Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخایی ظهر آدینه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سمنان به میزبانی مصلای این شهر، ضمن بیان اینکه ۵۰ رزمایش طی هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مردم با اهداف و کارکردهای پدافند غیرعامل آشنا نیستند لذا این رزمایش‌ها می‌تواند گامی در راستای گفتمان سازی پدافند غیرعامل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه امروز کشور با تهدیدات زیستی، سایبری و فنی بسیاری مواجه است، افزود: برای غلبه بر این تهدیدات باید زیرساخت‌های حیاتی کشور از این موارد کاملاً ایمن باشد لذا سازوکارهای مشخصی برای دستگاه‌ها و نهادهای حساس در نظر گرفته‌شده است.

برگزاری ۳۵۰ برنامه در استان سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: برای رسیدن به این مهم نهادهای نظارتی و اجرایی نیز می‌بایست آن‌ها را رعایت کنند که این امر در دستور کار استان نیز قرار دارد.

کارخایی ضمن بیان اینکه طی هفته پدافند غیرعامل ۳۵۰ عنوان برنامه در کل استان سمنان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد این برنامه‌ها ضرورت پدافند غیرعامل در باور عمومی و رسیدم به گفتمان مناسبی از آن در جامعه خواهد بود که این برنامه‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه شعار امسال این هفته  «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی بارونق تولید» تعیین‌شده است، افزود: واردات و صادرات کالا و مهاجرت پرندگان، سوق پیدا کردن دشمن از گزینه‌های نظامی به رویکردهای علمی و فناورانه و راهبردهای پژوهشی ازجمله مواردی که باید در استان سمنان نسبت به آن‌ها هوشیار بود.

کد خبر 4760397

منبع: مهر

کلیدواژه: پدافند غیر عامل استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه سمنان بوشهر اربعین 98 بارش باران ایلام گرگان سانحه تصادف اربعین حسینی مشهد شهرکرد شهادت امام رضا ع قزوین بیرجند خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود

"شب نغمه‌های اذان ایرانی" ۲۲ اردیبهشت‌ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این برنامه نمونه‌هایی از تولیدات تازه اجرای اذان در دستگاه های موسیقی اصیل ایرانی معرفی خواهد شد و در قسمت دوم برنامه ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی مجموعه‌ای از آثار مناجاتی را اجرا می‌کند.

آثار اجرا شده توسط ارکستر نیایش در این اجرا، سروده و با آهنگسازی علیرضا امینی بوده که تنظیم قطعات را ایمان ملکی انجام داده است. اساتید برجسته هاشم احمدوند، سید ابوالفضل عدل، مهدی محمدی، حامد کاظمی و جواد کاپریمی خوانندگان آثار اذان ها و در ادامه ارکستر نیایش هستند. مراسم تجلیل از اجرای استاد رحیم موذن‌زاده و نیز استاد احمد مراتب و اهدای لوح های یادبود نیز یکی از چند قسمت این برنامه است. همچنین رونمایی از لوح ثبتی پرونده ثبت اذان‌گویی با موسیقی اصیل دستگاهی آواز ایرانی نیز از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

علیرضا امینی در خصوص " شب نغمه‌های اذان ایرانی " گفت: من برای اولین بار در پرتو معرفی اجرای نغمه‌های اذان ایرانی به روش پیشینیان که اسناد مضبوط آن از حدود 110 سال پیش موجود است اجرایی را روی صحنه خواهم برد. نماز جایگاه معنوی بسیار بالایی در میان ایرانیان داشته است و در هر کوچه و خیابانی هر ایرانی با بیان خود اذان می‌گفته و مردم را برای نماز و عبادت آگاه می‌کرده است. همان‌طور که در حال حاضر اذان بیات ترک رحیم موذن‌زاده اردبیلی و شور محمد آقاتی در بهترین روایت ارزش این گونه مهم هنر معنوی را در جامعه ما نشان می‌دهد.

تامین مالی سینما، تئاتر و موسیقی از طریق بازار سرمایه

وی افزود: ما می‌توانیم با رونق روایت دوباره اذان ایرانی بین هنرمندان آواز اصیل ایرانی ، تمام ایرانی ها را با حفظ و روایت اذان  آشتی دهیم. اذان می‌تواند به عنوان یک نغمه و مناجات در تمامی لحظات زندگی مردم حضور داشته باشد چرا که تمام جملاتش گفت‌و‌گو از صفا و صمیمیت و اصول دینی ما است. اگر بتوانیم این باورها را تقویت کنیم تأثیر مثبتی روی تربیت اخلاقی جامعه خواهد داشت.

امینی ادامه داد: اجرای اذان ایرانی به عقیده من می‌تواند یکی از بزرگترین اتفاقات در پرورش نسل جوان جدید ما باشد. وقتی این نسل بتواند اذان را با نغمات قومی و ملی خود بشنود می‌تواند جملات زیبای اذان را اجرا و زمزمه کنند. اذان یک اجرا مختص به اوقات شرعی نیست. موسیقی ملی ما قابلیت‌های والایی دارد که وقتش رسیده به آن اصالت برگردیم و بی‌اعتنایی‌هایی که به موسیقی ملی ایران شده است را پایان دهیم و بدانیم این موسیقی نیاز به برنامه و حمایت دارد.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: بنده تشکر می‌کنم از حجت الاسلام مهدی خاموشی که از این طرح در سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت کردند. همچنین تشکر می‌کنم از استاد مهدی وجدانی وتیم اجرایی پژوهشی ویژه ثبت میراث ناملموس فرهنگی در سازمان میراث فرهنگی و مدیریت علیرضا ایزدی که لوح ثبتی پرونده اذان‌گویی با نغمات موسیقی اصیل دستگاهی آوازی ایران  را برای ما ثبت کردند و تشکر از استاد احمد مراتب که قبول کردند در برنامه ما حضور یابند و خاطره اذان‌گویی ایشان بر بام کعبه به عنوان دومین نفر بعد از بلال حبشی و اولین ایرانی را برای ما روایت کنند.

گفتنی است در اولین  اجرای " شب نغمه‌های اذان ایرانی " در تالار اندیشه ورود برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مثبت خبر؛ اخبار خوب هفته در استان سمنان
  • پایان هفته بارانی در استان سمنان
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود