Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شهر چوار بابیان اینکه اروپا نشان داده است در دشمنی با ایران دست‌کمی از آمریکا ندارد، گفت: گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت به‌عنوان اتمام‌حجت و محکم‌تر برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «شهاب‌الدین میهن‌پرست» ظهر امروز (10 آبان) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چوار در مسجد جامع این شهر با اشاره به خطبه شماره سی و چهارم کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه خطبا به مردم کوفه می‌فرماید شما به شتران بی ساربان می‌مانید که هرگاه ازیک‌طرف گردآوری شوند از سوی دیگر پراکنده می‌گردند، به خدا سوگند! شما وسیله ابدی برای افروختن آتش جنگ هستید، نقشه‌های شوم و خطرناکی ضد شما کشیده می‌شود، اما شما طرح و نقشه‌ای در برابر آن ندارید و پیوسته اطراف شما کم می‌شود (شهرهای اطراف شمارا می‌گیرند و انسان‌ها را از بین می‌برند و شما به خشم نمی‌آید).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه می‌فرماید که دیده دشمن برای ضربه زدن به شما به خواب نمی‌رود درحالی‌که شما در غفلت و بی‌خبری به سر می‌برید، به خدا سوگند! شکست برای کسانی که دست از یاری هم بردارند، حتمی است. به خدا قسم! من گمان می‌کنم، اگر جنگ سختی درگیرد و حرارت و سوزش مرگ به شما نزدیک شود، از فرزندان ابوطالب جدا می‌شوید مانند جدا شدن سر از بدن که التیامی در آن نیست.

 

امام‌جمعه شهر چوار یادآور شد: امام علی (ع) این رهبر بزرگ انسانی، سیاسی و نظامی بار دیگر در این فراز از خطبه، به سراغ عوامل شکست و عقب‌ماندگی می‌رود و با تعبیراتی پرمعنا بخش مهمی از این عوامل را بازگو می‌کند که نخستین آن‌ها، پراکندگی و تفرقه و نداشتن رهبری واحد است، همان مطلبی که امروز در بعضی از کشورهای اسلامی دیده می‌شود که شکاف و پراکندگی در میان آن‌ها، سبب عمده شکست، ویرانی و نابسامانی شده و جالب اینکه همه از وحدت دم می‌زنند درحالی‌که هر یک به سهم خود آتش پراکندگی و نفاق می‌افروزند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست گفت: نداشتن برنامه و نقشه صحیح در برابر نقشه‌های شوم و حساب‌شده دشمن، ناچیز شمردن حوادث به‌ظاهر کوچک و درواقع بزرگ است بسیاری از حوادث کوچک از مسائل پنهانی پرده برمی‌دارند از دیگر عوامل شکست و عقب‌ماندگی است، گاهی یک گاهی یک تغییر جزئی در سطح بدن خبر از ویرانی مهمی در درون می‌دهد و در مسائل اجتماعی، سیاسی و نظامی نیز همین‌گونه است.

 

وی بیان کرد: هنگامی‌که می‌بینیم دشمن به یک منطقه کوچک مرزی حمله‌ور شده یا شخصیتی را به قتل رسانده، باید بدانیم که خود را برای درگیری‌های بزرگ‌تر را آماده کرده وگرنه چنین جرئت و جسارتی به خود نمی‌داد، این نخستین جرقه‌ها را باید مهم شمرد و از کانون مهم آتشی که پشت آن نهفته است، غفلت نکرد، چهارم اینکه دشمن بیدار باشد و دوست در خواب، او پیوسته به تهیه عُده و عِده مشغول گردد و ما با خوش‌باوری و ساده‌اندیشی وضع موجود یا صلح آبرومندانه و شرافتمندانه بپنداریم.

 

امام‌جمعه شهر چوار یادآور شد: آنگاه از خواب بیدار شویم که فاصله میان ما و دشمن، آن اندازه شده باشد که فرصتی برای پر کردن آن نداشته باشیم، یکی دیگر از عوامل شکست، ترس از مرگ و فرار از شهادت در راه خداست، انسان‌ها غافل از این هستند که ترس از مرگ، خود عامل مرگ است و آمادگی برای ایثار و جانبازی، خود عامل حفظ جان است، این بخشی از نکات مهمی از امیرالمؤمنین علی (ع) در ارتباط با عوامل ضعف و شکست بوده که در این خطبه به آن اشاره‌شده است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: امام حسن عسکری (ع) خاتم و پایان دهنده حرکت انسان ۲۵۰ ساله است و می‌بایست جامعه اسلامی را برای شروع مرحله دوم عصر تأویل، یعنی عصر زعامت، مرجعیت و مدیریت نواب عام بر جامعه اسلامی آماده نماید، ازاین‌رو امام حسن عسکری (ع) برای استمرار و عدم وقفه در دوره چهارم انسان ۲۵۰ ساله، دوران تلاش سازنده بلندمدت برای ایجاد حکومت اسلامی و برنامه راهبردی که امروزه مدیریت آینده نامیده می‌شود و از پیشرفته‌ترین انواع مدیریت است را طراحی و اجرا فرمود و آن نظریه ولایت‌فقیه بود.

 

وی تصریح کرد: الگوی زعامت، مرجعیت مدیریت نواب عام بر جامعه اسلامی و به‌عبارت‌دیگر پایه‌ریزی نظریه «ولایت‌فقیه» هرچند از زمان ائمه پیشین مطرح و جنبه علمی یافته بود اما در زمان حضرت امام حسن عسکری (ع) قوت بیشتر یافت و اسلام ناب نه‌تنها توانست در عصر غیبت از خطر سقوط و انحطاط نجات یابد، بلکه روزبه‌روز بر حیات بالنده و قدرت خود افزوده است و این مهم به برکت شبکه مدیریت نواب عام (فقها) در آن روزها بر جامعه اسلامی بوده است.

 

امام‌جمعه شهر چوار در ادامه با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا در ایران در ۴۰ سال پیش، ابراز کرد: کشف ماشین‌ها و ابزار پیشرفته جاسوسی و هزاران سند به‌جای مانده از آن چشم جهانیان را به حقایق جدیدی درباره سفارتخانه شیطان بزرگ باز کرد و اکنون همه دنیا می‌دانند که سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها، دفاتر نمایندگی و پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای جهان، نه یک مکان سیاسی که پایگاهی برای انواع جاسوسی‌های پیشرفته، خرابکاری‌های گسترده و فراهم‌سازی فتنه‌ها و آشوب‌های مختلف در کشورهای هدف است، لانه‌هایی که باید مورد مراقبت و رصد دقیق کشورها به‌ویژه کشورها و دولت‌های مقاومت باشد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست بابیان اینکه یکی از جملات راهبردی و کلیدی رهبر عزیز انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه این فرمایش بود که دشمن ما هر چه بیشتر هزینه می‌کنند بیشتر ضرر می‌کنند، یادآور شد: دسیسه‌های آمریکا از قدیم‌الایام راه‌اندازی فتنه‌های قومی و مذهبی، نفوذ دادن لیبرال‌ها در دولت و مجلس، ساماندهی ترورهای کور و شهادت ۱۷ هزار انسان بی‌گناه، فتنه مذهبی در قالب مرجع سازی، کودتای نوژه، واقعه طبس، جنگ تحمیلی، تحریم‌های فریبنده در زمان جنگ، نفوذ در بیت قائم‌مقام رهبری، طراحی سناریو برای راه‌اندازی جنگ داخلی پس از رحلت امام راحل، تشدید تهاجم فرهنگی بی‌امان، راه‌اندازی فتنه‌های 78، 88 و 96، تحریک مداوم گسل‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قومی در سال‌های اخیر، راه‌اندازی جنگ ترکیبی هشت‌ضلعی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی، سایبری و رسانه‌ای، امنیتی، نظامی و نیابتی باهدف تضعیف نظام در برابر دشمنان و رودررو قرار دادن افکار عمومی در برابر نظام اسلامی بوده و هست، اما نتیجه همان جمله راهبردی رهبر انقلاب اسلامی است.

 

وی بیان کرد: مهم‌تر از ضررهای اقتصادی آمریکا و اتباع بین‌المللی و منطقه‌ای او، شکسته‌های گفتمانی، حیثیتی و راهبردی اوست، این فهرست، نشانه‌های گویا از افول قدرت غول آمریکاست که دچار پوکی استخوان شده و در مخمصه‌ای بزرگ گرفتار گردیده است.

 

امام‌جمعه شهر چوار اظهار کرد: ۱۶ آبان ماه سومین فرصت دوماهه ایران به اروپا پایان می‌یابد و در صورت عدم اقدام عملی اروپا، گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام برداشته خواهد شد و پس از یک سال صبر راهبردی و شش ماه اقدامات گام بندی شده، اکنون نوبت برداشتن گام چهارم است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست افزود: اروپا نشان داده است در دشمنی با ایران دست‌کمی از آمریکا ندارد، تمام تلاش اروپا برای این است که اولاً ایران دوباره به عقب برگردد، یعنی به وضعیت قبل از برداشتن گام اول برگردد که قطعاً به‌جز برداشته شدن بدون پیش‌شرط و کامل تحریم‌ها، بازگشت به عقب هیچ معنایی ندارد و ثانیاً برای گام‌های بعدی نیز دست به هیچ اقدامی نزند.

 

وی افزود: گام چهارم باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت به‌عنوان اتمام‌حجت و محکم‌تر برداشته شود، برای گام‌های بعدی هم نباید زیاد معطل ماند، اروپا باید به‌روشنی پیام قاطعیت ایران انقلابی و به اتمام رسیدن آستانه تحمل مردم و مسئولان ایران را دریافت کنند.

 

امام‌جمعه شهر چوار با اشاره موفقیت برادران صیدخانی به خاطر فیلم مستطیل قرمز در فستیوال جهانی در میلان ایتالیا، خاطرنشان کرد: این فیلم، اولین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینمای ایران است که مدال بلورین و لوح زرین را آن‌هم از میان ۶۰۰ اثر از ۱۱۶ کشور جهان کسب کرده است که این افتخار بزرگ را به جامعه هنرمندان دفاع مقدس، هنرمندان ایلامی و مردم شهر چوار به خاطر تربیت چنین فرزندانی تبریک عرض می‌نمایم.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد سالروز شهادت امام رضا ع شهادت امام رضا ع شیراز پدافند غیرعامل مساجد جهان گردشگری اردبیل فعالیت های مسجدی گام چهارم کاهش تعهدات برجامی چوار امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد شهرستان شفت از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: پروژه گاز رسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) با همت اداره گاز شهرستان نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) خوشبختانه تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخودار خواهند بود، افزود: اعتبار هزینه شده این پروژه بیش از ۵۵ میلیارد ریال بوده است.

نقدی با اشاره به اینکه متراژ خط لوله پروژه ۳۶۲۲ متر است که تاکنون این پروژه ۱۷۰۰ متر توسط پیمانکار اداره گاز اجرا شده است، افزود: با اتمام این پروژه ۵۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) برخوردار و بیش از ۲۶۰ علمک گاز نصب خواهد شد.

وی با اتمام این پروژه مهم و بزرگ در امام زاده ابراهیم (ع) بیان کرد: حضور گردشگران و اقتصاد گردشگری برای اهالی این روستا از اهمیت بالای برخوردار خواهد شد و با اتمام این پروژه تمامی روستاهای شهرستان شفت سبز و تا پایان فصل بهار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 6093135

دیگر خبرها

  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه