Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رفسنجان گفت: در خصوص گام چهارم برجام باید اقدام جانانه داشته باشیم؛ امید است شورای عالی امنیت ملی که این گام را در دستور کار دارد و می خواهند برای ۱۶ آبان ماه تصمیم بگیرند؛ گامی اساسی بردارند تا دشمنان مأیوس شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه امروز(۱۰ آبان) ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی  بیان کرد: دوری از گناه موجب افزایش تقوای الهی می شود؛ دوری از دورریز مواد غذایی نیز دوری از گناه است، ما خیلی اسراف می کنیم در کشور ایران  12 برابر مواد غذایی کشورهای اروپایی اسراف می شود و 2 برابر میانگین جهانی اسراف و دور ریز مواد غذایی داریم لذا مقداری رعایت کنیم این اسراف ها موجب از بین رفتن برکت و بسته شدن درهای رحمت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه رفسنجان افزود: درست است این کشور متعلق به اهل بیت (ع) و امام زمان است و با اینکه تحریم شدیم اما کم و کاستی نداریم اما فراوانی دلیل بر اسراف کاری نیست و مواد غذایی از جمله گوشت و برنج را که گران هستند زیاد نپزید به اندازه بپزید و به اندازه مصرف کنید.

 

 

وی شهادت مظلومانه امام حسن عسکری (ع)  را که پایان دوره انسان 250 سال است تسلیت گفت و افزود: بعد از دو ماه محرم و صفر عزاداری کردیم هفت روز بعد از ماه صفر به شهادت این امام می رسیم و عزاداری ها در شأن این امام انجام شود؛ امام عسکری(ع) خاتم حرکت انسان 250 ساله است که این کتاب توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی نوشته شده است.

 

 

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: این حرکت 250 ساله را که امام حسن عسکری(ع) به پایان می رساند به دو بخش می توان آن را تقسیم کرد یکی ویژگی های امام حسن عسکری (ع) و دیگری مدیریت آینده امام حسن عسکری(ع) در حفظ و بقاء و بالندگی تشیع است که این مدیریت را به دست فرزندش امام زمان سپردند.

 

 

وی گفت: امام حسن عسکری (ع) کوتاه ترین دوران امامت را به مدت 6 سال داشتند، جوان ترین امام بعد از امام جواد(ع) ( 28 سال عمر امام  حسن عسکری )، مظلومیت های مضاعف و اختصاصی از جمله حصر شدید و خانگی و زندان که 15 سال در زندان بوده است، تنهایی امام حسن عسکری(ع) و دور بودن مردم از امامت ایشان، همچنین این امام معصوم تنها امامی بود که به حج مشرف نشدند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش  به 13 آبان ماه اشاره کرد و گفت: در 13 آبان 58 لانه جاسوسی آمریکا  تسخیر شد و یک انقلاب بزرگ در انقلاب اسلامی ما به وجود آمد و دست خون آشام آمریکا از کشور  و نظام ما قطع شد؛ امیدواریم که ما بتوانیم قدر این انقلاب دوم را که تسخیر لانه جاسوسی است بدانیم؛ امروز هر سفارت خانه ای از  آمریکا در کشورهای دیگر لانه جاسوسی است و یا اینکه دولت ها وابسته به آمریکا هستند و یا اینکه این دولت ها شجاعت ندارند لذا می بینیم که کار سفارت را در آن کشور انجام نمی دهند و کار جاسوسی و اغتشاش و به هم ریختن کشورها را معمولاً سفارت خانه های آمریکا بر عهده دارند اما خوشبختانه ما سفارت آمریکا و رژیم نامشروع اسراییل را نداریم.

 

 

وی ادامه داد: تا زمانی که گرگ درنده آمریکا است و تا این نظام و ولایت فقیه و ملت بیدار را داشته باشیم اسراییل  که هرگز سفارت خانه ای در ایران نخواهد داشت اما آمریکا هم اگر دست از خوی درندگی  و خون آشامی بردارد  آن موقع است که شاید مذاکره ای  بر حسب مصالح صورت گیرد لذا در روز 13 آبان راهپیمایی داریم و تنها به دانش آموزان و دانشجویان اختصاص ندارد اقشار مختلف حضور یابند.

 

 

رمضانی پور تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی سخن از افول آمریکا  به میان می آورند و معتقدند که آمریکا امروز از 40 سال قبل خیلی ضعیف تر شده است و ملت ایران بداند آمریکا آن آمریکای 40 سال قبل نیست و رو به افول و ضعف است و بزرگترین خدمت را به همه بشریت همین ترامپ انجام می دهد که ماهیت توخالی بودن و پوچ بودن را به جهانیان اعلام می کند؛ آبرو بهتر از پول و ثروت و مقام است و شأن ملت آمریکا شأن این رئیس جمهور نیست و امید که در آینده رئیس جمهور عاقل را انتخاب کنند.

 

 

وی ادامه داد: عجیب است که آمریکایی ها  از 30 سال قبل  روزانه 10 میلیون بشکه نفت از عراق می برند و فقر و فلاکت عراق را احاطه کرده و حتی یک زیرساخت درستی ندارند؛ آمریکا هر کجا که برود سراغ چاه های نفت می رود در سوریه هم سراغ چاه های نفت رفت و لذا این ها نمی خواهند سوریه، عراق و ... را  رها کنند چون رایگان دارند استفاده می کنند.

 

 

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: رهبری فرمودند هرچه دشمنان ما بیشتر هزینه می کنند بیشتر ضرر می کنند بدون هیچ دستاوردی، آنها دارند زیان می برند.

 

 

وی در خصوص بودجه سال آینده هم گفت:  یکی از محورها که باید در این بودجه لحاظ شود و در آذرماه این لایحه را دولت تقدیم مجلس می کند اینکه بسیاری از یارانه ها به جیب ثروتمندان می رود که سازمان برنامه و بودجه و مجلس  توجه داشته باشند که یارانه ها به جیب ثروتمندان نرود خیلی عجیب است انها میلیاردها دارند بهره می برند و از جیب ملت ارتزاق می کنند.

 

 

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: در خصوص گام چهارم برجام باید اقدام جانانه داشته باشیم امید که شورای عالی امنیت ملی که این گام چهارم در دستور کارشان است و می خواهند برای 16 آبان ماه  تصمیم بگیرند گامی اساسی بردارند تا دشمنان مأیوس شوند.

 

 

رمضانی پور به نسل جوان و تحصیلکرده هم توصیه کرد: این روزها مرکزی به عنوان مرکز اعتدالی که پشت این قضیه آمریکا  و اسراییل است می خواهند در فضای مجازی ایجاد کنند و شایعات دروغی به خورد ملت دهند که باید متوجه باشید.

 

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه صفر مسجد سالروز شهادت امام رضا ع شهادت امام رضا ع زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده پدافند غیرعامل زائران پیاده مقام معظم رهبری یارانه ها تسخیر لانه جاسوسی لانه جاسوسی راهپیمایی 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اتفاق نظر کلی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا درباره روسیه و چین، از سخنان کامرون و ماکرون درباره اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که هیچ شکافی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در رابطه با روسیه و چین در ایالات متحده وجود ندارد.

لاوروف شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «در آینده نزدیک انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. ولی هیچ شکافی بین دموکراتها و جمهوری خواهان در مورد روسیه و چین وجود ندارد. مواضع آنها ممکن است در یک جا «سخت‌تر» و در جای دیگر «حتی به مراتب سخت‌تر» باشد، ولی در اصل ما هیچ تفاوتی نمی‌بینیم. برای هر دوی آنها (هرکسی که در انتخابات پیروز شود)، ما در کل دشمن هستیم. یک دشمن یا طرف رویارویی - اینها تفاوت‌های ظریف هستند.»

وزیر خارجه با اشاره به اینکه تحمیل شکست استراتژیک بر روسیه هدف اصلی تشکیلات دولتی آمریکایی است، سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را یادآور شد که اطمینان داده مسکو آماده است با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، در صورت آمادگی متقابل، همکاری کند.

کامرون در توجیه سخنانش درباره حق اوکراین برای حمله به روسیه توبه نکرد

سرگئی لاوروف یادآور شد که دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا پس از اظهارات خود در مورد مشروع دانستن حملات نیروهای مسلح اوکراین به مناطق غیرنظامی در عمق خاک روسیه، توبه نکرد. او گفت: دیوید کامرون هیچ پشیمانی از سخنانش نشان نداده. چنین افرادی توبه نمی‌کنند و چنین احساسی در آنها وجود ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین یادآور شد که خبرگزاری رویترز در مصاحبه با کامرون، ابتدا چنین اظهاراتی را از او منتشر کرد و بعد این سخنان را "تعلیق" کرده و قول انتشار متن جدیدی را داد، اما سپس همان مطلب را منتشر کرد.

به عقیده لاوروف، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز برای به دست آوردن نقش رهبری در اروپا، "نوعی روس هراسی غارنشینان را تنفس می‌کند". او توضیح داد: «من می‌دانم ساختار سیستم قدرت در فرانسه چگونه است و فرانسوی‌ها چه ادعایی برای نقش خود در اروپا و جهان دارند. و رد نمی‌کنم که این تمایلات روس‌هراسانه غارنشینی که ماکرون اکنون نفس می‌کشد، برای تبدیل کردن او به یک رهبر اروپایی ضروری است. موضوع "روسوفوبیا" یکی از اولویت‌های جنگ‌های اطلاعاتی مصنوعی است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه سخنان رهبران اتحادیه اروپا و ائتلاف آتلانتیک شمالی مبنی بر ادامه حمایت از اوکراین و دفاع از ارزش‌های اروپایی که شهروندان اوکراینی به خاطر آنها جان خود را از دست می‌دهند، غرور و خودنمایی خواند و افزود: «زمانی در اروپا اینگونه بود. ناپلئون یا هیتلر کشورهای اروپایی فتح شده را به جنگ با روسیه و سپس اتحاد جماهیر شوروی برانگیختند. به طور کلی، این ذهنیت همچنان باقی مانده است.»

لاوروف نمی‌داند اکنون با چه کسی می‌توان درباره اوکراین مذاکره کرد

سرگئی لاوروف درباره امکان مذاکره بین روسیه و غرب، یادآور شد: در حال حاضر امکانی برای مذاکره در مورد حل و فصل مناقشه اوکراین وجود ندارد، زیرا هیچ یک از سیاستمداران در اوکراین یا غرب آماده گفتگوی جدی نیستند، بلکه فقط در حال "بازی" و تقلید از ژست گفتگو در قالب کنفرانس سوئیس هستند و فرمت کپنهاگ کاملاً به بن‌بست کشیده شد. به گفته او، غرب در تلاش است «با قلاب یا کلاهبرداری» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

وزیر خارجه تاکید کرد که کشورهای غربی از وضعیت اسفناک ارتش اوکراین در جبهه نبرد آگاه هستند و مجبورند به این فکر کنند که چگونه از روسیه شکست نخورند. به گفته وی، نمایندگان کشورهای مختلف دیگر در مورد لزوم تحمیل شکست بر روسیه صحبت نمی‌کنند، بلکه به یافتن اطمینان از اینکه خودشان متحمل آن نشوند فکر می‌کنند.

لاوروف همچنین با ابراز تاسف از اینکه ۸۰ سال پس از پیروزی در جنگ جهانی دوم، ایدئولوژی فاشیسم دوباره در تعدادی از کشورهای اروپایی، به ویژه در اوکراین، "سر خود را بالا برده"، گفت: جامعه جهانی باید یکبار دیگر برای مقابله با فاشیسم متحد شود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد