Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@01:47:45 GMT

نقش اصناف در روند کاهشی قیمت ۵۳ قلم کالای پرمصرف

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۵۸۲۸

‍‍‍‍‍‍

نائب رئیس اتاق اصناف تهران: عامل اصلی موثر بر کاهش قیمت ها را نقش اتاق اصناف تهران، اتحادیه های زیر پوشش اتاق و اعضای واحدهای صنفی است که در تهران و کشور حضور دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خسرو ابراهیمی نیا نائب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در روند کاهش قیمت ها، آمار و رقم جایگاه خاص خود را دارد که در این بررسی ۸۳ قلم کالا از تیرماه روند کاهشی داشته و جلوی افزایش قیمت نیز گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه عناصر مختلفی در کاهش قیمت‌ها نقش دارند، افزود: یک از عنصر‌های اساسی اتاق اصناف اتاق تهران، اتحادیه‌های زیر پوشش اتاق و اعضای واحد‌های صنفی است که در تهران و کشور حضور دارند.

او افزود: با توجه به ۸ هزار واحد صنفی در کشور، یک واحد صنفی مثل بازار می‌تواند با توازن عرضه و تقاضا قیمت‌ها را کنترل کند همچنین حضور مستمر اتاق اصناف، بخش بازرسی اتاق اصناف در سطح شهر تهران و هماهنگی با وزارت صمت و سازمان صمت استان تهران و سازمان مصرف کننده، اراده قوه قضائیه و اراده حاکمیت بر اساس شفاف سازی و تعامل با اتاق اصناف و تفویض بخشی از فعالیت بخش کشاورزی به وزارت صمت موجب آرامش واحد صنفی و اصناف شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   نائب رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه اصنافی که دارای پروانه کسب و زیر نظر اتحادیه هستند تخلف نمی‌کنند، افزود: تخلفات بیشتر مربوط به واحد‌های صنفی است که فاقد پروانه هستند.

مهرداد ایزدی مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت گفت: سازمان حمایت در بانک قیمتی با حضور کارشناسان قیمت ۱۳۰ قلم کالا را هر روز به صورت مستمر پیگیری و در سامانه ثبت می‌کند. همچنین گزارش ۱۰۰ قلم کالا داریم که برای مراجع ذی ربط ارسال می‌شود که این اطلاعات قیمتی به بانک مرکزی و مرکز آمار به بررسی قیمت‌ها در سطح کشور کمک می‌کند.

در سال ۷۴ به دلیل خلا در وزارت بازرگانی، نیاز به رصد مستمر بود که امروزه نیز سامانه ۱۲۴.ir را داریم که در این سامانه قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم به صورت مستمر و روزانه رصد می‌شود.

در بررسی قیمت‌ها گزارش روزانه ارائه می‌شود. همچنین تغییرات یک روز به نسبت میانگین روز قبل از آن را داریم و مقایسه تغییرات در یک هفته را نیز بررسی می‌کنیم.

طیف وسیع کالا‌های دیگر متناسب با نیاز کشور نیز در سامانه رصد می‌شود. در مقطع بررسی شده ۵۳ کالا از ۱۰۰ قلم کالا کاهشی بوده و ۱۸ قلم کالا تغییری نداشته است. این گزارش قیمت روز ۲۴ مهرماه به نسبت متوسط ماه قبل بوده است که تغییرات اعلام شده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به جوجه یک روزه و خیار و چند مدل تیرآهن بوده و کاهش نیز به سیب زمینی اختصاص داشته است که در آن روز ۳۴ درصد کاهش قیمت داشته است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت گفت: اگر شاهد آرامش در بازار هستیم ماحصل همکاری همه عوامل از جمله دولت، اصناف و به خصوص مردم است. مردم می‌توانند با ورود به سامانه اعلام شده قیمت مصوب کالا‌ها را مشاهده کنند و در صورت تخلف در قسمت شکوائیه تخلفات را اعلام کنند که بعد از بررسی و تائید شکوائیه برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود، بررسی شکوائیه‌ها در همان روز انجام می‌شوند.

او افزود:در شش ماهه اول امسال حدود ۲ میلیون بازرسی از واحد‌های صنفی داشته ایم که با همکاری اصناف، بازرسین سازمان حمایت و کمک مردم انجام شده است.

مهرداد ایزدی با بیان اینکه رصد مستمر قیمت در سامانه کنترل قیمت ۱۲۴.ir به صورت روزانه انجام می‌شود و در جلسه کارگروه تنظیم بازار با مدیریت وزارت صمت و بازرگانی قیمت‌ها از تولید تا توزیع بررسی و رصد می‌شود.

او افزود: حدود ۱۵۹ هزار تخلف در زمینه عدم درج قیمت در زمینه گرانفروشی، عدم صدور فاکتور گزارش شده است که بر اساس اسناد پرونده تشکیل می‌شود؛ شکوائیه‌ها نیز به دقت بررسی و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کنترل قیمت ها اصناف بازار سازمان حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟

بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیر‌رسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است. از بین رفتن ریسک‌های سیاسی در اخبار سبب شده حجم تقاضای بازار آزاد کاهش یابد. از سوی دیگر مال‌دار‌ها نیز با ترس از تشدید روند کاهشی، اقدام به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت افت نرخ نسبتا قابل توجهی را تجربه کرد. در حالی که قیمت هر برگ دلار آزاد در بازار روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه در کانال ۶۵ هزار تومانی معامله می‌شد، قیمت این ارز در روز‌های پایانی هفته نخست اردیبهشت در کانال ۶۳ هزار تومانی ثبت شد. این در حالی است که سکه طلا در روند کاهشی دلار را پشت سر خود قرار داده و در همین مدت زمان ۵.۵۶ درصد افت کرده است. تحلیلگران بازار تهران عامل این روند کاهشی بازار را در پارامتر‌های سیاسی دنبال می‌کنند.

به عقیده این افراد رشد قیمتی که بازار در هفته‌های اخیر تجربه کرده بود، پشتوانه معاملاتی نداشت و صرفا با تشدید هیجانات اتفاق افتاد. در نتیجه در زمان تخلیه این هیجانات، حمایت محکمی در بازار مشاهده نمی‌شود و افت نرخ به راحتی صورت می‌پذیرد. از سوی دیگر همراه شدن فروشندگان در بازار این روند را تشدید می‌کند. بسیاری از افرادی که در روز‌های هیجانی بازار اقدام به خرید ارز در نرخ‌های بالا کردند، اکنون با هدف ضرر کمتر اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و افت سطح تقاضا در کنار افزایش سطح عرضه به تشدید روند کاهشی دامن می‌زند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان انتشار نخستین ریسک‌های سیاسی قیمت شاخص ارزی در کانال ۶۱ هزار تومانی معامله می‌شد. در نتیجه برخی از فعالان بازار معتقدند که اگر کلیه هیجانات از بازار تخلیه شود امکان حضور مجدد نرخ اسکناس آمریکایی در کانال مذکور وجود دارد.

سکه جا زد، دلار ادامه داد

روند بازار‌های ارز و طلا در روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت متضاد بود. دلار آزاد که در راستای روند کاهشی جدید خود در بازار روز چهارشنبه به رقم ۶۴ هزار تومان رسیده بود، بازار پنج‌شنبه را نیز با افت نرخ پشت سر گذاشت و در این روز حدود ۵۵۰ تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۳ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شود.

گفتنی است که آخرین روز حضور دلار در این نرخ ۲۱ فروردین بود. اما برخلاف روند کاهشی دلار، قیمت شاخص‌های طلایی بازار تهران در روز‌های پایانی هفته گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار پنج‌شنبه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه طلا نیز در این روز رشدی ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و در رقم ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

به عقیده برخی از تحلیلگران بازدهی‌های هفتگی منفی ۵.۵۶ درصدی سکه و منفی ۲.۸۳ درصدی دلار، این اصلاح نرخ سکه را توجیه می‌کند. البته نوسانات طلای جهانی را نیز می‌توان دیگر عامل تغییر روند بازار سکه دانست.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟