Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از العالم، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق از اصرار ائتلاف سائرون به برکناری نخست وزیر این کشور انتقاد کرد.
ائتلاف سائرون در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸، با کسب ۵۴ کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی، در جایگاه نخست قرار گرفت و در کنار آن ائتلاف الفتح با ۴۹ کرسی. این دو ائتلاف در آن زمان، عادل عبدالمهدی نخست وزیر کنونی عراق را مأمور تشکیل کابینه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقتدی صدر رهبر جریان صدر رهبری معنوی ائتلاف سائرون است. وی اخیرا از نخست وزیر عراق خواست که استعفا دهد، ولی عبدالمهدی در پاسخ به وی گفت که توافق سیاسی راه کوتاه‌تری در مقایسه با انتخابات زودهنگام است.
عبدالمهدی در اشاره به مقتدی صدر، تأکید کرد که هر سیاستمداری نباید مدعی نمایندگی مردم شود و بهترین راه روشن شدن اراده مردم صندوق رأی است.
البلداوی گفت که ائتلاف الفتح و سایر فراکسیون‌های سیاسی برای مرحله کنونی، بر روی دو گزینه اتفاق نظر دارند.
این دو گزینه به گفته این نماینده عراقی عبارتست از: گزینه اول توافق بر سر [انتخاب] جایگزینی برای عبدالمهدی و معرفی وی و رأی‌گیری درباره او و برکنار دولت کنونی. گزینه دوم، اعطای مهلت به دولت کنونی و تعیین سقف زمانی برای تکمیل اصلاحات.
وی تصریح کرد که بر اساس گزینه دوم، اگر دولت کنونی عراق در بازه زمانی معین نتوانست به وعده‌های خود عمل کند، باید در مهلت معینی، جایگزینی برای عبدالمهدی تعیین شود.
این نماینده عراقی در پایان خاطرنشان کرد که ائتلاف سائرون این دو گزینه را رد کرده و بر برکناری دولت کنونی بدون معرفی گزینه جایگزین اصرار دارد.
البلداوی در پایان خاطرنشان کرد که اصرار سائرون، عراق را وارد «تونل تاریکی» خواهد کرد و باعث خلأ قانونی و هرج و مرج در کشور خواهد شد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ائتلاف سائرون برکناری عادل عبدالمهدی عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فوری؛ بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903475

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای تقویت سرود/ انتقاد از مجموعه‌هایی که نیامدند
  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • عادل فردوسی‌پور پس از چند سال در صداوسیما
  • ببینید | فوری؛ بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت