Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی اعظم به در پیش بودن یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: این مناسبت مهم ملی به صورت باشکوه در استان برگزار و قشرهای مختلف مردم نیز حضور گسترده ای در آن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام« سیدعلی صالح موسوی اعظم» ظهر امروز ( ۱۰ آبان ) در ابتدای خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: خداوند فرمود «عاقبت همراه با سعادت برای انسان های پاک و پرهیزگار است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج اظهار داشت: کسانی که در جامعه زندگی می کنند با توجه به آلودگی هایی که دارند، اما به واسطه تقوای خود از گناه دوری می کنند.

 

موسوی اعظم با بیان اینکه انسان ها در دنیا میهمان هستند و باید به سوی سرای دیگر که جاودانه، همیشگی و همراه با نعمت های مختلف است کوچ کنند، اضافه کرد: اگر کسی وفات کند، باید بدهی های شرعی او را پرداخت کنند، یکی از بدهی ها مهریه زنان است که باید پرداخت شود.

 

وی یادآور شد: سرمایه های انسان امانت خداوند متعال هستند و این سرمایه ها را باید در امور مورد تاکید خداوند صرف کرد.

 

خطیب جمعه موقت شهر یاسوج گفت: ایجاد تفرقه و تشت در بین مردم و خانواده‌ها به وسیله شهادت یا قسم دروغ سبب عذاب در قبر و قیامت برای انسان می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گناهان ناشی از زبان است، به مثالی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در زمان انتخابات رقیب را کافر محض می دانند، رقابت خوب است، اما نباید به وسیله زبان تهمت و غیبت کرد.

 

موسوی اعظم گفت: امروز بی بندی و باری هایی که در شهر به وجود آمده، باعث گناهان چشم خواهد شد.
 

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این شهر، گفت: در اموال ما خداوند متعال برای محرومان حقی معلوم کرده که یکی از این موضوعات زکات است.

 

وی اذعان داشت: در استان های دیگر به عنوان مثال آیت الله مکارم شیرازی زمین هایی که داشت را وقف کرد، اما فردی مانند کروبی خانه‌ ای را در قم وقف کرد، اما چنین فردی شرایط کنونی را دارد و باید دعا کرد عاقبت به خیر شویم.

 

موسوی اعظم با اشاره به اینکه وقف مصادیق بسیاری دارد، اظهار داشت: برای کسانی که توان خرید دارو ندارند، جهیزیه برای دختران بی سرپرست یتیم، اداره حوزه های علمیه، و ...، زیرا وقف صدقه جاریه مادام العمر محسوب می شود.

 

امام جمعه موقت یاسوج عنوان کرد: وقف هنوز به نحو مطلوب و شایسته در کهگیلویه و بویراحمد رواج نیافته و لازم است که آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتری برای تبیین اهمیت، ضرورت، جایگاه، آثار و برکات این سنت حسنه در استان انجام شود.

 

وی گفت: پیش از انقلاب، افراد انقلابی فعلی، انقلابی بودند که روزهایی مانند ۱۳ آبان را به وجود آورند و در آن عده ای از دانشجویان به شهادت رسیدند، اکنون در چنین مراسماهایی باید حضور عالمانه داشت.

 

موسوی اعظم به در پیش بودن یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره و خاطرنشان کرد: این مناسبت مهم ملی به صورت باشکوه در استان برگزار و قشرهای مختلف مردم استان نیز حضور گسترده ای در آن داشته باشند.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج از دیگر مسائل پیش رو را شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) دانست که ۲۸ سال زندگی کرد و ابراز داشت: ایشان در بدترین شرایط و تحت آزار و اذیت بودند.

 

موسوی اعظم با بیان اینکه در زمان امام صادق (علیه السلام) با علم الهی تشکیلات علمی خود را به وجود آورد، گفت: امام حسن عسکری (علیه السلام) مسئله ولایت فقیه را به وجود آورد و این مسئله همراه با انقلاب اسلامی به وجود نیامد، بلکه حضرت موسی، حضرت نوح تا زمان پیامبر خاتم و زمان امامان معصوم این مسئله وجود داشت و در زمان غیبت امام معصوم، فردی که فقیه جامع الشرائط است هدایت جامعه را بر عهده دارد.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه افرادی که سر تسلیم در برابر آمریکا و شرک خم می کنند، قابلیت نیابت امام معصوم را ندارند، گفت: امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می فرماید: «علمای دین حجت های من بر شما هستند و باید از آنها پیروی کرد».

 

وی گفت: در زمان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مسلمانان، مسیحیان و دیگر ادیان پیرامون آن امام متحد می شوند، در روز آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید مراتب ایمان و ارادت خود را به آن حضرت نشان دهیم.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع پدافند غیرعامل نماز جمعه شیراز مساجد جهان ماه صفر اردبیل مسجد تراز اسلامی یاسوج تفرقه امام حسن عسکری ع امام جمعه 13 آبان زکات وقف نماز جمعه شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • ویدئو| راهپیمایی باشکوه مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج