Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان خسرو ابراهیمی نیا نائب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: ظبق آماری که ارائه شده ،  قیمت ۸۳ قلم کالا از تیرماه روند کاهشی داشته و جلوی افزایش قیمت ها گرفته شده است.

او با بیان اینکه عناصر مختلفی در کاهش قیمت‌ کالاها نقش دارد، افزود: یک از عنصر‌های اساسی اتاق اصناف، اتاق تهران، اتحادیه‌های زیر پوشش اتاق و اعضای واحد‌های صنفی است که در تهران و کل کشور فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی نیا با اشاره به فعالیت  ۸ هزار واحد صنفی در کشور، تصریح کرد: یک واحد صنفی مثل بازار می‌تواند با توازن عرضه و تقاضا قیمت‌ها را کنترل کند، همچنین حضور مستمر اتاق اصناف، بخش بازرسی اتاق اصناف در سطح شهر تهران و هماهنگی با وزارت صمت و سازمان صمت استان تهران و سازمان مصرف کننده، اراده قوه قضائیه و اراده حاکمیت بر اساس شفاف سازی و تعامل با اتاق اصناف و تفویض بخشی از فعالیت بخش کشاورزی به وزارت صمت موجب آرامش واحد صنفی و اصناف شده است.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه اصنافی که دارای پروانه کسب و زیر نظر اتحادیه هستند تخلف نمی‌کنند، افزود: تخلفات بیشتر مربوط به واحد‌های صنفی است که فاقد پروانه هستند.

بیشتر بخوانید: کاهش هزینه تولید، راهگشای مشکلات واحدهای تولیدی

در ادامه برنامه ایزدی مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت گفت: سازمان حمایت قیمت ۱۳۰ قلم کالا را هر روز به صورت مستمر پیگیری و در سامانه ای ثبت می‌کند.

او افزود: گزارش قیمت ۱۰۰ قلم کالا برای مراجع ذی ربط ارسال می‌شود که این اطلاعات قیمتی به بانک مرکزی و مرکز آمار در بررسی قیمت‌ها در سطح کشور کمک می‌کند.

ایزدی تصریح کرد: در سال ۷۴ به دلیل خلاء در وزارت بازرگانی، نیاز به رصد مستمر بود که امروزه نیز سامانه ۱۲۴.ir را داریم که در این سامانه قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم به صورت مستمر و روزانه رصد می‌شود.

او افزود: در بررسی قیمت‌ها گزارش روزانه ارائه می‌شود. همچنین تغییرات یک روز به نسبت میانگین روز قبل از آن را داریم و مقایسه تغییرات در یک هفته را نیز بررسی می‌کنیم.

این مقام مسئول گفت: طیف وسیع کالا‌های دیگر متناسب با نیاز کشور نیز در سامانه رصد می‌شود. در مقطع بررسی شده ۵۳ کالا از ۱۰۰ قلم کالا کاهشی بوده و ۱۸ قلم کالا تغییری نداشته است.

او ادامه داد: در این گزارش قیمت روز کالاها در تاریخ ۲۴ مهرماه به نسبت متوسط ماه آمده که میزان تغییرات هم اعلام شده است. بر این اساس بیشترین میزان افزایش مربوط به جوجه یک روزه و خیار و چند مدل تیرآهن بوده و کاهش نیز به سیب زمینی اختصاص داشته است که در آن روز ۳۴ درصد کاهش قیمت داشته است.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت گفت: اگر شاهد آرامش در بازار هستیم ماحصل همکاری همه عوامل از جمله دولت، اصناف و به خصوص مردم است. مردم می‌توانند با ورود به سامانه اعلام شده قیمت مصوب کالا‌ها را مشاهده کنند و در صورت تخلف در قسمت شکوائیه، تخلفات را اعلام کنند که بعد از بررسی و تائید شکوائیه برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود، بررسی شکوائیه‌ها در همان روز انجام می‌شوند.

او افزود:در شش ماهه اول امسال حدود ۲ میلیون بازرسی از واحد‌های صنفی داشته ایم که با همکاری اصناف، بازرسین سازمان حمایت و کمک مردم انجام شده است.

ایزدی گفت: رصد مستمر قیمت در سامانه کنترل قیمت ۱۲۴.ir به صورت روزانه انجام می‌شود و در جلسه کارگروه تنظیم بازار با مدیریت وزارت صمت و بازرگانی قیمت‌ها از تولید تا توزیع بررسی و رصد می‌شود.

او افزود: حدود ۱۵۹ هزار تخلف در زمینه عدم درج قیمت در زمینه گرانفروشی، عدم صدور فاکتور گزارش شده است که بر اساس اسناد پرونده تشکیل می‌شود؛ شکوائیه‌ها نیز به دقت بررسی و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۹۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزارتومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۵ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۱۱۱ دلاری ۲ هزار و ۳۱۴ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش‌ترین تخلفات صنوف کاشان چیست؟
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول