Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:40:09 GMT

سهم ۲۱ میلیارد تومانی لرستان از تسهیلات مشاغل خانگی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۵۳۰۲

سهم ۲۱ میلیارد تومانی لرستان از تسهیلات مشاغل خانگی

ایسنا/لرستانمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان سهم استان در حوزه مشاغل خانگی بوده است.

به گزارش ایسنا، علی آشتاب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان سهم استان در حوزه مشاغل خانگی بوده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این وام پرداخت شده و مابقی آن در دست اقدام است، افزود: این تسهیلات به تعداد ۳۰۰۰ نفر که ۹۵ درصد از آنان را بانوان تشکیل می‌دهد پرداخت که سود این تسهیلات چهار درصد بوده و هدف اصلی این طرح افزایش مشارکت بانوان در بحث تولید استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: تعداد ۵۱۰ تعاونی بانوان با ۵۰۰۰ عضو را در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی استان فعالیت می‌کند و این نشان‌دهنده فعال بودن این قشر از جامعه است.

آشتاب با اشاره به اینکه امسال به ۱۷۰ بانوی سیل‌زده در لرستان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است، تصریح کرد: این تعداد برای استان بسیار کم بوده و از مسئولین کشور تقاضا داریم این تعداد را حداقل به ۱۰۰۰ نفر برسانند.

وی اضافه کرد: در سالجاری با اجرای الگوی نوین مشاغل خانگی با هدف توانمندسازی و ارتقای مهارت بانوان به‌خصوص زنان سرپرست خانوار با همکاری جهاد دانشگاهی برای ۲۷۰۰ نفر از بانوان استان در قالب ۶۳ تعاونی و اعتباری معادل ۶ میلیارد تومان به بانک‌های عامل جهت دریافت این تسهیلات معرفی‌شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون کار و رفاه اجتماعی مشاغل خانگی تسهيلات طرح توسعه مشاغل خانگی طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف قرارداد های موقت ۵ ساله می‌شود؟

پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت.

به گزارش ایلنا، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون از تقدیم لایحه پیشنهادی به دولت با عنوان تعیین سقف ۵ سال در قراردادهای موقت کار خبر داد و گفت: با تصویب این پیشنهاد قرارداد همه کارگران چه در کارهای با ماهیت مستمر چه در کارهای با ماهیت غیرمستمر بعد از ۵ سال باید دائمی شود.

براساس این لایحه سقف قراردادهای موقت در تمام مشاغل، پنج سال خواهد بود و پس از آن، قرارداد کارگران به صورت همیشگی (در مشاغل مستمر) و یا تا پایان پروژه (در مشاغل غیرمستمر) دائمی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • سقف قرارداد های موقت ۵ ساله می‌شود؟
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان