Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:44:16 GMT

تلاطم امروز خلیج فارس و دریای عمان متاثر از KYARR است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۴۲۹۳

تلاطم امروز خلیج فارس و دریای عمان متاثر از KYARR است

معاون هواشناسی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: ناآرامی‌ها و تلاطم دریا در محدوده شرقی و مرکزی هرمزگان مرتبط فعالیت طوفان حاره‌ای KYARR است. ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

کیانوش عارفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم با بیان اینکه، نقشه‌های هواشناسی طی امروز (جمعه) و فردا ناپایداری جوی و دریایی را بر روی استان هرمزگان نشان می‌دهند، اظهار داشت:‌ در ساعات صبح تا ظهر دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش بادهای شرقی متلاطم شد و تمامی مناطق خلیج فارس نیز طی امروز و فردا با وزش بادهای غربی مواج پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌وزش بادهای غربی به تدریج از ساعات بعدازظهر تنگه هرمز و دریای عمان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد بنابراین توصیه می‌شود قایق‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

اخطاریه هواشناسی؛ دریای عمان و ‌تنگه هرمز تحت تاثیر ‌طوفان حاره‌ای کیار قرار داردخلیج فارس متلاطم شد؛ تعطیلی اسکله‌های هنگام و کیشجزیره کیش امروز گرمترین و همدان سردترین شهر کشور

این مسئول اضافه کرد: تحت تاثیر گذر امواج ناپایدار طی امروز نیز در ارتفاعات استان، مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان رشد ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه ای فصلی خودداری شود.

وی در مورد طوفان حاره‌ای KYARR نیز یادآور شد: این پدیده آب و هوایی، در دریای عرب و در موقعیت فعلی عرض جغرافیایی 17.2 درجه شمالی و طول جغرافیای 59.7 درجه شرقی قرار دارد و با سرعت مرکزی 58 کیلومتر بر ساعت نسبت به روزهای قبل تضعیف شده و از شدت امواج آن نسبتا کاسته شده است ولی همچنان دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر اثرات غیر مستقیم این طوفان قرار دارد که در همین راستا توصبه شده قایق‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و همچنین شناورهای تجاری و سنگین  از تردد دریایی به عرض جغرافیایی پایین‌تر از 25 درجه شمالی اجتناب نمایند.
وی همچنین برای هرمزگان از نظر دمایی، طی فردا افزایش یک تا دو درجه‌ای دما را پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/ش

R7558/P/S6,1433/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رزمایش دریایی شناور‌ها در ساحل مرجان از ویزه برنامه‌های گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در کیش بود.

دیگر خبرها

  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی