Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@03:19:18 GMT

مسئول کُرد: آماده پیوستن به ارتش سوریه هستیم

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۵۹۱۰

به گزارش فارس، «الهام احمد» رئیس کمیسیون اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» درباره پیوستن به ارتش سوریه اظهاراتی مطرح کرد.

شورای دموکراتیک، شاخه سیاسی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است. این گروه پیشتر تحت حمایت آمریکا قرار داشت، ولی به محض آغاز تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، آمریکا دست از حمایت آنان برداشت و عناصر این گروه، سراغ دولت سوریه رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد به خبرگزاری اسپوتینک گفت که «ما آماده پیوستن به ارتش سوریه هستیم، ولی پس از اینکه سازماندهی مجدد شد و تغییراتی در آن صورت گرفت».

وی ادامه داد: «اگر با دولت سوریه درباره اداره منطقه، به توافق برسیم، در آن زمان، بله. آماده پیوستن به ارتش سوریه خواهیم بود».

این مسئول کُرد در عین حال گفت که این مسئله «در یک ساعت رخ نمی‌دهد»؛ بلکه باید در وهله نخست با دمشق وارد مذاکره شد.

احمد با بیان اینکه شبه‌نظامیان کُرد در بیانیه وزارت دفاع سوریه، مجرم خطاب شده بودند، تصریح کرد که آنان بر این باورند که «باید با هم (کُردها و دولت سوریه) بنشینیم و بر سر چگونگی ادغام با یکدیگر به توافق برسیم».

وی در پایان افزود که نباید این گونه باشد که ارتش سوریه به شبه‌نظامیان کُرد بگوید «به ما ملحق شوید»؛ گویا «ما فراری هستیم».

وزارت دفاع سوریه پنجشنبه (روز گذشته) به نیروهای دموکراتیک سوریه پیشنهاد کرد که برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک سوریه، با ارتش سوریه همراه شوند.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه عنوان شد که هدف فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح از طرح این دعوت، مقابله با تجاوز ترکیه است که خاک سوریه را تهدید می‌کند.

در بیانیه مذکور تصریح شده است که «ما در سوریه با یک دشمن روبرو هستیم و باید با ملت یکپارچه سوریه –چه عرب و چه کُرد- برای بازپس‌گیری وجب به وجب خاک سوریه خون بدهیم».

شبه نظامیان کرد هرچند پیش از این برای پیوستن به ارتش اعلام آمادگی کرده‌اند، اما در عمل برای انجام این اقدام شرط گذاشته‌اند.

«مصطفی بالی» رئیس مرکز اطلاع رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که «ما در نیروهای دموکراتیک سوریه معتقدیم که نیاز به یک راه حل سیاسی وجود دارد که از طریق آن مردم سوریه و همه اعضای آن بتوانند با یکدیگر آشتی کنند. پس از آن ما برای پذیرش همه تصمیمات موجود آماده‌ایم».

ترکیه ۲۵ مهرماه به بهانه عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه و ایجاد به اصطلاح منطقه امن در این مناطق، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

پس از گذشت یک هفته از آغاز حملات، توافق آتش‌بسی میان ترکیه و آمریکا به توقف موقت درگیری‌ها منجر شد.

دولت ترکیه در آستانه تمام شدن مهلت پنج روزه آتش بس ترکیه با کُردها در مناطق شمال شرقی رودخانه فرات، از توافق سوچی با دولت روسیه جهت پایان دادن به عملیات نظامی خبر داد.

بر اساس این توافق ۱۰ بندی، دو طرف بر تعهدشان برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند و طبق این توافق وضعیت فعلی ایجاد شده در منطقه عملیات که تل‌أبیض و رأس العین تا عمق ۳۲ کیلومتری را تحت پوشش قرار می‌دهد، حفظ خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در انتخاب جانشین توماس توخل برای فصل آینده به بن‌بست رسیده است. رالف رانگنیک هم مانند ژابی آلونسو و یولیان ناگلزمان در تیم فعلی خود ماندگار شد و به باواریایی‌ها جواب رد داد.

توماس هیتسلسپرگر، ملی‌پوش سابق آلمانی، در پستی از مدیران بایرن و نحوه رفتار آنها برای یافتن و به توافق رسیدن با مربی جدید انتقاد کرد. او نوشت: «من نمی‌فهمم چرا افراد در بايرن اینقدر احساس مسئولیت می‌کنند که حتما باید اطلاعاتی درباره مربی ارائه دهند و حتی با نامزدهای ممکن صحبت کنند. هاینر رئیس باشگاه است، اولی هوینس رئیس افتخاری است. مکس ایبرل مدیر ورزشی است و بنابراین او مسئول است، هیچکس دیگری مسئول انتخاب مربی نیست جز او.»

عصر سه‌شنبه هربرت هاینر توافق با رانگنیک را تایید کرده بود و در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما در حال مذاکره خوبی با رالف رانگنیک هستیم و توافق نزدیک است.» یان کریستن درسدن، مدیر عامل باشگاه هم در همان روز گفت: «به‌زودی تصمیم خواهیم گرفت، مربی جدید خیلی زود معرفی می‌شود.»

چهار روز قبل هم هوینس تایید کرده بود که رانگنیک گزینه نهایی آنهاست و در یک مصاحبه قبل‌تر هم از توماس توخل، سرمربی فعلی، انتقاد کرده بود که حواشی زیادی را به وجود آورد و گفته می‌شود این حواشی در پاسخ منفی رانگنیک تاثیرگذار بوده است، چراکه سرمربی اتریش با دیدن این حواشی تصمیم گرفته کار کردن تحت فشار در بایرن مونیخ را قبول نکند.

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه