Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

رئیس قوه قضائیه: اجازه نمی‌دهیم هیچ واحد تولیدی به خاطر زیاده خواهی تعطیل شود

مهمترین خبر استانها به سفر رئیس قوه قضائیه به تبریز و اظهارات وی در نشست خبری و بازدید از کارخانه ماشین سازی تبریز اختصاص داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در نشست خبری پایان سفر یک روزه استانی به آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدار امروز خود از کارخانه ماشین‌سازی تبریز، گفت: بعد از برخورد قوه قضائیه با فساد در این شرکت، دیدن وضعیت و فعالیت کارگران امید بخش است اما باید تلاش بر این باشد که این واحد با همه ظرفیت کار کند.

وی اظهار داشت که منابع انسانی و ذخایر مادی در کنار عزم و اراده ملی زمینه‌هایی برای کار و تلاش و ایجاد اشتغال و رونق تولید است و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم کارخانه و واحد تولیدی با زیاده‌خواهی افراد تعطیل شود.  

تلاش برای رونق تولید یک تکلیف شرعی و قانونی

خبر دیگر استانها به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به زنجان اختصاص داشت  ، رضا رحمانی در این سفر با شرکت در جلسه توسعه اقتصادی شهرستان خدابنده گفت: تلاش برای تحقق رونق تولید در کشور در این شرایط یک تکلیف شرعی و قانونی و پیگیری این موضوع اولویت دولت است.

وی  افزود: در شرایط کنونی باید از مردم و تولیدکنندگان حمایت کنیم چون که راه حل مشکلات در گرو تحقق رونق تولید است.

تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در جمع خبرنگاران زنجان اظهار داشته که  کاهش سرمایه‌گذاری ثابت، یکی از مشکلاتی است که کشور با آن مواجه شده است و از همین رو باید برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش کنیم.

وی اضافه کرده که  چهار هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام از بین ۵۰ هزار طرح در سطح کشور، شناسایی شده است که تلاش می‌شود برای سرمایه ثابت آن‌ها کمک کنیم.

بازگشت یک هزارو ۵۰۰  واحد راکد کشور به چرخه تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در جمع خبرنگاران استان زنجان گفت که طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگردند.

محسن صالحی‌نیا اظهار داشت: ۴۴ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد که از میان آن‌ها حدود ۱۰ هزار واحد به میزان ۲۳ درصد راکد است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته نیز با تلاش‌های صورت‌گرفته هفت هزار واحد در سطح کشور به چرخه تولید بازگشته‌اند.

جذب بیش از ۳۵۰میلیارد تومان اعتبار ملی برای خدابنده

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: طی بیش از سه سال گذشته، با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای پیشبرد طرح‌های مختلف در این شهرستان جذب شده است.

احمد بیگدلی نیز در جلسه توسعه اقتصادی شهرستان خدابنده که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: این اعتبارات برای اجرای طرح های متعدد در حوزهایی همچون بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، آب شرب روستایی، برق، گاز رسانی، عمران روستایی و آموزش و پرورش بوده است.

وی تصریح کرد: شهرستان خدابنده طی فعالیت دولت تدبیر و امید، بیشتر از ۲ دهه گذشته از اعتبارات ملی برخوردار شده است.

ضرورت راه اندازی نهضت پیشگیری از ناهنجاری های مرتبط با حوزه سلامت

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  نیز در  همایش بیمه سلامت در کرمان گفت: لازم است با تعامل بخش خصوصی و دولتی در کنار هم نهضتی برای پیشگیری از ناهنجاری های مرتبط با حوزه سلامت راه اندازی شود.

محمدمهدی زاهدی افزود: بیمه سلامت اقدامات زیادی را از جمله بردن خدمات به مناطق محروم انجام داده است و باید در زمینه پیشگیری نیز کارهای جدی ای صورت گیرد و رسانه ها نیز در این زمینه پای کار باشند.

بی اطلاعی ۶۰  درصد دیابتی‌ها از بیماری خود

 رییس انجمن دیابت ایران در همایش انجمن دیابت آران‌وبیدگل گفت: بیش از هشت میلیون نفر از جمعیت کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند که در این میان ۶۰ درصد افراد از بیماری خود خبر ندارند.

اسدالله رجب افزود: بیماری دیابت در کشور روندی افزایشی داشته، چنان که ۳۰ سال پیش نزدیک به یک میلیون نفر مبتلا داشتیم اما این آمار به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است.

شیوع ۳۰ درصدی دیابت در کلان‌شهرها

رییس انجمن دیابت ایران در سفری به کاشان نیز به روند رو به افزایش شمار مبتلایان به دیابت در کشور اشاره کرده و گفته که میزان شیوع این بیماری در کلان‌شهرها به ۳۰ درصد رسیده است.

اسدالله رجب افزود: در کلان‌شهرها به ازای هر سه نفر، یک نفر بیمار دیابتی یا در برابر خطر ابتلا داریم که آمار نگران کننده‌ای است.

وی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند و سالانه به صورت میانگین بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر به جمعیت بیماران دیابتی در کشور اضافه می‌شود که باید فکری به حال این روند افزایشی کرد.

برگزاری مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجلس خبرگان‌رهبری در یزد

برگزاری مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله «محمدرضا مهدوی کنی»، رئیس فقید مجلس خبرگان‌رهبری  با حضور مسئولان در مسجد امامزاده‌جعفر (ع) یزد خبر دیگر روز جمعه استان ها بود.

در این مراسم مدیرکل تبلیغات‌اسلامی استان یزد گفت: مهدوی‌کنی نقش مهمی در پیروزی انقلاب‌اسلامی داشت و همواره در کنار امام (ره) و رهبری معزز به کشور و مردم خدمت کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: این عالم وارسته و انقلابی لحظه‌ای دست از اهداف نظام و ولایت‌فقیه برنداشت و همواره وظایف خود را برای حفظ انقلاب انجام داد.

رفسنجان با ۱.۲ میلیارد تن ذخایر مس

استاندار کرمان گفت: شهرستان رفسنجان دارای ۸۲ معدن فلزی وغیر فلزی است که معدن مس با ذخیره ۱.۲ میلیارد تن، مهمترین معدن این شهرستان است.

 محمد جواد فدایی در آیین جشنواره پسته در محل بزرگترین خانه خشتی جهان (خانه حاج آقا علی) در رفسنجان که با حضور سفرای بیش از ۱۵ کشور جهان برگزار شد، افزود: شهرستان رفسنجان با وسعت بیش از ۴.۵ درصد از وسعت استان و جمعیت بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر یکی از شهرستان های مهم استان کرمان در حوزه  باغات پسته و معادن است.

برگزاری همایش بین‌المللی غواصی ماه آینده در تهران

 رییس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی کشور از برگزاری همایش بین‌المللی با حضور رئیس و دبیرکل فدراسیون جهانی این رشته ورزشی در ششم آذر ماه سال جاری در تهران خبرداد.

 ایلخان نوری  در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون نجات‌غریق و غواصی در مرکز همایشهای بین المللی کیش با اشاره به اهمیت این رویداد ورزشی بر حضور فعال کمیته‌های غواصی هیات‌های استانی و غواصان سراسر کشور در این همایش بین المللی تاکید کرد.


اشتغال به تحصیل سالانه ۵۰ هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به کمبود معلم در آموزش و پرورش گفت: براساس نیازسنجی از سال تحصیلی جاری سالانه ۵۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل می‌شوند .

پرویز انصاری‌راد  در سفر به شهرکرد در حاشیه بازدید از مراکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اظهار داشته که  براساس راهبرد جدید این دانشگاه، سالانه ۳۰ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی پیوسته و بیش از ۲۰ هزار دانشجوی مهارت‌آموز ماده ۲۸ جذب این دانشگاه خواهند شد.

ضرورت تربیت نیروهای متخصص جامعه توسط دانشگاه‌ها

 رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها مهمترین درخواست و انتظار از مراکز علمی و دانشگاه را تربیت کادر و نیروی متخصص ورد نیاز جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در شانزدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در همدان، اظهار داشت: بخش‌های مختلف حوزه بهداشت، درمان و سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی تربیت افراد متخصص و دارای شایستگی را برای حل مسائل این بخش بر عهده دارند.

انجام ۸۱۵  هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در راستای تکالیف برنامه ششم توسعه، ۸۱۵ هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور انجام می‌شود.

«فریبرز غیبی» روز جمعه در جشنواره جنگل بلوط روستای سرسختی شهرستان شازند، افزود: ۲۶ هزار هکتار عرصه جنگلی سال گذشته در کشور ایجاد شد که یک‌هزار هکتار آن در استان مرکزی بوده است.

ناکارا بودن باغداری سنتی

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: باغداری سنتی و قدیمی دیگر کارآیی ندارد زیرا در این نوع باغداری قادر به کاهش هزینه‌های تولید و مدیریت کیفیت محصول نیستیم.

محمدعلی طهماسبی در اولین جشنواره ملی آلو در شهر خرو نیشابور افزود: امروز با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین قادر به کاشت یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ درخت در هر هکتار هستیم که بهره‌وری را به شدت افزایش می‌دهد.

مسمویت ۱۲ نفر در شهرستان بافت به دلیل استشمام گاز منوکسید کربن ،دستگیری پنج شکارچی متخلف در ارومیه ،کشته شدن چهار نفر بر اثر واژگونی خودرو سمند در تربت جام  ،کشته شدن دوتن بر اثر جاری شدن سیلاب در مشهد ، وقوع زمین لرزه ۴/۵ ریشتری در اندیمشک ، خسارت به ۳۰ واحد مسکونی بر اثر سیلاب از جمله اخبار حوادث مهم استان های کشور در روز جمعه بود.

گزارش های استان ها

«جایزه‌های ادبی و کتاب سال اصفهان»، فرصتی برای نکوداشت مولفان عنوان گزارشی از مرکز اصفهان در روز جمعه است که در آن به برگزاری رویدادهای ادبی و پاسداشت هنرمندان پرداخته است.

«بایزید بسطامی، بنیانگذار مکتب عشق» نیز عنوان گزارشی از دفتر شاهرود است که در آن وی را  بنیانگذار عرفان ایرانی و اسلامی و از  چهره‌های نامی این عرصه معرفی کرده و این گزارش در راستای برگزاری نخستین همایش علمی میراث عرفانی ایران زمین به همت بنیاد بایزید بسطامی در شاهرود منتشر شده است.

«فارس و جشنواره‌هایش، شریان نویسندگی ایران »نیز گزارشی از مرکز شیراز است که در این گزارش مناسبتی به رویدادهایی در زمینه تالیف و نویسندگی در این خطه اشاره شده است . 

«قلم‌های ماندگار »گزارش مناسبتی استان البرز است که به مناسبت ۱۰‌ آبان روز مولف منتشر شده است و در آن فرهنگ را زیربنای توسعه و کتاب را  ابزاری کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی می داند.

«جایزه کتاب سال انگیزه ای برای نویسندگان قزوینی» گزارشی از مرکز قزوین است که به مشکلات نویسندگان و نشر استان پرداخته است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور، مجتبی نوروزی با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به تشریح اقدامات و اهم برنامه‌های پیش روی سازمان دامپزشکی کشور پرداخت و با اشاره به اینکه پرورش دام و طیور سهم و نقش ۳۰ درصدی در ارزش افزوده بخش کشاورزی دارد، اظهار کرد: ارزش اقتصادی دام، طیور، آبزیان و تولیدات سالیانه آن، بالغ بر هزار همت سرمایه است و تأمین بهداشت مهمترین مؤلفه حفاظت از سلامت و امنیت این سرمایه و بر عهده سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی متولی است.

وی افزود: مهمترین اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲، شامل کاهش مدت ترخیص نهاده‌ها از ۱۵ به هفت روز، واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف جهت تأمین گوشت قرمز کشور (گرفتن مصوبه از هیئت دولت جهت اعزام ناظران مقیم)، اجرای دیپلماسی بین‌المللی، راه اندازی آزمایشگاه سطح سه ایمنی زیستی (Bsl3) و دریافت گواهی اعتبار بخشی مؤسسه آنالیتیکا روسیه، ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی طیور کشور با عملکرد به موقع و فراگیر سازمان دامپزشکی کشور، آغاز به کار مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های خام دامی، افزایش میزان صادرات تخم مرغ از ۵۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ (رشد ۱۶۳ درصدی وزنی و ۲۲۱ درصدی ارزش مالی) است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی چشم ناظر ۱۳ میلیون تن نهاده وارداتی و ۱۸ میلیون تن فراورده تولید داخلی اعم از بخش دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم است و به تازگی بیش از یک هزار تن مرغ به کشور عراق صادر شده است و با افزایش میزان جوجه‌ریزی‌ها می‌توان بخشی از نیاز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تنی مرغ در کشورهای همسایه را تأمین کرد.

نوروزی افزود: بخش‌های مرزی و داخلی قرنطینه دامپزشکی و حضور این پست‌ها در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی بسیار حائز اهمیت است، به طوری که پست‌های قرنطینه دامپزشکی تضمین کننده سلامت واقعی و توسعه بهداشت عمومی جامعه و اقتصادی کشور است و به تعبیری پست‌های قرنطینه دامپزشکی رسالت دیده‌بانی از سلامت و بهداشت و اقتصاد کشور را برعهده دارند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بین الملل می‌توان به صادرات محصولات لبنی به کشورهای مختلف، برقراری صادرات آبزیان به اتحادیه اروپا، برگزاری دوره آموزشی ویژه هیئت کارشناسان دامپزشکی کشورهای مالی و سنگال، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی و گسترش همکاری دو جانبه با کشورهای مختلف، امضای الزامات بهداشتی جهت واردات گوشت در راستای تأمین بازار با کشورهای مبدا واردات اشاره کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۲۹۳ آزمایشگاه، ۱۱۰ بیمارستان دامپزشکی، ۲۵۸۹ درمانگاه، ۲۳۱۰ داروخانه، ۹۲۳ کارخانه خوراک دام و طیور ،۳۲۳ کشتارگاه دام و ۲۵۵ کشتارگاه طیور بخشی از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور است که همکاران این سازمان در راستای ایمنی غذایی و بهداشت جامعه نظارت شبانه روزی بر آنها دارند.

نوروزی اضافه کرد: بازمهندسی مأموریت‌ها و فرایندهای سازمان دامپزشکی کشور، بازمهندسی ساختار سازمان، حمایت از تولید داخلی دارو، واکسن، مواد ضدعفونی کننده و مکمل‌ها، حمایت از صادرات، ساماندهی نظارت بهینه و نحوه دریافت حقوق مسئولان فنی و هرگونه اقدام که به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیز کمک کند، از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

بعد از ارائه این گزارش، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و اعضای حاضر کمیسیون، از اقدامات نوین سازمان دامپزشکی کشور جهت ارتقای تولید و سلامت بهداشتی جامعه تقدیر ویژه و اعضای کمیسیون بر اهمیت حمایت از افزایش اعتبارات و جذب نیروهای متخصص جهت افزایش سطح خدمات بهینه و حداکثری به تولیدکنندگان تاکید کردند؛ همچنین اعضای حاضر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی انتظارتی را از سازمان دامپزشکی کشور مطرح کردند و مقرر شد برای آنها اقدامات جدی صورت گیرد.

کد خبر 750008

دیگر خبرها

  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند