Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@10:29:14 GMT

ارزش دلار به شدت افت خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۴۱۱۳

ارزش دلار به شدت افت خواهد کرد

ساعت24 - در حالی که فدرال‌رزرو به دنبال این است که دوباره ترازنامه مالی خود را با خرید اوراق قرضه گسترش دهد، شاخص دلار می‌تواند حتی تا ۸۵ واحد هم سقوط کند.

استراتژیست بانک سیتی‌گروپ گفت در حالی که فدرال‌رزرو به دنبال این است که دوباره ترازنامه مالی خود را با خرید اوراق قرضه گسترش دهد، شاخص دلار می‌تواند حتی تا ۸۵ واحد هم سقوط کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد آپابهای رییس استراتژی‌های تجاری آسیا اقیانوسیه بانک سیتی‌گروپ، در برنامه «استریت ساینز» تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی گفت: جدیدترین پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهند که دلار می‌تواند به دهه ۸۰ واحد سقوط کند و حتی تا ۸۵ واحد پایین بیاید. تحلیل‌گر تکنیکال، دریل گاپی، سال گذشته گفته بود که ۸۵ واحد، سطح مقاومت فنی تاریخی دلار است.

شاخص دلار معیاری از ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان است. این سبد، ارزهای مهم‌ترین شرکای تجاری آمریکا را در بر می‌گیرد.

فدرال‌رزرو به عنوان راهی برای تزریق نقدینگی به سیستم مالی آمریکا، در حال خرید اوراق قرضه است. این اقدام باعث بالا رفتن قیمت اوراق قرضه و در نتیجه سقوط سود این اوراق خواهد شد. معمولا افت سود اوراق قرضه باعث تضعیف دلار می‌شود.

آپابهای توضیح داد: بانک مرکزی آمریکا پس از این که برای سومین بار نرخ بهره خود را کاهش داد و علی‌رغم این که اعلام کرد نرخ بهره را فعلا ثابت نگاه خواهد داشت، با این برنامه خرید اوراق قرضه، ارزان‌ترین فضای مالی را در بین همه بانک‌های مرکزی جهان ایجاد کرده است. ترازنامه مالی فدرال‌رزو از آغاز سپتامبر تا کنون ۲۰۵ میلیارد دلار رشد کرده است. در مقایسه باید گفت که چنین افزایشی برای بانک مرکزی اروپا بیش از ۱ سال طول می‌کشید.

او در ادامه گفت: بنابر این ما پیش‌بینی می‌کنیم که ارزش دلار به شدت تضعیف خواهد شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دلار کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری با بیان اینکه رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی در طول یک سال با حمایت‌های هیات امنای صندوق مخصوصا شخص رئیس جمهور شکسته شد، توضیح داد: طی سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی وصول شد. در سال گذشته و با پیگیری رئیس جمهور محترم، علاوه بر تامین مالی چندین طرح، درمورد وصول مطالبات نیز پیگیری‌های جدی‌تری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲، بیش از یک میلیارد دلار تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی انجام شد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه بررسی بیش از دو میلیارد دلار پروژه در سال قبل به پایان رسید گفت: پروژه‌های مذکور در نیمه نخست سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری خواهند شد؛ ضمن آنکه سال ۱۴۰۳ سال تأمین مالی طرح‌های جدید خواهد بود. همچنین در راستای اهداف دولت محترم سیزدهم، مبلغ بیش از ۶۶۰ میلیون دلار بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات