متخلفان صندلی فروشی پس از دوترم تحصیل در پزشکی

کیانوش جهانپور، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت درباره موضوع صندلی فروشی پزشکی و تحصیل متخلفان جا به جایی از خارج به داخل در کشور اظهار کرد: تاکنون ۲۳۰ مورد تخلف در نقل و انتقال دانشجو از خارج به داخل شناسایی شده است که رسیدگی به این پرونده ها ادامه دارد.

جهانپور به موضوع کنترل مجدد ورودی های جدید کنکور پزشکی اشاره کرد و گفت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دنبال شایعات و اطمینان خاطر و تنویر افکار عمومی ورودی های جدید، کنکور پزشکی را مجدد  بررسی می‌کند تا هیچ گونه شک و شبهه ای باقی نماند.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: از ۲۳۰ مورد تخلف صورت گرفته در تحصیل افراد در رشته پزشکی که قصد داشتند، کنکور را دور بزنند و فرآیند انتقال از خارج به داخل را طی نکرده بودند، فقط تعدادی سر کلاس های درس دانشگاه های علوم پزشکی حضور داشته و برخی تا ۲ ترم تحصیل کرده بودند.

در روزهای گذشته موضوع ریکال داروی رانیتیدین موجب نگرانی برخی مصرف کنندگان شده است، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره سرطان‌زا بودن داروی رانیتیدین اظهار کرد: بر اساس ریکال جهانی و گزارش سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا (FDA) مبنی بر شناسایی ناخالصی سرطان زا  نیتروزامین از نوع (NDMA) در فراورده‌های رانیتیدین، سازمان غذا و دارو ایران به شرکت های تولیدکننده داروی رانیتیتدن اعلام کرده است تا نمونه هایی از دارویی تولیدی خود را به سازمان غذ ا و دارو برای بررسی ارسال کنند.   وی ادامه داد: تاکنون وجود ناخالصی سرطان‌زا در رانیتیدین های ایرانی گزارش نشده است، از طرفی باید توجه داشت که موضوع ریکال دارو در همه دنیا جود دارد و پیش تر نیز مسئله ریکال لوزارتان و والسارتان مطرح شده بود و برخی شرکت ها داروی خود را ریکال کردند و اکنون نیز شرکت های داروسازی تولیدکننده رانیتیدین خود داوطلبانه اقدام به نمونه برداری و بررسی دارو کردند.   انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند، اظهار کرد: تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه عرضه و رسمیت بخشیدن به این سیگارها انجام شده اما وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه این سیگارها نمی‌رود.

بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام آنها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح و مقرر شد ستاد برنامه‌ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام دهد.

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت به ایسنا گفت: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

وی درباره برخی تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک انجام شده اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود، چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت به سمی و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده، همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کرده و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدیدنظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

ولی‌زاده با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق هستند، گفت: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • عکس| عکس‌های جدید حامد آهنگی در تولد لاکچری پسرش
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است