Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، متن پیام شهرام کرمی جهت تسلیت فقدان مرحوم ابراهیم آبادی به شرح زیر است:

«خبر فقدان استاد ابراهیم آبادی بار دیگر تالم خاطری از جنس زدودن غبار از خاطرات گذشته  را موجب می‌شود. گذشته‌ای که بخش رویاهای ماندگار آن با هنر این بزرگ‌مردان عرصه فرهنگ  عجین شده است و اینگونه می‌شود که مردان هنر، خاطره‌سازان بسیاری از مردمان یک نسل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد ابراهیم آبادی هم به مانند بسیاری از گرانمایگان عرصه هنرهای نمایشی تحصیلات و فعالیت خود را از هنر والای تئاتر شروع کرد و در عمر پُر ثمر خود سال‌ها به عنوان کارشناس نمایش در استان‌های مختلف فعالیت و خدمت کرد که این امروز بی‌شک به مصداق «باقیات الصالحات» در اندوخته اُخروی او همراه و یاری‌رسانش خواهد بود. 

نام نیکی گر بماند ز آدمی/ به کزو ماند سرای زرنگار

درگذشت این هنرمند محترم و خوش‌سیرت را به خانواده محترم ایشان و جامعه  هنرمندان هنرهای نمایشی ایران تسلیت می‌گویم و جایگاهی امن و آرام را برای این عزیز سفرکرده از پرودگار یگانه عزوجل خواستارم‌.»

ابراهیم آبادی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر مدتی به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، دیروز نهم آبان‌ماه در گذشت.

وی متولد سال ۱۳۱۳ بود. این هنرمند ابتدا در رشته هنر زیر نظر اساتیدی همچون علی اصغر گرمسیری به تحصیل پرداخت و بعد به شهر پراگ رفت و مدرک تحصیلی کارگردانی تئاتر را گرفت.

این بازیگر در تمام سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود علاوه بر فعالیت در تئاتر، در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بازی کرد که از آن جمله به فیلم‌های «بوی کافور عطر یاس»، «توکیو بدون توقف»، «صد سال به این سال‌ها» می‌توان اشاره کرد. سریال‌های«مختارنامه»، «پاورچین»، «شب دهم» و «معصومیت از دست رفته» از جمله آثار شناخته شده وی در تلویزیون هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابراهیم آبادی درگذشت شهرام کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری باسابقه ورزشی درگذشت | وداع با صدای ماندگار

به گزارش همشهری آنلاین مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و رسانه صبح امروز (چهارشنبه) دار فانی را وداع گفت. این پیشکسوت عرصه رادیو چندی قبل به دلیل کسالت در بیمارستان بستری شده بود. استاد اسکویی که متولد سال 1318 بود، از سال 1345 به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمده و سابقه حدودا 57 سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. او از جمله گزارشگران و مفسران ورزشی بود که در رشته های مختلف از جمله والیبال سالها سابقه فعالیت داشت.

همشهری آنلاین این ضایعه را به خانواده اسکویی و همچنین اهالی ورزش و صداوسیما تسلیت می‌گوید.

کد خبر 848612 برچسب‌ها ویژه ورزشی تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • مجری باسابقه ورزشی درگذشت | وداع با صدای ماندگار
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان