Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردکانیان با تاکید بر این که هدف ایران تبدیل شدن به هاب انرژی در منطقه است، گفت: این موضوع فقط با سنکرون شدن محقق نمی‌شود؛ ایران از امکان تبادل انرژی با تمامی کشورهای همسایه دارای مرز زمینی برخوردار است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در مراسم سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و عراق در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکراتی که سال گذشته بین مقامات و مسئولان ایران و عراق در عرصه صنعت برق صورت گرفت، یادآور شد: این دیدار منجر به طراحی یک برنامه سه ساله شد تا در این بازه زمانی در عرصه‌های مختلف از جمله ظرفیت‌سازی نیروهای انسانی، کاهش تلفات برق در شبکه توزیع، احداث نیروگاه‌ها و سنکرون کردن شبکه توزیع دو کشور همکاری صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سنکرون شدن شبکه برق ایران و عراق را یکی از برنامه‌های توافق شده میان مقامات صنعت برق دو کشور برشمرد و افزود: اولویت وزارت نیرو در این سه سال انتقال دانش و تجربیات صنعت برق ایران به عراق و خودکفایی صنعت برق این کشور است. تا زمانی که این کشور به واردات برق از ایران نیاز داشته باشد و به میزانی که برای ما مقدور است، صادرات برق از ایران به عراق ادامه پیدا خواهد کرد.


وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌های صنعت برق ایران برای تبدیل شدن به هاب انرژی در منطقه، گفت: تبدیل شدن به هاب انرژی محدود به سنکرون شدن نیست. ایران از امکان تبادل انرژی با تمامی کشورهای همسایه دارای مرز زمینی برخوردار است و حتی از طریق برخی کشورها امکان وصل شدن به همسایگان آنها نیز وجود دارد. به طوری که برنامه اتصال شبکه‌های برق ایران، عراق و سوریه نیز در دستور کار قرار گرفته است.


اردکانیان با تاکید بر این که سنکرون شدن دو شبکه برق فرصت بیشتری برای همکاری فراهم می‌کند، ادامه داد: در این راستا کشورهای دیگر اگر بخواهند با کشوری که شبکه برق آنها سنکرون است ارتباط برقرار کند این ارتباط یک ارتباط منطقه‌ای خواهد بود.
 
بیش از ۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق ایران ساخت داخل است
وی در ادامه به وضعیت صنعت برق ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: 40 سال پیش ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور حدود هفت هزار مگاوات بود و تکنولوژی هر یک از این واحدها مربوط به یک کشور بود. ولی در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور حدود 83 هزار مگاوات است و بیش از 95 درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود.


وزیر نیرو با تاکید بر اینکه صنعت برق ایران آماده حضور هر چه بیشتر در بازارهای منطقه است، ادامه داد: ایران به صنعت برق کشورهای همسایه به عنوان بازار نگاه نمی‌کند چرا که خوداتکایی هر چه بیشتر کشورهای منطقه زمینه بروز مداخلات کشورهای خارج از منطقه را کمتر خواهد کرد.


اردکانیان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مناسب کشور برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، گفت: صنعت برق ایران آماده است تا تجربیات خود را در این عرصه در اختیار کشورهای همسایه از جمله عراق قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه امکان سرمایه‌گذاری سایر کشورها برای توسعه تجدیدپذیرها در ایران فراهم است، عنوان کرد: بدین منظور از تمامی سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم برای سرمایه گذاری در این زمینه به ایران آمده و با کشورهای دیگر برای صادرات برقی که تولید می‌کنند قرارداد امضا کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سالروز شهادت امام رضا ع مسجد شهادت امام رضا ع شیراز پدافند غیرعامل گردشگری اردبیل زائران پیاده حضرت رضا ع استقبال از زائران پیاده امام رضا ع رضا اردکانیان اردکانیان برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم