Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر وظیفه شیران، در کارگاه تفسیر CBC و گراف‌های سل کانتر، تست CBC را یکی از پرکاربردترین تست‌های آزمایشگاه تشخیص طبی بر شمرد که طی چند دهه گذشته به میزان وسیعی بر تکنولوژی آن افزوده شده است.

وی افزود: امروزه تعداد پارامتر‌های این تست از ۷ مورد به ۳۶ مورد افزایش یافته و علاوه بر آن تعدادی گراف هیستوگرام و سیتوگرام نیز به آن افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وظیفه شیران، تکنولوژی diff این دستگاه‌ها نیز از یک روش امیدانس و ۳-part به روش اوپنیک ۵-part مثل PANDA، LAR و MAPSS ارتقا پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به این موضوعات درصدد برگزاری کارگاه‌های آموزشی جدید و فوق برنامه برای کاهش خطا‌های آنالیتیکال و پست آنالیتیکال ناشی از تفسیر این نوع از تجهیزات برآمدیم تا آخرین یافته‌های موجود در این زمینه به دانشجویان و همچنین دانش آموختگان انتقال پیدا کند.

وظیفه شیران، ادامه داد: در این کارگاه علمی آموزشی در خصوص مباحثی نظیر تقسیم و طبقه بندی نسل‌های مختلف سل کانتر، اصول کار سل کانتر VCS، روش دیف لکوسیت‌ها بر پایه فلورسنت RANDA، MAPSS و LARC، تفسیر هیستوگرام‌های نرمال و غیرطبیعی RBC و WDC، PLR، تفسیر سیتوگرام لکوسیت، اریتروسیت و پلاکت، تفسیر ایندکس‌های رتیکولوسیتی IRF، HFR و MFR و LFR و معرفی سل کانتر‌های موجود در بازار ایران، توضیحاتی ارائه شد.

منبع : مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!

جدیدترین ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین، چندین نمونه بذر را به زمین آورده است.

به نقل از چاینا دیلی، با بازگشت فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو ۱۷»(Shenzhou-17)، گروه جدیدی از نمونه‌های آزمایشی علمی از ایستگاه فضایی «تیانگونگ»(Tiangong) چین به زمین رسیدند که شامل بذرهایی برای آزمایش‌های پرورش گیاه هستند.

بذرهای علوفه از جمله یونجه و جو که توسط «مؤسسه دامپروری و علوم دارویی لانژو»(LIHPS) زیر نظر «آکادمی علوم کشاورزی چین»(CAAS) ارائه شده ‌بودند، ۱۱ ماه در معرض پرتوهای فضایی در ایستگاه فضایی تیانگونگ قرار گرفتند.

پس از بررسی‌های اولیه در «مرکز فناوری و مهندسی بهره‌برداری از فضا» زیر نظر «آکادمی علوم چین»(CAS)، بذرها برای بررسی‌های تجربی به یک گروه پژوهشی از موسسه دامداری و علوم دارویی لانژو سپرده شدند.

«یانگ هونگشان»(Yang Hongshan) دانشمند ارشد این گروه پژوهشی گفت: پژوهشگران، آزمایش‌های جوانه‌زنی را روی بذرها آغاز کرده‌اند و آزمایش‌های اصلاحی را نیز انجام خواهند داد تا به محصولات جدید با کارآیی بالاتر، کیفیت بهتر و مقاومت بیشتر دست یابند.

وی افزود: انتظار می‌رود که نتایج این پژوهش، روحیه رقابتی چین را در زمینه علم و فناوری کشاورزی به طور قابل توجهی افزایش دهند و از توسعه پایدار کشاورزی در این کشور حمایت کنند.

گروه پژوهشی، سه گونه جدید یونجه و یک گونه جدید جو را از طریق پرورش در فضا با موفقیت کشت کرده‌اند. این گونه‌ها به طور گسترده در روند تولید استفاده شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (17 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (15 اردیبهشت)
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • فال حافظ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر