Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:03:19 GMT

بسیاری از منکرات نشانه ضعف ایمان است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۲۴۰۵

بسیاری از منکرات نشانه ضعف ایمان است

حجت الاسلام رضا سعادت فر، گفت: انسان در ابتدا باید نهی از منکر اعتقادی داشته باشد زیرا بسیاری از منکرات اخلاقی و اجتماعی نشانه ای از ضعف ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امروز (۱۰ آبان )، حجت الاسلام «رضا سعادت فر»، در خطبه های نماز جمعه در مصلی جیرفت، ضمن توصیه به رعایت تقوای اللهی، گفت: نهی از منکر مختص سن خاصی نیست و به عبارتی نهی از منکر سن و سال نمی شناسد و هر فردی از شخصی خطایی مشاهده کرد باید تذکر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه جیرفت، خاطرنشان کرد: انسان در ابتدا باید نهی از منکر اعتقادی داشته باشد زیرا بسیاری از منکرات اخلاقی و اجتماعی نشانه ای از ضعف ایمان است.
وی، تصریح کرد: انسان نباید بنده شیطان باشد، منظور از بندگی شیطان همانا اطاعت از شیطان است بنابراین باید در خلوت ها و خصوصا در فضای مجازی از گناه و معصیت اجتناب کرد چرا که خداوند ناظر است.
حجت الاسلام سعادت فر، با بیان این مطلب که وقتی انسان خدا را دوست دارد نباید از دشمن خدا اطاعت کند، اظهار داشت: خداوند دریای رحمت است و چقدر بد است انسان به گونه ای رفتار کند که مشمول عذاب اللهی شود.
خطیب جمعه جیرفت، ابراز داشت: انسان باید به گونه ای زندگی کند که عاقبت بخیر شود و در هنگام مرگ دوست خدا از دنیا برود.
وی، با اشاره به ضرورت توجه والدین در امر تربیت فرزندان، خاطرنشان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت، والدین مراقب باشند فرزندانی تربیت کنند که سرباز امام زمان (عج) شوند.
حجت الاسلام سعادت فر، به نقش مال حرام در تربیت فرزندان، اشاره کرد و افزود: آلودگی مال به حرام سرباز برای ضد امام زمان (عج) تربیت می کند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع مسجد امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع شیراز اردبیل گردشگری مساجد جهان اصفهان خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم

امر به معروف و نهی از منکر از فرایض واجب اسلامی به شمار می‌روند و در قرآن هم به آن تاکید شده است؛ اما این موضوع طی سال‌های اخیر در ایران به خصوص در مسئله حجاب به یک چالش اجتماعی و سیاسی تبدیل شده است که علت آن مورد بررسی قرار گرفته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد